Ik snap dat gevoel volkomen. Bij ons in de stad is een half jaar geleden een kat ontzettend mishandeld. Het beestje is uiteindelijk dezelfde avond ingeslapen omdat de verwondingen te erg waren.. Ik zag later foto's hoe het arme beestje er aan toe was, en de tranen sprongen me in de ogen. Was door 2 kinderen gedaan van een jaar of 13. Er waren diverse getuigen, die het gezien hebben en ook ingegrepen hebben, maar te laat. Het zou je kind maar wezen die zoiets doet...het zou niet in het hoofd van mijn kinderen opkomen om een dier pijn te doen. Echt zo verdrietig dat dit gebeurt..
neeee... arm dier Ik kan zoiets ook niet snappen... dieren zijn er om lief voor te zijn en zorgen dat ze het goed hebben.... niet om zo te mishandelen dat ze ingeslapen moeten worden. Daarom willen wij ook dat ons kind met dieren opgroeit. Een stukje houden van een zorgen voor. En hoe erg moet dat geweest zijn voor de baasjes...
Ik begrijp je angst wel hoor! Wij hadden dit eerst ook. Maar sinds ze naar buiten kunnen (we hebben geen kattenluik, ze kunnen naar buiten als wij thuis zijn) merk ik wel echt dat het beter gaat. Vooral 1 kat houdt van buitenspelen en kan er al zijn energie kwijt! Onze andere kat zit liever binnen. Leuk dat je het spelen gaat proberen! Hoop dat het wat opleverd! Probeer er een dagelijks ritueeltje van te maken. Eventjes samen gezellig doen hahaha
Je zou ook nog kunnen kijken naar valeriaan en bach druppels. Als ze naar buiten gaan zorg dat ze gechipt zijn. Verder moeten katten de hoogte in kunnen. Een vroegere kennis van mij is dierenarts en gedragstherapeut https://www.dierenartsvanderkraats.nl/ Misschien kan je haar mailen voor advies?
Goed dat jullie de tuin kattenproof maken. Ik heb zelf altijd moeite met katten van buren in mijn tuin. Maar een kat moet wel naar buiten kunnen vind ik.
We hebben vanavond naast de een op een tijd nu ook met alledrie de katten tegelijk gespeeld en gekroeld. Eens kijken wat dat doet! Verder inderdaad in de tuin, zonder eruit te kunnen ivm overlast. Mijn man ziet al een waar klimparadijs tegen de schuur aan voor zich... Ik ben benieuwd! Als dit niet werkt ga ik zeker een mailtje doen naar een gedragstherapeut!
Wat goed dat jullie het zo actief oppakken! Voor het geval je katten de tuin niet uitmogen: ze klimmen werkelijk overal overheen als ze graag willen wij hadden zelfs overal gaas enz maar ook dat werkte niet. Hij sloopte het er gewoon af elke keer. We hebben het er maar afgehaald en hij gaat nu gewoon de wijk in. Er wonen een heleboel katten in onze buurt, geloof dat dat wel goed zit.
Hahah ja we kunnen er wel om lachen! En achteraf gezien is het prima zo. Hij rent lekker rond en komt terug om te eten, kroelen en slapen. En soms spelen haha Het scheelt wel dat we weten dat hij de drukke weg hier niet oversteekt. Als wij een rondje wandelen, loopt hij mee een hij durft daar nooit overheen. Ook niet met ons dus we nemen aan dat hij dat zonder ons ook niet doet haha
Hier hetzelfde hahaha alleen komt die van ons zelfs thuis om op de bak te gaan (en vervolgens weer terug naar buiten te gaan). Ze loopt zelfs een stuk met de kids mee als die naad school gaan (fietsen).
Oooh wat erg,arme kat. Ik word al verdrietig als ik dit lees. Ik hoorde ooit van iemand dat hij konijntjes van een viaduct smeét. Dat vond ik ook vreselijk! Poezen zijn gemaakt om van te houden dus ik vind het toppie dat je je tuin laat afzetten. Hebben wij ook gedaan