Woonkamer vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Faytje, 5 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faytje

Faytje Lid

22 nov 2018
    55
    25
    18
    Vrouw
    Wij gaan binnenkort verhuizen naar een andere woning en ik ben aan het kijken welke kleur gordijnen en muren we zouden willen. Nu is het zo dat we een nogal heftige kleur bank hebben. Mijn man wil deze bank graag behouden dus moet het daarbij passen. Verder hebben we een bruine stoel en houten meubelen. Welke kleuren gordijnen en muren zouden jullie hierbij doen?

Bijgevoegde bestanden:

2. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik zou voor een heel donker rood of paars gaan. Mooi de diepe, volle kleuren erin brengen.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou
    Optie 1: Sparen voor nieuwe meubels en vrij een kleur uitkiezen.
    Of anders als optie 2: demin drift van Flexa doen en de bank eventueel houden en die stoel als de wiedeweerga weg doen. Daar valt niets mee te combineren... Sorry ;)

floppie888, Pinkblossom, Celika en 12 anderen vinden dit leuk.
  4. Faytje

Faytje Lid

22 nov 2018
    55
    25
    18
    Vrouw
    Ik snap uw reactie en ik weet dat de stoel niet de mooiste is maar deze kan helaas niet weg. Dit is een volledig aangepaste stoel. En daardoor dus de enige stoel buiten mijn rolstoel waarin in pijnvrij kan zitten. Ik mocht ook geen kleur uit kiezen vandaar dat het niet goed past bij de rest van de meubelen helaas. Kost ook ruim 3000 euro dus zelf een nieuwe kopen in een andere kleur is voor ons niet haalbaar

5. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Ik zou voor grijs of grijsblauw gaan en dan een mooi kleed, etc

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Oh sorry! Wist niet dat het een stoel voor serieuze medische problemen was. Dacht dat het een stoel was waar misschien je man ofzo erg graag in zit. Sorry voor mijn lompe opmerking!
    Maar zou het wellicht een optie zijn om hem met een mooi kleed in te pakken? Wel de voordelen van de goede stoel en een iets minder opzichtige stoel in het zicht?

Madelie vindt dit leuk.
  7. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Toffe bank!
    Ik zou gaan voor green tea of pretty pastry van flexa.
    Aan je bank te zien vermoed ik dat je van retro scandinavisch houdt. Denk dat bovengenoemde kleuren goed kunnen bij je bank en je stoel ook enigszins combineert;).

8. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Heb jij denim drift op de muur? En zo ja, heb je een foto?

Ik vond die kleur heel mooi op foto’s op internet, had een testroller besteld, maar ik vind hem veel donkerder dan verwacht.
    Zie foto hieronder.
    A9AD42C9-A86B-43C2-840E-A0FAEE23A42E.jpeg

9. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Ik zou hem idd opnieuw laten bekleden, of een hoes, in soortgelijke kleur van de bank.
    Verder zou ik doorborduren op de kleur van de bank en de houttinten. Wellicht via pinterest.

10. Faytje

Faytje Lid

22 nov 2018
    55
    25
    18
    Vrouw
    Is niet erg hoor :) een kleed zou ik kunnen proberen. Ik weet alleen niet of dat goed blijft zitten. De stoel is namelijk volledig elektrisch te verstellen en kan achterover en geheel plat. Ook 1 zijpaneel kan weggekaapt worden om over te kunnen schuiven in mijn rolstoel. Misschien kan ik ergens een stoelhoes laten maken.

11. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik zou er denk ik donkergroen of lichtgrijs bij doen dan

12. Faytje

Faytje Lid

22 nov 2018
    55
    25
    18
    Vrouw
    Mooie kleuren. Hopelijk vind mijn man ze ook mooi

LisbethSalander vindt dit leuk.
  13. Faytje

Faytje Lid

22 nov 2018
    55
    25
    18
    Vrouw
    De optie van mijn man is: donkere groene gordijnen wel luchtig dus waar je nog doorheen kan kijken en lichte muren zoals de sandy Beach van flexa. Op dit moment hebben we donker blauwe accessoires. Ik vind het alleen een beetje saai of zal dat mee vallen?

14. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Grijs/antraciet.

15. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Ik heb hem op de muur! Meer blauw dan grijs. Ook beetje afhankelijk hoe het licht erop valt.

16. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    De gordijnen kan ik wel inkomen, misschien een olijfkleur? Je zou dan ook 1 muur een olijfkleur kunnen geven, maar niet heel je woonkamer. Dat is te donker. De rest zou ik dan licht houden. Sandy beach zou goed kunnen. Best goed bedacht hoor van je man ;)

Donkerblauw zou ik er dan bij weghouden. Mooi excuus voor jou om eens lekker wat nieuwe accessoires te kopen.

jade2011 en skiwi vinden dit leuk.
  17. all4love

all4love Bekend lid

23 jan 2019
    754
    459
    63
    Vrouw
    Ik zou de bank juist de eyecatcher laten zijn, mooi juist! Neutrale kleuren op de muur,en de accessoires afstemmen op de kleur van de bank EN de stoel. Wordt het echt 1 geheel van. Of op de muur achter de bank juist een megaschilderij die past bij de kleuren van je meubels.

18. jade2011

jade2011 Actief lid

9 mrt 2013
    214
    319
    63
    Ik zou een mooie groene kleur op de muur doen, of een leuk botanisch behangetje. Lekker veel planten neer zetten en richting het botanische gaan

jolien 1986 vindt dit leuk.
  19. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Je kunt de stoel verven met annie sloan verf in een gewenste kleur. Op het zwarte lederen gedeelte na dan, maar dat geeft niets toch. Dan kun je vervolgens inderdaad het zoeken in de groen grijs en hout tinten en bijvoorbeeld de kamer een leuke touch geven met een mooi kleed. Ik vind dat je op rozenkelim echt hele gave kleden kunt vinden. Ik zou met zo'n kleed en wat accessoires wat frisse kleurtjes toevoegen. Wat zwarte accenten en je hebt een heel gaaf geheel. Het leuke aan een rustige basis als groen wit grijs en hout Is dat je er in je aankleding alle kanten mee op kunt. Maar wat je ook doet, zorg dat het echt bij jullie past ;)

20. Faytje

Faytje Lid

22 nov 2018
    55
    25
    18
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties daar kunnen we zeker wat mee. Ik ga vanmiddag even wat kleurstalen halen bij de bouwmarkt. Mijn man is een stuk beter in kleuren combineren dan dat ik ben dus hij mag uit eindelijk kiezen. Nu nog wachten op een huisje. We staan op de wachtlijst aangezien we een aangepaste woning nodig hebben. We kunnen bijvoorbeeld vandaag gebeld worden maar het kan ook nog weken duren

Deel Deze Pagina