positieve zwangerschapstest tijdens primolut kuur!!!!!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door tante m, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tante m

tante m Lid

4 sep 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    HOE KAN DIT??????

en vooral hoe schadelijk kan dit voor het eventuele vruchtje zijn???
    zit nu op de 7e dag van de 10daagse kuur en zojuist een positieve test in handen! okj licht streepje met middagurine, maar goed hier zeggen we altijd; een streepje is een streepje!?

heeft iemand hier ervaring mee? is het echt eenpositieve test of een valse door invloed van de primolut?

en zo ja positief, wat betekend dit nu voor het verloop verder???

help....

liefs

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm zou niet vals moeten zijn... primolut is progestron en daar reageert een zwangerschapstest niet op... Hoeveel tests heb je gedaan?
    Ik zou heel snel contact opnemen met een huisarts/gyn en zeker nog niet stoppen met de primolut! (ook niet na de voorgeschreven 10 dagen). Progestron is zeker niet schadelijk bij een zwangerschap maar als je stopt krijgt het lichaam het signaal dat je ongesteld moet worden en dan kan de vrucht afgestoten worden. Overleggen met een gyn dus!

3. tante m

tante m Lid

4 sep 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je voor je reactie, de werking van primolut op een evt zwangerschap wordt op verschillende site's ook erg afgeraden dus vind toch beetje eng om ermee doortegaan terwijl ik weet dat als ik stop ik ongi zou moeten worden en dat is weer niet goed voorhet vruchtje.... pff....

probeer al de hele tijdde gyn te bellen maar wordt steeds gevraagd over een uurtje terug te bellen omdat het niet gelegen komt!!!!
    ga morgenochtend nog een test doen dan is mn urine natuurlijk ook sterker.

liefs

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja ik snap je gevoel. Maar ik zou echt niet stoppen hoor! Slecht van het ziekenhuis zeg...
    En ongie is gewoon opruiming van je baarmoeder he... volgens mij is de kans erg groot dat je het dan verliest.

5. tante m

tante m Lid

4 sep 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    en daar ben ik dus juist zo bang voor... zou de tweede al zijn dan dit jaar:(
    het is dubbel, zodra je stopt omdat het schadelijk is, kan ik het verliezen maar zodra ik doorga is het schadelijk voor het vruchtje...

nog een kwartier en dan kan ik weer bellen, let you know!

whis me luck...

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    luck!

dit vind ik op internet:

Indien primolut incidenteel wordt gebruikt in lage doseringen, zijn er tot nu toe geen aanwijzingen voor nadelige effecten. Primolut in hogere doseringen kan in theorie bij gebruik na de achtse zwangerschapsweek onvruchtbaarheid bij de vrouwelijke foetus veroorzaken, in de praktijk is alleen een clitorisvergroting (die meestal voorbijgaand is) gezien. Bij het door u geschetste korddurende gebruik in de 1e dagen van de zwangerschap hoeft u zich dan ook geen zorgen te maken omtrent mogelijke schadelijke gevolgen voor de vrucht.

Ik vind het risico van primolut dus niet opwegen tegen het risico van het verliezen. En je zit nu pas op 4 weken gok ik.
    Het is volgens mij mogelijk om een ander niet schadelijk middel wat progestron bevat tijdens de zwangerschap gebruikt mag worden (volgens mij urogestan ofzo) te slikken. Misschien is het een optie om dit als vervanging te slikken???
    Is gewoon iets wat in me opkomt...
    of misschien moet je afbouwen, je maakt tijdens de zwangerschap zelf ook steeds meer progestron aan.
    Ik zou het echt even overleggen.

7. tante m

tante m Lid

4 sep 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    aaah wat lief van je!!!

dit geeft wel een beeeeetje meer rust hihi

ga snel nog ff bellen en dan kom ik zo weer ff terug!

xxx

8. tante m

tante m Lid

4 sep 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    waaaaaaaaaaaaaaaaah zojuist gyn gesproken;

primolut is niet schadelijk voor embryo, wel direct stoppen met kuur en een afspraak gaan maken bij de VK voor een termijn echo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OH MY GOD!!!! I THINK I'M PREGNANT AGAIN!!!!!!!!!!

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o gelukkig mag je direct stoppen en is het niet erg!!!

jeeah! Gefeliciteerd!

10. tante m

tante m Lid

4 sep 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihi thnx! durf nog niet een gat in de lucht te springen maar.... wauwie.... zucht!

xxx

Deel Deze Pagina