Hebben jullie ook zoveel last van maagzuur? Ik heb het al erg sinds 19 weken zwangerschap en nu helpt helemaal niks meer ertegen. Kan alleen nog maar water drinken... Melk en vla enzo werken niet, maken het soms alleen maar erger. Zelfs gaviscon werkt totaal niet bij mij, ga nu maar over op de rennies misschien dat die wel helpen. En het is zoooo vervelend dat onwijze brandigerige gevoel in je keel van dat maagzuur, bah... Wie heeft er ook zoveel last van?
Ik heb het af en toe. Vooral dan als ik net wil gaan slapen. Dan lig ik en voel ik het omhoog komen. Ik neem dan een Rennie als het te vervelend word. Voor mij werkt dat prima. Ik heb ook nog geen andere dingen hoeven gebruiken gelukkig! Hoop dat de Rennies wel werken voor je.
Hier ook enorm veel last van maagzuur ! Nu is voor mij het einde in zicht maar probeer een beetje rekening te houden met wat je eet en drinkt... Van chocolade, thee en koffie kreeg ik enorm veel last dus dat neem ik ook niet meer... Wat redelijk helpt is Maalox of Antagel, kan je gewoon bij de drogist kopen en mag je hebben als je zwanger bent. Sterkte ermee !
Tja, maar ik krijg het bij alles wat ik eet.. Heb het elke dag en als ik eenmaal een keer goed buk dan gaat het ook niet meer weg die dag. Trouwens, ik lees net op mijn papieren van de vk dat mijn baarmoeder met 23 weken nog maar 1 cm boven mijn navel zat.. Maagzuur krijg je toch pas als je baarmoeder tegen je maag drukt? Hahaha zal ik wel weer een apart geval zijn.
gaviscon moet je niet innemen. ik was gister toevallig bij informatie avond van onze vk praktijk en daar werden tips gegeven voor bij maagzuur: - over hele dag steeds kleine beetjes eten, niet 3x grote maaltijden - gele vla eten - veel water drinken - rennie mag wel! en natuurlijk de vette dingen laten staan. moeilijk verteerbaar eten zoveel mogelijk te vermijden. zoals drop enzo
Ik gebruik ook altijd rennies. Eén kapot kauwen en de tweede opzuigen. Dat werkt bij mij altijd. Ik hoop dat het voor je werkt!
Ik heb het al vanaf het begin van mijn zwangerschap. Rennies helpen bij mij wel. Als ik buk speelt het gelijk weer op. Dus daarom hurken i.p.v. bukken
Hoeft niet alleen te komen doordat de baarmoeder op de maag drukt; is een hormonending. Vermijd suiker en vet, dat zijn echte boosdoeners!
Suiker ook... dat verklaart een hoop! Ik at voor mijn zwangerschap nooit snoep. Nu aan de winegums daar komt het dus van. Ik dacht al eet helemaal niet zo vet.
OK, dus geen suiker en vet eten? Pff... hoop dat ik dat volhoud! Maar probeer het maar te minderen want die maagzuur is niet fijn! Gaviscon mocht ik trouwens gewoon hebben van de vk, apotheker en gebruiksaanwijzing.
Ik heb door een ongeluk een breuk in mn midderif en mijn maag ligd gekanteld waardoor ik altijd last van maagzuur heb, zelfs zo erg dat mn maagwand ontstokenraakt. Dit moet je zien te voorkomen! Als het echt zo erg is al je beschrijft moet je maar even contact opnemen met de VK en vragen of ze Omeprazol kan voorschrijven. Dit neem ik omdat ik niet buiten maarzuurremmers kan en dit mag je zonder problemen gebruiken tijdens de zwangerschap. Ik heb nu 20mg en ik kan nog naar 40mg overstappen. Veel sterkte ik weet hoe verschikkelijk dit is!
Pff ja ik heb sinds een week of 2 ook super erg last van maagzuur. Eerst had ik het alleen af en toe ´s nachts, maar nu eigenlijk de hele dag door. Heb een extra grote doos rennie´s gekocht, maar die lijken steeds minder lang te werken, net zoals vanillavla.... Volgende week ook maar ff mijn VK om advies vragen..
Ik heb juist van de gynaecoloog het advies gekregen om gaviscon te gebruiken. Bij de vorige zwangerschap dronk ik die emulsie en nu gebruik ik de tabletjes.
Van de huisarts heb ik een Antagel gekregen. Maar dat was vooral omdat ik alleen maar aan het overgeven was en niks meer binnenhield (had volgens mij ook met maagzuur te maken). Een erg smerig drankje, maar het verzacht wel.
yoga tip: Ga op de grond zitten, steek je armen recht boven je hoofd uit de lucht in (richting het plafond) en laat iemand je een heel klein stukje aan je armen omhoog trekken.. zo krijgt je middenrif weer wat meer ruimte en vloeit je maagzuur beter weg.. Óf zet je handen boven op je ribbenkast aan de zijkant (op borsten hoogte), vingers richting borstzijde en adem dan bovenin diep in en uit en probeer met je handen je ribben iets in te drukken zodat je diep in en uit ademt.. heeft ook iets met ruimte te maken.. ben niet zo zweverig, maar helpt bij mij wel! Trouwens.. krijg je een meisje
heb al vanaf week 15 last van maagzuur. Al die trucjes werkten gewoon niet meer. Het maakte bij mij echt heel weinig uit wat ik at of niet at. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik de laatste weken 2 maal daags 150 mg ranitidine (zantact) geslikt en dat remt echt de aanmaak van maagzuur terwijl rennies het maagzuur neutraliseren. Ik kreeg echt hartkloppingen en sinds een paar dagen weer aan de ranatidine en voel me weer een stuk beter. Alleen 's avonds moet ik nog een beetje nablussen met rennies. En ranatidine mag echt tijdens zwangerschap.
Als je er vooral last van krijgt als je gaat liggen: probeer eens op je linkerzij te liggen. Dan is het minder dan wanneer je op je rechterzij ligt. Echt waar! Ik ga altijd links liggen en kan dan goed inslapen, maar als ik daarna draai op rechts, komt het meteen opzetten , dus draai ik maar weer terug....