ik zit ontzettend verstopt ben al sinds zaterdag niet geweest. en nou doet me buik best zeer. nou heb ik sinds maandag zakjes poeder van de dokter gekregen, en heb die maandag en woensdag ingenomen en ben tot vandaag nog steeds niet geweest. nou ben ik vammidag naar de dokter gegaan die heeft me een kleine klisma van de apotheek voorgeschreven en moest 3 van die zakjes innemen dat was om half 5 dus om 5 uur gelijk zo'n zakje ingenomen en die klisma toen kwamen er maar 4 keuteltjes uit. om 7uur heb ik weer zo'n zakje ingenomen en neem straks om 9uur weer 1 in maar ben nog steeds niet geweest. alleen die 4 kleine keuteljes maar. wat nou als dit allemaal niet werkt. ben zo bang dat de bavalling begint en ik helemaal verstopt zit. heb vaak gehoort dat als je darmen vol zitten dat het kindje er niet langs kan. wat nou als dit niet helpt, zijn er meer meiden die verstopt zaten en de bevalling begon. is dat toen nog allemaal goed gekomen. sorry voor het lange en michien een beetje vies verhaal maar maak me best heel veel zorgen omdat ik morgen al 40 weken ben dus het kan elk moment beginnen en heb al 2weken heel veel last van harde buiken bleek ook dat ik een blaas onstekking heb en zit dus ook aan de antibiotica. ik hoop dat iemand me een beetje kan gerustellen. liefs diane
Ik heb er zelf geen ervaring mee (ben helaas ook nog niet zwanger) maar heb geloof ik wel eens gelezen dat vrouwen voor de bevalling in het ziekenhuis een klisma kregen. Misschien kun je het aan je verloskundige vragen?
Ik was niet verstopt tijdens mijn bevalling van de 1e, maar wat veel vrouwen niet weten als ze voor de eerste keer bevallen is dat er wel poep uitkomt tijdens de persweeen. Dus door de enorme druk komt eruit wat er nog in de darmen zit. En dat is heel normaal en wordt ook gewoon steeds netjes weggehaald. Omdat je aan het bevallen bent en wel andere dingen aan je hoofd hebt, geef je daar zelf niet om op dat moment. Ik weet niet of het anders gaat als je verstopt zit, maar lijkt me dat het er dan ook gewoon uitkomt. En met die oerkracht die vrijkomt in je lichaam bij elke perswee, kan ik mij niet voorstellen dat het de doorgang van de baby zou tegenhouden! Maar, maak je vooral niet teveel zorgen. Je staat onder behandeling van experts, dus die weten wel wat ze doen!
Mijn ervaring met beide bevallingen die ik gehad heb is dat mijn lichaam ervoor zorgde dat alles leeg was voor ik echt begon. En dan ook alles (dus ook mn maag ) Ik zat dan wel niet verstopt op dat moment maar bij mij kwam het er nogal makkelijk uit als je begrijpt wat ik bedoel...gemakkelijker als normaal ...Dus wie weet heeft de natuur hier wel iets op bedacht. En anders weten ze in t ziekenhuis of de verloskundige waarschijnlijk wel wat te doen. Maak je niet teveel zorgen hoor. Je bent vast niet de eerste die verstopt zit rond deze tijd...en je zal vast ook niet de laatste zijn. Dus dat zullen de medici wel al n keer tegen gekomen zijn en er adequaat op kunnen reageren. Succes ermee!
Probeer eens van die gedroogde pruimen te eten. Bij mij werkte het als een trein, nu is ieder persoon verschillend maar het is het proberen waard, toch? Hoop dat je snel van je verstopping af bent en dat je snel mag bevallen. Heel veel succes en sterkte. Liefs Mariska
wat ook heel goed helpt is ananas eten, vers of uit blik dat maakt niet uit. het werkt enorm laxerend.maar dan wel alleen ananas niet gemengd met ander fruit.
Een klysma gehad en nog geen resultaat? Dat is wel erg vervelend. Ik heb zelf ook vaak last van verstopping en gebruik daar Lactulose zakjes voor. Misschien reageer jij wel helemaal niet op die zakjes die jij hebt. Beweeg je (voor zover het nog kan) wel genoeg en drink ook vooral voldoende. Als j emorgen nog niet naar de wc bent geweest dan zou ik de HA weer bellen als ik jou was. Succes!
bedankt voor jullie reactie's. balou ik beweeg nog wel heel veel ben nog aardig fit. ga nog steeds winkelen enzo. en drink ook heel veel. ik kijk het idd vandaag nog ff aan heb nog een klisma liggen, had er 2 gekregen en als die vammidag niet helpt ga ik gewoon weer langs de huisarts. het is idd heeel vervelend. liefs diane
Hey Diane, Ik heb jaren last van mijn darmen gehad dus ik weet hoe vervelend het is, kan me goed voorstellen dat het zo op het eind van je zwangerschap nog vervelender is. Bij mij hielp dat spul van activia heel goed en 's morgens op de nuchtere maag 2 koppen koffie en ik kon een uurtje later naar het toilet! Ik hoop dat je snel van dit probleem af bent en heel veel succes verder!
Ik weet niet of het anders is, maar ik ben 2x in het ziekenhuis bevallen en heb daar 2x om een klisma gevraagd. Maar daar krijg je echt wel wat anders dan wat je bij de apotheek krijgt (microlax?). Denk wel dat dat beter helpt. Moet je anders gewoon om vragen bij je huisarts of anders bel je je verloskundige toch? Of je gebruikt 2 van die microlaxjes. Kun je gewoon zonder recept krijgen. Hoop voor jou dat het er snel uit is . Succes xxx
ik heb lactose siroop gekregen aan het einde dit hielp erg goed bij mij. je hebt ook van vsm zakjes die goed zouden helpen
mrietje heb idd microlax gekregen heb ik gister gebruikt maar hielp niet echt er kwamen maar een paar keuteltjes neem vammidag die andere hoop dat dan de rest ook komt en koffie heb ik vamorgen ook gedronken, drink nooit koffie dus heb maar koffie verkeert genomen dat was nog wel lekker maar geen resultaat en heb vamorgen ook een bord pap op en ben daarna aan de schoonmaak gegaan ik dacht dan komt het wel op gang maar nog steeds niks. en heb van de week ook al veel olijfolie genomen maar werkt ook niet. dus neem zo die klisma maar en als het niet helpt ga ik vammidag maar naar de huisarts en dan moeten ze me maar doorsturen naar het ziekenhuis ofzo. liefs diane
Wat een vervelend probleem... ik neem altijd iets van de natuurwinkel dat goed helpt (soms te goed met diarree als gevolg) Met ananas moet je misschien wel opletten, het zou de bevalling eveneens op gang kunnen brengen (tenzij dat ideaal zou zijn natuurlijk! )
En anders moet je us 2 microlax tegelijk proberen. Misschien wil dat wel. Hoop het echt wel voor je, want is natuurlijk wel vervelend zo.
hoezo moet je met ananas opletten, zit daar iets in wat de bevalling op gang kan brengen? heb ik eigenlijk nooit van gehoord!wil ik eigenlijk hel graag weten,ik eet nl iedere dag beetje ananas
Het wordt idd gezegt dat ananas de weeen evt op kan wekken, maar dan moet was de bevalling toch wel wel in aantoch geweest hoor... Je zou eens gebroken lijnzaad kunnen proberen in de yoghurt of op brood, maar dan wel echt drinken anders raar je nog meer verstopt... Sterkte Catheleine
Volgens mij moet je wel 50 ananassen eten, wil dat enig effect hebben op het opgang brengen van de bevalling.
In ananas zit kinine, een stof die krampen (en weeën) kan opwekken. Deze stof zit vooral in het hart van de ananas (het harde stuk). Ananas eten kan geen kwaad en zal de weeën normaal enkel opwekken als je lichaam er echt klaar voor is en je op het punt staat om te bevallen, maar het zou eventueel wel wat kunnen vervroegen.