Ik heb vanaf week 27 te hoge bloeddruk waardoor ik onder controle ben gekomen bij de gynaecoloog en vanaf week 29 medicatie krijg. Hiermee was mijn bloeddruk steeds redelijk stabiel maar nu de laatste twee weken is die weer wat gestegen richting 140/100. Maar voor de gyn nog steeds geen reden om iets te veranderen... af en toe spoortje eiwit in de urine maar dat mocht volgens hem. Bloed is elke keer goed. Maar het valt me zo op dat die verloskundigen in het ziekenhuis steeds zo paniekerig doen... eerste keer eiwit in de urine hoorde ik haar zeggen tegen de gyn, en hij: (heel rustig): ooh ja maar dat mag.. En die verloskundigen elke keer vragen of ik wel echt rustig aan doe en blabla terwijl die gynaecoloog gewoon vraagt: hoe gaat het? En van al mijn "klachten" (heb ik niet echt) eigenlijk niks maakt. "Ja, dat zegt niet zoveel'.. Omdat ik nu 37 weken ben is afgelopen vrijdag met de gynaecoloog afgesproken dat we woensdag gaan inleiden. Hij wilde eigenlijk na het weekend, maar omdat mijnmoeder dinsdag jarig is heb ik gevraagd of het daarna mocht. Geen probleem, maar dan moest ik vandaag nog wel even komen voor een extra controle. CTG was weer goed, bloeddruk weer 140/100 en een hele preek van die verloskundige... ze belt straks als er teveel eiwit in de urine zit dan moet ik terugkomen en ik moet dinsdag ook nog een extra controle en misschien dat ik dan al opgenomen wordt ipv woensdag.... Mag echt helemaal niks meer doen, was opvouwen alleen zittend... tjongejonge... heb ik die gyn nog helemaal nooit over gehoord... Ben nu maar alles wat ik mee wil naar het ziekenhuis gauw aan het wassen... misschien sluiten ze me wel op vanmiddag
tja... ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.. Ik zo bijzonder voorzichtig zijn,.. een zwnagerschapsvergiftiging zit je natuurlijk niet op te wachten...
Ik doe ook wel echt rustig aan, wil graag die laatste 2 dagen nog even lekker thuisblijven... Maar het valt me gewoon zo op dat die gynaecoloog elke keer heel rustig is en die verloskudnigen zo paniek peeuwerig.... Maar misschien heb ik toevallig een hele relaxte gyn... Het is in ieder geval een hele kundige en ervaren man dus dat stelt mij altijd wel gerust. En omdat het al een paar weken zo is en dan gaan ze nu ineens zo panieken... ik snap ook wel dat als er teveel eiwit in mijn urine zit dat het niet goed is, maar dat geldt nu toch evenveel als 2 weken terug?
tja ze leiden je niet voor niets in met 37 weken (wat opzich al risico vol is en dus doen ze dat echt niet als het niet heel erg nodig is) dus de gynn kan wat relaxter zijn maar dat wil niets zeggen over jou dossier en wat hij daar inzet de vk's lezen je dossiers als je komt dus die weten wat de gynn in je dossier heeft gezet
mijn gynn was trouwens ook heel relaxt maar die was wel heel erg bezorgt las ik in mijn dossier (later op gevraagd)
Ik begrijp niet helemaal wat de verloskundige er nog mee te maken heeft. Je bent nu toch overgedragen aan de gyn en gaat medisch bevallen? Waarom ze zo paniekerig doen geen idee, maar dat de gyn zo rustig is doet je waarschijnlijk alleen maar goed.... Succes met de inleiding!
Nou als hij bezorgd is dan zou hij me toch wel minstens 1x gezegd hebben echt rustig aan te moeten doen... maar goed misschien is het ook wel een beetje de taakverdeling/rangorde in het ziekenhuis.. Zag wel een keer staan op het scherm bij de CTG bij 29 weken dat ik binnengekomen was met klachten (klopt, hoofdpijn) en bezorgd! met een uitroepteken... hmm dacht ik ik geloof niet dat ik nou zo bezorgd was... maar ok.... Komt ook wel een beetje doordat je in het ziekenhuis elke keer een andere verloskundige voor je neus hebt en die niet allemaal even kundig en ervaren overkomen... (sommige kunnen amper bloeddruk meten) en ik blij was dat ik op het laatst de gynaecoloog zelf elke keer had en ik ook het idee was dat die tenminste op de hoogte was van mijn dossier..
je loopt bij een gynn maar dan heb je altijd een klinisch vk hier tijdens mijn medische bevalling geen gynn gezien hoor. ja toen mijn meisjes hart er meer dreigde te stoppen
dat herken ik wel maar mijn gynn heeft dat ook nooit tegen mij gezegd. dat van die verschillende verloskundige in het ziekenhuis ken ik wel. hier beviel ik met de eerste in 2 dagen in het ziekenhuis ik het 8 vk's gezien niet heel handig.maar ach puntje bij paaltje boeit het echt niet wie er naast je bed staat. een gyn is echt achterwacht die is in 90% van de bevallingen er niet bij
ik denk, maar dat lijkt mij voor de gyn en de vk te gelden, zij niet zo gauw paniekerig doen. Bij jou gaat het bv om hoge bloeddruk, als er echt een risico van zwangerschapsvergiftiging inzit en de gyn zegt dat, schiet jouw bloeddruk misschien wel meteen omhoog. Maar dat zou voor een vk ook wel moeten gelden denk. Tijdens mijn bevalling viel het hartje van ons meisje een paar keer helemaal weg. Ik zag wel een rare blik in de ogen van mn vk, maar tegen mij zei ze enkel, nou ga maar even lekker op je zij liggen, dat is voor jou en de baby prettiger dan op je rug. Later bleek dat alleen het hartje toen terugkwam. Daar heeft ze uiteraard niks van gezegd, want ik zou totaal in paniek zijn en daar heb je niks aan. Het was al een stortbevalling, dus alle rust was nodig. Later legde ze dat ook zo aan mij uit.
Ja, maar inhet begin deden de verloskundigen de controles, pas vanaf een week of 32 dat ik de gynaecoloog zelf te zien kreeg.. en nu met de ctg is er ook gewoon steeds een dienstdoende verloskundige. En volgens mij is dat bij mijn bevalling straks ook zo, wordt de gyn er alleen bij geroepen als er iets mis gaat... Nou ja paniekerig, ze overdrijven gewoon zo vind ik... als je het vergelijkt met de gyn die zich niet druk maakt en nergens wat over zegt... maar doe mij die gyn maar inderdaad, wordt ik veel rustiger van