om even een verschil aan te tonen, als ik gewerkt heb dan ben ik ´s avonds nog "fris". als ik thuis ben geweest een dag dan stink ik naar zweet en poepluiers ik heb nu even geen werk meer maar ik ken het verschil, de afwisseling is juist heerlijk, door het 1 waardeer je het ander extra, tenminste ikke wel
Voor mij ook niet herkenbaar. Het huishouden deel ik met mijn man en ieder is verantwoordelijk voor 1 verdieping per week. Je bent dan binnen 1,5 a 2 uur klaar en ik doe de helft daarvan als Damien wakker is. Als hij slaapt, heb ik even tijd voor mezelf en 's middags kunnen we dan leuke dingen doen. Het weekend hebben we op deze manier vrij. Maar ik mis in veel van de verhalen de rol van de partner eerlijk gezegd.
zou wat zijn als ie om 22 uur thuis komt dat ik van hem vraag of ie even gaat stofzuigen Ik denk dat meeste vrouwen parttime werken en mannen fulltime dus logisch gevolg dat huishouden meeste gedaan word door de vrouw...
het meeste wordt hier wel door mij gedaan en mijn aanstaande maakt ook niet van die enorm lange dagen, dus in verhouding wordt er ook iets van hem verwacht.
Pff jaaa! En ik werk op het moment niet eens. Toevallig zei mijn vriend gister nog (voor de grap) dat ik niks had gedaan .. ik zei, nee joh, je kleren lopen vanzelf gewassen, gestreken en opgevouwen naar je kast enzo.. vertel maar niet waar we die kopen hoor anders wil iedereen ze hebben straks
We hebben het ook wel verdeeld hij de benedenverdieping, de tuin en alle andere 'mannelijke' klusjes en ik de bovenverdiepingen en de was (boodschappen doen we samen).
ik ben doordeweeks 1,5 dag vrij en mijn man ook maar we doen het huishouden altijd savonds. Wil de dagen dat ik thuis ben met de kindjes ook echt aan hen besteden en niet aan het huishouden. Ben nu met verlof en merk wel dat ik nu veel kritischer op het huishouden ben dan als ik werk. Logisch ook, want ben nu veel meer thuis. Als er niemand is, kan er ook geen troep gemaakt worden Maar probeer het huishouden savonds te doen! Scheelt echt!
Een papa dag,hij is toch elke dag papa?Niet persoonlijk bedoelt hoor maar ik vind dat zon vreselijke term...
Ik herken 't ook niet echt. Ik werk dan 'maar' 3 ochtenden, binnenkort 4, maar ik zorg ervoor dat alle noodzakelijke klusjes v.w.b. het huishouden grotendeels op mijn werkdagen gebeuren zodat ik mijn 2 volle vrije dagen zoveel mogelijk tijd heb voor Dennis, de hond, de katten en oh ja.. mezelf (soms). Op de werkdagen zit je ook in een automatisch ritme (ik dan tenminste), alles gaat in een bepaald tempo en volgorde en dan krijg je veel meer gedaan is mijn ervaring. Op vrije dagen lummel je 's ochtends wat langer want lekker lang knuffelen in bed na een voeding, dat is er op werkdagen niet bij. En als je de ochtend later bent begonnen loop je al weer een paar stappen achter. Vandaar dat ik die dagen echt 'gebruik' als relaxdagen en geniet zoveel mogelijk van de tijd met Dennis. -Wat overigens niet wil zeggen dat ik op die dagen geen wasjes draai en even tussendoor strijk of ga stofzuigen. Het gaat meer om de grote klussen zoals de badkamer poetsen of alle vloeren dweilen. Maar ik maak op die dagen geen halszaak van 't huishouden in elk geval.
Ach weetje, met een kind in huis ben je toch nooit echt vrij, daar kun je je over blijven verbazen/ergeren oid., maar ik leg me er maar gewoon bij neer. De voordelen van een dag thuiszijn; - Iets later opstaan+geen druk om je snel klaar te maken - De hele dag genieten van mijn zoon - Tussen de klusjes door lekker computeren of andere hobby's uitoefenen - Lekker lummelen in huis, dus ook huishoudelijke taken, ben altijd blij als er weer wat gedaan is - zelf weten wanneer je eet en wat je eet En zo kan ik nog wel even doorgaan.. Om echt tot rust te komen ga ik 's avonds wel extra vroeg naar bed, neem ik een lekker bad, ga ik 's avonds of in het weekend langs een vriendin oid. Op mijn vrije dag geniet ik van andere dingen.
Volgende keer gewoon die was de was laten, de afwas even vies laten zijn, de kinderen een keer niet badderen en gewoon naar het bos vertrekken en in de avond naar de MacDonalds. Volgende dag maar weer iets extra je best doen. Je kunt het!
Als ik een keer een off day heb zegt mijn man er niks van. Ik weet wel waarom niet, hij krijgt dan namelijk de waslijst van kleine klusjes die hij al weken aan het uitstellen is voor zijn voeten geworpen. Voor de rest komt het meeste op mij neer en dat is helemaal niet erg hij werkt het meest. Het enigste waar ik altijd sterk voor blijf zijn de aquariums, dat is een gezamelijke hobby hier en dus worden ze samen gedaan.