naar gevoel spieren

Discussie in 'Gezondheid' gestart door bosbesje, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosbesje

bosbesje Actief lid

8 apr 2010
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds een paar weken soms een vervelend gevoel in m'n arm- en beenspieren. Ik kan het moeilijk omschrijven. Het doet geen pijn. Het lijkt op wanneer je aan zo'n dik elastiek trekt maar dan niet zo hard. Dus dat het wel op spanning staat maar ook nog een beetje slap. En dat je spieren heel de tijd in die stand blijven hangen. Totdat het na enige tijd ineens vanzelf over is. Soms krijg ik er zenuwprikjes bij in m'n voet of been. Het is een heel naar gevoel.

Zijn dit nu wat ze noemen 'rusteloze benen'? En kun je dit ook in je liezen, armen en schouders hebben? Ik hou wel wat vocht vast, misschien dat het daardoor komt. Of dat het door de kou komt. Ik heb het juist als ik weer een tijd binnen ben, in de warmte.

Mineraal- of vitaminetekort kan het niet zijn. Ik eet gevarieerd en slik zwangerschapsmulti. Hb is in orde. Van extra magnesium innemen krijg ik altijd spierkramp dus lijkt me ook niet logisch dat dat het is.

Wie herkent het? Of wie kan het gevoel van rusteloze benen omschrijven?

Alvast bedankt,
    Bosbesje

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ja ik heb het ook, de vorige keer ook gehad, ik noem het maar rusteloze benen, ik moet ze ook gewoon bewegen als ze zo voelen, soms denk ik dat melk drinken helpt, maar of dat zo is????
    nog maar een paar weekjes, dan ben je eravanaf. Ik was het direct kwijt na de bevalling :)

3. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ja rusteloze benen..heb ik ook last van geen pijn wel zeeeeer irritant..helaas geen tip..laat mijn vriend mijn voeten af en toe masseren...

4. bosbesje

bosbesje Actief lid

8 apr 2010
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Fijn dat het herkend wordt. Ik heb het gelukkig niet constant.

Ik las later ook nog dat als je zwanger bent dat afvalstoffen langzamer uit je spieren verdwijnen. Dat je dan sneller verzuring krijgt. Ik probeer er iig extra op te letten dat ik veel drink. Het lijkt wel verschil te maken. Vandaag en gisteren geen last gehad.

En idd Miek, melk drinken. Spieren hebben calcium nodig. Ik probeer daar ook extra op te letten.

Ik heb het gevoel ook al eerder gehad maar ik weet niet of dat in m'n eerste zwangerschap was of zonder zwanger te zijn.

Dat doe je goed, Liz :) Zo'n massage van je vriend.

Deel Deze Pagina