fruithap kinderdagverblijf

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wuppie, 13 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Anique krijgt sinds vorige week 's morgens de fruithap. Nu gaat ze ook twee dagen naar het kinderdagverblijf. Thuis krijgt ze verse fruithap en niet uit een potje. Hoe doen jullie dat? Geven jullie een potje mee of niet? In een potje zitten nl. suikers toegevoegd en eigenlijk vind ik dat maar niets. Of maken jullie het 's morgens vroeg klaar en geven jullie dat mee? Dan verkleurd het toch heel erg?
    Allemaal vragen, hoop dat jullie een antwoord weten.....

gr.
    Judith :)

2. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi, ik heb even op een olvarit potje gekeken, maar er staat op;geen suikers toegevoegd.
    Misschien kun je zelf verse fruithapjes maken en het invriezen.
    Als je haar dan s'morgens brengt dan haal je het uit de diepvries, tegen die tijd dat je het wilt geven, is het dan wel ontdooid. ;)

3. Nicole28

Nicole28 Actief lid

2 okt 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en daar maken we voor de kleintjes zelf ook verse fruithap. Bij ons hoeven ze geen fruit mee te geven. Mijn dochtertje Lynn zit zelf ook op een dagverblijf en daar kan je of een potje meegeven of gewoon een stuk fruit en dan maken ze daar een fruithap van. je zou eens moeten informeren op het dagverblijf hoe ze dat daar doen.

4. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    In de olvarit potjes zit geen suiker hoor, in de overige potjes wel. Ik heb dat ook uitgebreid gestudeerd. Ik ben ook anti-suiker-toegevoegd ;) Bledina Danone potjes bijvoorbeeld, heeft zowel in de fruit als in de groentehapjes suiker toegevoegd. Die krijgt Joey niet. Balen want het is duurder, maar olvarit zit geen suiker in. AH heeft tegenwoordig ook eigen merk fruit en groentehapjes, ook zonder suiker! En ik zag dat die potjes maar 79 cent zijn!

Joey krijgt de ene dag vers fruit, de andere dag een potje, ZONDER suiker ;)

5. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Gijs krijgt vers fruit op het kinderdag verblijf ik hoef dat niet zelf mee te nemen.

Geldt trouwens ook voor de boterham en sap en evt liga tussendoor dat hebben ze allemaal bij het kinderdagverblijf.

Gijs wil geen fruit uit een potje dus dat was voor ons sowieso al geen optie.

6. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    rene krijgt ook meestal vers fruit en groente. bij onze kinderdag hoef ik ook geen fruit mee te nemen dat hebben ze daar.

7. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Ik werk op een kleinschaling kdv maar wij geven de kinderen vers fruit alleen als de ouders het willen geven we een potje maar hier gaat alles vers anders.

8. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Mijn dochtertje krijgt op het kinderdagverblijf altijd vers fruit.

Wanneer mijn dochter naar onze oppas gaat, geef ik een stuk fruit mee. Toen ze nog jonger was maakte ik altijd een hoop fruithapjes in een keer en vroor die in. Voordat ze weg ging, haalde ik er dan een uit de koelkast en die was dan ongeveer ontdooid als het tijd was voor de fruithap. Al liet ik toen ook weleens de oppas het fruit pureren of een banaan prakken.

Jente

9. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Op de olvarit potjes staat inderdaad dat er geen suiker toegevoegd is. Maar ze bevatten bijna allemaal wel - flink wat - appelsap (ook als de 'smaak' van het potje bijvoorbeeld aardbei/banaan is!) en dat is eigenlijk ook suiker. Alleen dan vruchtensuiker en dat is bijna net zo slecht...

Een paar maandjes geleden was daar een uitzending van het programma 'keuringsdienst van waarde' over. Ze hebben olvarit toen gebeld en gevraagd waarom ze appelsap toevoegen, het antwoord was 'om het zoeter te maken, dat vinden baby's lekker'. Omgerekend zat er een klontje of 5 in zo'n mini-potje! :confused:

Ik ben daar best van geschrokken, dus hier alleen maar zonnatura potjes. Heb ik laatst bekeken en daar zit geen appelsap in.

10. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ja dat klopt ja, dat er in vrijwel alle potjes appelsap zit, maar zonder toegevoegde suikers, en daar gaat het mij om. Als ik ook vruchtensuikers al moet weren, dan weet ik het ook niet meer. Als ik hem een verse banaan geef krijgt hij ook een vruchtensuikers boost ;)
    Ik zal eens kijken naar de potjes van zonnatura!

Overigens is dat ook zo met de danoontje start... daat zit wel suiker in, en niet zo'n beetje ook. ongeveer 6 klontjes per kuipje omgerekend, ook in een consumentenprogramma gezien... Het is nog best moeilijk als je je kindje probeert zo suikervrij mogelijk op te voeden hoor :confused:

11. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Klopt helemaal, maar als er niet eens appels in het potje zitten waarom dan wel appelsap? Dat zijn vruchtensuikers die dus niet 'nodig' zijn.

Danoontjes zijn echt erg, dat heb ik ook in dat programma gezien.

Ach, we kunnen ook niet overal op letten hè?! :(

Deel Deze Pagina