bij mijn broer en szus thuis zijn er al tijden problemen, een 2 maand geleden is mijn broer daarom naar mijn moeder gegaan. zoals zij zeiden een time-out, niks mis mee zou je zeggen. alleen vonden wij het al wat raar want hij is daar door de weeks en in het weekend thuis. en dat niet 1 maand maar echt veel weken achter elkaar. nu heb ik net mijn nichtje(13 jaar) hier gehad. ze vertelde dat ze boos was op haar moeder(mijn schoonzusje) ze hadden gister een feestje thuis gehad en dat terwijl mijn broer vanmorgen om 5 uur eruit moest om aan het werk te gaan. broer had dat gezegd maar szus had daar maling aan. naast dat mijn szus (alweer)erg dronken was geweest, vertelde mijn nichtje ook dat haar moeder gezoend heeft met een kameraad van hun! pffff wat ben ik hier van geschrokken! mijn broer weet van niks namelijk. ik vind dit zo'n vieze streek van haar! enerzijds vind ik dat ze dit zelf moet opbiechten maar anderzijds zou ik gek worden als mensen om mij heen dit zouden weten en ik weet van niks. weet niet zo goed wat ik met dit bericht wil bereiken maar wilde het even graag kwijt.
in dit geval zou ikzelf de confrontatie aangaan met schoonzus, haar om uitleg vragen en haar laten weten wat jij weet, zodat zij zelf de keuze kan maken om het op te biechten aan je broer.
Als je nichtje dat aan jullie verteld, dan heeft ze het waarschijnlijk aan meer mensen verteld . Waarom confronteer je je schoonzus er niet mee, dat je van anderen gehoord hebt wat er gebeurd is (ik zou niet vertellen dat je het van haar dochter hebt gehoord)? Geef haar een week en vertel het anders zelf tegen je broer. Je nichtje moet niet gedwongen worden dit verhaal voor haar vader verborgen te houden. Sterkte.
wij zijn straks op vakantie dus dan zijn we al een week verder. overigs is het niet haar biologische vader maar haar stiefvader. was idd niet van plan om te zeggen hoe ik dit weet want dan wordt het er toch op gegooid dat ze liegt. mijn nichtje heeft wel vaker verhalen verteld maar dan ging het altijd over mijn broer en geen kwaad woord over haar moeder en nu ineens wel...