Hallo dames Ik weet niet of ik me ongerust moet maken of juist niet: zit namelijk zo. ik had vorige week echt heel erg van die menstruatiepijntjes, buik en rugpijn, de vk zei dat de baarmoeder samentrekt omdat het de tijd was voor menstruatie, en dat de klachten over een paar dagen wel over gaan. en idd de klachten zijn over, heb weinig tot helemaal geen buik en rugpijn, heel af en toe wel. Mijn borsten voel ik ook niet altijd, heel soms gevoelige tepels zeg maar. Dat is wel fijn dat ik geen last heb maar ik soms ben ik bang dat het juist niet goed is al ik weinig tot niets voel! Ik maak mezelf gewoon gek, vorige zw had ik ook eigenlijk echt helemaal nergens last van, iedereen had het over een droomzw, maar ik maakte toen echt nergens zorgen over en vond het allemaal wel goed. maar nu bij deze zw maak ik mezelf echt helemaal gek en ben zo bang dat het mis gaat, ik heb een paar maandjes geleden een mk gehad, waarschijnlijk komt het daardoor dat ik zo bang ben. orige zw die in een mk eindigde was ik ook zo zorgeloos, ik verloor bijna een week lang bruin bloed maar maakte me niet druk, ach dat zal er wel bij horen d8 ik steeds, mijn gevoel die was niet goed maar bleef het goed praten en d8 er gewoon niet meer aan. totdat bruin rood werd, toen d8 ik eigenlijk meteen het is mis. Maar nu dames....ik kan moeilijk genieten, als ik niets voel ben ik bang, als ik wel wat voel ben ik bang....ik hoop dat ik snel weer kan gaan genieten. sorry dames voor de laptekst...ik hoop wel dat jullie moeite doen om het wel te lezen....tnx en wie herkent dit ook wel?
Herkenning hoor ! Het is ook super spannend ! Ik hoop dat je toch een beetje knt ontspannen ! Froukje
Ik heb ook echt nergens last van (gehad) en maakte me ook steeds zorgen, zelfs tot aan de 20 weken echo dat ik niks voor de baby durfde te kopen! Maar alles ziet er helemaal goed uit. Maar bij jou is het natuurlijk helemaal nadat je een mk hebt gehad! Ik hoop dat je snel over je onzekerheid komt en lekker kan genieten van je wondertje!
tnx dames...ik hoop het ook. Ik heb volgende week een vag echo om te kijken of het hartje al klopt en ben zo in de stress.........ik hoop gewoon dat het allemaal goed zal gaan!
Wel fijn dat je volgende week al een echo hebt. Die van mij komt pas in ijn 10e week.... Ik zal ook blij zijn als ik wat meer zichbaar of voelbaar zwanger ben hoor. Heb nu alleen wat vage buikpijn en klachten, Wil gewoon een mooie dikke buik met een voetballer er in Froukje
Heel herkenbaar zoiets. Ook al is dit mijn eerste zwangerschap, bij sommige dingen die ik voel in mijn buik denk ik...is dit wel goed? Maar het verdwijnt vaak snel weer. Ik heb 4 februari de eerste echo...ik denk dat je dan pas wat meer geruster kan zijn.
Als je eenmaal een miskraam hebt gehad ben je nooit meer zo onbezorgd zwanger denk ik. De angst zit er flink in als het eenmaal mis is gegaan. Ik heb ook een miskraam gehad en maak me nu nog steeds zorgen of de baby wel helemaal gezond is. Ik zal blij zijn als hij er goed uitkomt over een aantal weken. En daarna maak ik me weer zorgen over andere dingen.
Het zegt nks als je geen klachten hebt. Ik begrijp je wel dat je angstig bent. Maak je alstjeblieft niet te druk want stress is sowieso niet goed voor de baby. Ik hoop dat je je snel wat minder gespannen voelt.
Tja, je niet druk maken... die hoor ik ook heel vaak. Het is wat valentijn ook zegt, als je een mk hebt gehad (of twee zoals ik) dan ben je nooit meer onbezorgd zwanger. En je kunt jezelf niet tegen houden druk maken doe je toch en dan ben je weer bang dat de stress een slechte invloed heeft. Soms moet je helaas even afwachten, een echo geeft zo vroeg ook nog geen uitsluitsel. Ik duim voor je dat alles goed gaat! Liefs ella
Hi Ladymoi, ik ben ook net zwanger (5 weken) en heb de eerste twee nachten dat ik het wist bijna niet geslapen; ik had een knoop in mijn maag van de stress: zal het blijven zitten?... En dan te bedenken dat ik me eerst een paar maanden druk heb gemaakt; kan ik zwanger worden? Ik denk dat het er dus wel bij hoort: je wil allemaal zo snel mogelijk bewijs dat het goed zit. Ik ben bijvoorbeeld nog geen seconde misselijk geweest en ben ook niet erg moe. Wel heb ik hele zware en gevoelige borsten. Als ik dan ga zoeken hier of elders op internet lees je allemaal bang makende berichten (als je neit misselijk bent kan dat duiden op een MK etc..) en ook iedereen zegt weer wat anders.... Ik weet hoe moeilijk het is maar ik denk dat het echt het beste is als je vertrouwen probeert te hebben, denk maar zo; je kind heeft al een wedstrijd gewonnen van miljoenen andere zaadcellen en vormt op dit moment al een wervelkolom! Hoe bijzonder en knap is dat! Zet 'm op, ik probeer samen met je positief te denken (want ook mij kost dat moeite)
Hallo dames bedankt voor de reacties. Ik ben elke keer blij als ik mijn borsten of tepels raar vindt doen, teken dat het nog goed zit. Ik heb er wel en goed gevoel over. Komt helemaal goed, hoop ik. Medde gefeliciteerd, we zijn bijna evenver. heb jij ook weleens menstruatieklachten, ik nu niet meer ''gelukkig'', soms wil ik wel wat voelen. Ik hoop ook voor jou dat alles goed zal gaan, en dat echt kunnen gaan genieten van de zwangerschap! andere dames ook natuurlijk!
Ladymoi, ik had rond week 4 wel vage buikpijn maar niet heel erg. Nu heb ik geen buikpijn meer. Mijn huidige zwangerschaps-'uitingen' zijn: nog steeds groeiende, zware, zeer gevoelige borsten / gisteren onredelijk kwaad geworden met huilen en alles erop en eraan / meer plassen (maar ik drink ook vrij veel rooibos thee / misschien iets meer moe dan normaal maar ik ben nog steeds niet misselijk.... Ik hoop dat jij je inmiddels ook niet meer zo druk maakt! Mij helpt het heel erg om erover te lezen etc. Je ziet dan ook dat ALS het misgaat, dit echt niet voor niets is; je zou anders een kind met bijv. een erge handicap/afwijkingen krijgen. Als het mis gaat, behoedt de natuur je als het ware voor een hele zware toekomst. Het feit dat je kindje er nu nog steeds zit en op dit moment al een hartje heeft aangemaakt is toch geweldig! Gewoon uitgaan van het goede! Zet m op!
ik denk dat je je eigen nergens zorgen om hoeft te maken ik had bij me eerste zwangerschap ook nergens geen last van ja alleen 1x per maand want ik bleef gewoon mijn menstruatie pijnen houden tot aan me bevalling maar alles is goed gekomen
Ik ben nu 6 1/2 week zwanger en heb al 4 1/2 week pijn onderin mijn buik. Ik zelf voel mijn banden ook erg veel. Het is in ieder geval heel anders dan mijn 1e zwangerschap. Ach we zien wel....over 4 weken heb ik mijn 1e echo. Dat duurt nog zo lang........