Mag dit ? Baby 7,5 maand.

Discussie in 'Voeding' gestart door Rikky, 13 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rikky

Rikky Actief lid

25 mrt 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Mag een baby van 7,5 maand roerbak ei met gekookte wortel en gekookte krieltjes ?

Gepureerd of geprakt ?

Kan ik dit een dag bewaren als ik dit vers maak een dag in de koelkast ?
    Kan ik dit goed invriezen?

Ik wilde ineens 3 porties maken.

Hoeveel gram per portie zouden jullie aanhouden?

Bedankt !!

2. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Waarom zou dat niet mogen? Ik maak altijd porties van 200gram; 100gram groente, 80gram aardappelen/pasta/rijst en 20gram vlees/vis/ei.

3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Omdat veel voedingsmiddelen helemaal niet goed verteerbaar zijn een dag later, laat staan bereid/afgekoeld/ingevroren/ontdooid/opgewarmd.

Ik verbaas me eerlijk gezegd wat mensen allemaal dagen lang in de koelkast houden,vof invriezen en aan baby's geven.

Ot:
    Gebakken ei mag max een dag in de koelkast worden bewaard, maar dat zou ik nooit riskeren bij een baby. Invriezen zou ik het absoluut niet doen, want dat betekent dat je het ook moet ontdooien en opwarmen.

Je hebt binnen 10min een aardappel gekookt, en ei bakken kost al helemaal geen tijd.
    Gewoon lekker vers bereiden.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik gaf met 7,5 maand nog geen ei...vond dat te vroeg. Masr heb ook niet gedaan aan bereiden, invriezen en weer opwarmen met avondeten...vond dat zo'n gedoe. Ze aten gewoon wat wij aten.

5. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ik maak eens in de zoveel tijd in 1x veel verschillende maaltjes klaar. Aardappelen/groente/vlees of macaroni/rijst/groente/vlees.
    Gaat zodra het afgekoeld is in de diepvries en een dag voor ze het eet laat ik het ontdooien in de koelkast. Zie niet in waarom dit niet zou kunnen.

6. Muusje20

Muusje20 Actief lid

13 nov 2014
    264
    0
    0
    Hij krijgt van mij vers fruit. Maar groene uit een potje. Smaakt veel lekkerder. Als hij ouder is en tandjes heeft dan krijgt hij wat de pot schaft ;)

Ik heb namelijk weleens gelezen dat alle vitamine verdwijnen na invriezen en opwarmen. dan kun je net zo goed een potje geven?

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    #7 Zoe123, 21 apr 2015
    Laatst bewerkt: 21 apr 2015
    Al zou dit zo zijn, dan nog is verse groente toch te preferen boven een potje.
    Alleen gewoon al voor de pure smaak.
    Met 8 maanden zou ik zeker gaan voor de smaak van gewoon brocolli, gewoon sperziebonen. Niet uit een potje

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je snel klaar wilt zijn, schaf dan in de winkel diepvriesgroente aan zodat je die (per dag vers) in kleine porties kunt koken. Aardappel kun je invriezen, maar niet als ze gekookt zijn. Dan moet je ze blancheren (kort koken,afspoelen met stromend water, snel afkoelen) en dan invriezen. Dan kook je ze op de dag zelf verder af. Maar ik zou dan liever per dag even een aardappeltje schillen en koken.
    Ei zou ik ook ter plekke bakken en niet invriezen.

Deel Deze Pagina