Hallo, Misschien een gekke vraag,maar hoe bewaren jullie rucola sla. Als ik bijvoorbeeld 2 bakken heb gekocht zet ik ze in de groentelade, maar 9 van de 10 keer als ik het de volgende dag wil eten ruik thet helemaal zuur, is het zeiknat en klef geworden. Hoe kan dit. Mijn koelkast staat op stand 2 of 3.
ergens anders je groente halen lijkt me sowieso slim na 1 dag al kapot is wel heel snel. ik haal bij de c1000 altijd 3 kropjes die zitten samen nog op een kluit en kan je zo in een potje zetten met water erbij, is niet eens zo duur 1,80a2,00 euro dacht ik. ow en je kan het ook in een bakje water doen, het moet dan wel onder water staan en koud, je kan het dan zo een week goed en vers houden. of plukken en een uurtje in koud water leggen ff in een bak doen en de koel kast in. water is namelijk heel belangrijk voor sla als het een btje verlept is help even in het water leggen heel goed. succes
Ik koop meestal zakjes rucola, soms bij de AH, bij de Super de Boer of Jumbo en nooit last van gehad.. Ziet er hier de volgende dag nog goed uit.. Ook 2 dagen later..
Ik koop het ook vaak bij de AH of bij de digros. Maar ik heb echt vaak dat het na een dag niet meer te eten is. Allemaal condens on de zakjes/bakjes wat de sla zuur maakt. De kropjes ken ik niet, maar aangezien ik iedere dag sla eet ivm dieet lijkt me dat wel wat. Ligt het misschin aan de koelkast ofzo?
Je bedoelt na openen? Wij bewaren het daarna ook gewoon in het zakje in de groentela. Geen probleem voor 1 of 2 dagen. Daarna wordt het inderdaad nat / slap / zwart. Zolang het zakje niet open is, blijft het bij ons gewoon goed tot de aangegeven datum.
Mss je koelkast iets kouder zetten. Ik weet dat het per merk verschilt, maar hier staat hij op 5 en bij een erg volle koelkast zet ik hem nog een tikje kouder..
De truuk is om de rucola voor gebruik te wassen in koud water met een paar ijsklontjes. gewoon even in het water met ijs laten staan en dan is het weer helemaal knapperig en fris.