Wat nu, na operatie buitenbaarmoederlijke zwangerschap.. Slechte eileider..

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jane1981, 18 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Dames hebben jullie enig idee hoe snel hcg na een eileider verwijdering nog aanwezig is en hoe lang je symptomen blijft houden?

2. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Hoi,

- 12 jan.2012 postieve test :)
    - 30 jan. miskraam +verdenking buitenbaarmoederlijke zwangerschap
    - Ontelbare keren ziekenhuis in + echo's.....HCG waarde bleef ietjes stijgen, maar gaat gelukkig nu naar beneden.
    - Vrijdag 10 feb. HCG 400
    - Vrijdag 17 feb. HCG 300 + cyste ontdekt op rechter eierstok

Kortom bij mij duurt het lang, erg lang....voordat het uit mijn lijf is....

3. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Bij mij is vruchtje en eileider verwijderd.

4. pinda17

pinda17 Lid

5 nov 2011
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi, ik heb ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad waarbij mijn linkereileider verwijderd is. Bij mij zag rechts er op t oog prima uit, maar moest chlamydia test doen on te kijken of t daarvan is. Dan is nl. de kns groter dat rechts ook beschadigd is.
    Ik ben op 26 januari geopereerd via een laparatomie/ buiksnede. Dus moet 6 weken rust houden.
    Bij mij is om de 3 dagen hcg geprikt om te kijken of t daalde. Dit ging gelukkig snel, van 129 op 28-1 naar 66 op 30-1, op 3-2 was hcg 7 en op 9 februari weer 0. Ik ben nu in afwachting van mn eerste menstruatie na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Vind het zo spannend of het allemaak nog wel werkt..
    Heel veel sterkte met verwerken en succes met opnieuw zwanger worden.

5. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Bij mij komt inmiddels ook het baarmoederslijmvlies los.
    Ook is de datum voor de intake bij de fertiliteitsarts 20-03 dus opzich ook al vrij snel.
    Mijn hcg was vrijdag ruim 2600 dus afwachten.

6. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi Jane,

Wat ontzettend vervelend dat je zwangerschap zo gelopen is. Ze adviseren volgens mij standaard om een menstruatie af te wachten, ook idd voor de berekening van de zwangerschapsduur. Wij hebben niet afgewacht maar ik temperatuurde wel dus ik wist wanneer m'n eisprong was geweest. Omdat je overgebleven eileider er niet zo goed uitziet (verklevingen e.d.) heeft de arts waarschijnlijk gezegd dat er kans is op een nieuwe buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar dit heeft verder niets te maken met het afwachten van je menstruatie.

Bij mij was m'n hcg trouwens best snel gezakt, maar het was ook niet zo hoog. Ik heb wel een besparende operatie gehad. Ik neem aan dat je nog regelmatig bloed moet prikken?

Veel sterkte nog de komende tijd en hopelijk mag je binnenkort weer zwanger zijn, maar dan wel op de goede plek.

7. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Nou zojuist bij de gyn geweest, een meevaller is dat mijn eileider zelf er goed uit ziet alleen de fimbriae zien er enigzins verkleefd uit.
    Dat kan betekenen dat ik meer risico kan lopen maar dat is niet zeker.
    Hij kon niet zeggen of de doorgang niet goed was.
    In principe mogen we weer zwanger worden maar hij zei wel dat we ons moesten afvragen of we dat willen, weer die onzekerheid.

We hebben de keuze uit:

Beschermd knuffelen en iig wachten tot de intake de 20e en dan nog wachten op een hsg en wellicht een herstel operatie of dan alsnog verwijderen overige eileider en in ivf traject.

Of

Gewoon onze gang gaan en zien of het lukt (mocht het lukken opvolging via hcg meting) en evengoed afspraak fertiliteitsarts.
    En mocht t fout gaan zijn ze er op tijd bij, echter doen ze niet aan de medicatie of eileiderbesparende operaties maar mocht t zo zijn wil ik naar een ander ziekenhuis waar ze dit wel doen.

Lichamelijk is er geen bezwaar volgens hem alleen psychisch.

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Jane , gelukkig ziet je eileider er toch goed uit , dat maakt een kans op een zs toch weer wat groter ......Ik heb ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad , maar mijn eileider is gespaard geblevene en het duurde toen denk ik een kleine maand voordat hcg mijn lichaam uit was ..Mij werd toen ook aangeraden om mijn menstruatie af te wachten .maar we zijn er gelijk voor gegaan ......ik zou ook goed onder controle worden gehouden omdat de kans op herhaling 1 op 4 was omdat mijn eileider door de buitenbaarmoederlijke zwangerschap wel beschadigd was .....................
    tsja en lichamelijk ben je idd snel weer een hele pief , maar psychisch begint het nu pas ........maar goed , bij mij is het na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap nog 2x verkeerd gegaan het het ging psychisch toch echt pas beter met me toen ik een gezonde en goede zwangerschap had , je bent er dan toch 24/7 mee bezig ...

nou vanuit hier een dikke kknuufffff

9. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Dank je wel, we gaan ervoor.

Rare vraag maar gister leek t wel of ik een mk had, uiteindelijk is er ook weefsel meegekomen wat echt vlezig was buitenkant grijs/roze achtig binnenin wat bobbeltjes en een wat groter iets dit was echt rood, hieraan hing een groter en dikker slijmdraad :(

Na dit te verliezen was de pijn over en het vloeien ook meteen minder.
    Ziekenhuis gebeld maar die doen of willen verder niets doen, uitslag van mijn eileider met de verdikking is nog niet bekend.
    Ze gaan ervan uit dat dat het vruchtje is maar is nog niet bevestigd, wat nu?

Heb het stukje iig wel ingevroren..

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    waarschijnlijk komt er uit het onderzoek alleen maar dat ze weefsel hebben gevonden wat behoort tot een zwangerschap ..

Maar moet eerlijk zeggen dat wat je nu verloren hebt ook wel klinkt als een vruchtzakje , zo zag bij mij toen ook uit toen ik een spontane miskraam had ....maar ik ben natuurlijk geen gyneacoloog , goed dat je het bewaard ..........knufffff

11. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Nou dat is mijn gevoel dus ook.
    Dat is ook wat ik tegen mijn man heb gezegd dat ik dacht dat dit een vruchtje was.
    Maar hij wil er niet in geloven.

12. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    misschien zijn het er toch 2 geweest Jane? Dat zou ook kunnen he .......Maar goed heb je dat ook gezegd dat je dat dacht ?( tegen de gyneacoloog ?)

13. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ja heb ik ook maar ze willen er voorlopig nog niets mee..

Deel Deze Pagina