Hallo dames, Ons zoontje slaapt sinds zaterdag op een peuterbedje..Dit gaat goed. Alleen staat hij nu sochtends om 6 uur, als mijn man naar zijn werk gaat naast ons bed. Normaal gesproken zou hij in zn ledikant gewoon blijven liggen, hoorden we hem niet eens. Hij sliep dan tot 8.00-8.30 en soms ook nog wel langer. Nu dus een stuk korter. Dat merken we overdag ook, hij is jengelig, moe, wil savonds niet eten.. ik wil nu graag een lampje aanschaffen die aan gaat als hij van bed mag. Welke hebben jullie? Ik zie dat er veel verschil is qua prijs.. hopelijk gaat dat werken, want hij zit nu alweer te gapen.. gelukkig moet ik ook werken, maar om op mijn vrije dagen nou om 6 uur beneden te zitten is mij te vroeg
https://www.bol.com/nl/p/zazu-sam-slaaptrainer-nachtlamp-wit-roze/9200000028869859/ Wij hebben deze, heel tevreden over!
Wij hebben heel simpel een gewone tijdschakelklok met een wit stekkerlampje erin. Hij gaat aan om 7 uur. Maar je kunt hem natuurlijk op elke gewenste tijd zetten. Wij hebben hem gekocht bij een doe het zelf zaak, bij de spullen voor baby's en kinderen en hun veiligheid. Ze zaten samen in een pakketje. Even heel consequent zijn is dan wel nodig. Dus als ze uit bed komen en het lampje brand niet gewoon terug in bed. Zelfs al is het maar 5 minuten. Op die leeftijd is zelfs 5 minuten nog lang. En als ze zien dat ze voor het lampje aan is toch uit bed mogen werkt het niet.
https://www.wekkercenter.nl/product/700813/babyzoo-slaaptrainer-momo-groen.html Wij hadden deze, maar dan de olifantvariant. Werkt prima. Alleen wel in combinatie met heel consequent handelen naar dochter toe.
Voor de oudste hebben we Sam het schaap, alleen werkt die bij haar niet echt.... maar is deels eigen schuld omdat we er niet consequent genoeg mee zijn. Grootste nadeel van Sam vindt ik dat hij een half uur van tevoren al groen licht geeft, waar ze wakker van wordt. Dus zetten we hem een half uur later en spreken we af dat ze er uit mag als het groene licht brandt (ze is nu bijna 5 dus dat begrijpt ze wel). Alleen is ze echt klaarwakker als ze wakker is en dat is soms al om half 6. Ze heeft dan wel weer de leeftijd om zelfstandig tv te gaan kijken of te gaan spelen in de woonkamer als wij nog even willen slapen. Voor de jongste denk ik dat we zo'n aapje kopen tzt. Die lijkt me duidelijker, gewoon ogen open of ogen dicht
Wij zitten met hetzelfde probleem. De jongste komt nu regelmatig om half 6 zijn bed al uit. En dan slaapt hij daarna echt niet meer. Bij onze oudste hadden we een gewone simpele tijdschakelaar met een schemerlamp, die ging om 7 uur aan. Dat werkte erg goed. Ik ga vandaag ook maar op pad voor een tijdschakelaar en lampje, en dan zet ik hem op half 7 eerst, omdat hij blijkbaar dus wel om half 6 al wakker is. We zullen het zien
Digitale tijdschakelaar van de Gamma, deze https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-digitale-schakelklok-1800w/p/B456401 Nog geen 10 euro, en dan een simpel nachtlampje erin. Je kunt hem per dag programmeren (bijv weekend later dan doordeweeks) Ik vind het ook makkelijker dat er geen nachtkastje noodzakelijk is of een snoer vanuit stopcontact. Werkt hier prima. Analoge tijdschakelaar vind ik lastiger in te stellen, dat is telkens grofweg een kwartier eerder of later dan ik bedoelde, dus die gaat mee uit logeren (omdat de digitale tijdschakelaar dan weer lastiger instellen is voor iemand die hem niet kent).
Wij hebben vooraleer kinderen een kidssleep. Ik vind ze erg fijn en makkelijk in te stellen. Wat voor mij echter het belangrijkste is, los van welk merk of oplossing je kiest, is dat er geen mechanische 'klik' komt of een geluid zoals openspringende oogjes of zo, zoals je bij sommige trainers wel hebt. Want als je kind dan nog slaapt wordt hij of zij wakker van die klik terwijl ze misschien nog lekker liggen te slapen. Ik gebruik ze niet als wekker maar puur als indicatie wanneer ze uit bed mogen als ze wakker zijn voor de wekker, vandaar.
Heel erg bedankt voor jullie reacties!! Ik denk dat we gewoon een schakelaar kopen, en daar dan weer een lampje in! Top! Ben benieuwd hoe dat gaat!
Ja idem! Ons zoontje wacht echt tot hij wakker is en komt dan pas zijn bed uit (of eigenlijk roeot hij ons dan)
Wat slim, stom dat we daar zelf ook nog niet aan gedacht hebben. Ik denk dat wij dit ook gaan proberen.
Dit heb ik ook. Gewoon een tijdschakelaar op een lampje. Anders is hij er ook om 6u uit. Ik zou het wel opbouwen vanaf kwart over 6. Anders moet hij meteen een uur wachten.