Onze dochter heeft overdag totaal geen regelmaat in haar slaapjes. Ze ene dag slaapt ze in totaal een klein uurtje en de andere dag slaapt ze er 4. 's Avonds is ze om 19:00 altijd bekaf en gaat ze naar bed voor de nacht. (ze slaapt dan van 19:00 tot 7:00) Hebben jullie kindjes van 7 maanden een vast ritme qua overdag slapen? Of wisselt het bij jullie ook zoveel?
Mijn dochter is wel iets jonger maar zij slaapt overdag 1 keer. Ze slaapt van 11.30 tot 14.00 uur, dan blijft ze wakker tot 19.00/ 19.30 uur
Hier ook geen vast slaapritme overdag... Hij slaapt wel 4 keer en dan is het steeds maar half uurtje/3 kwartier. 1 keer heeft hij 2 uur geslapen en af en toe een uur. Ben ook benieuwd wanneer er een beetje een ritme in komt en bijv 2x 2uur zal slapen. Zou wel prettig zijn, ook voor hem zelf.
Mijn dochtertje slaapt vrij regelmatig. 's Ochtends vaak 1,5u, s'middags 1,5u en van 17-18 nog even. Dan gaat ze rond 19u slapen tot 8u de volgende dag. Een flinke slaperd dus!!
Hier wel een vast ritme, al heel lang eigenlijk, terwijl ik haar niet op vaste tijden in bed leg maar gewoon kijk of ze moe is. Ze slaapt nu al een tijdje 's ochtends en 's middags een half uur of een uur. Niet altijd op precies dezelde tijden natuurlijk maar het komt wel altijd redelijk overeen.
Bij ons ging het ook zo, geen enkel regelmaat in haar slaapjes, altijd maar 45 min slapen en dan weer wakker. Toen ze 7,5 maand was, tussen kerst en oud/nieuw, had ik een weekje vrij. In die week heb ik haar in een soort van ritme 'gezet'. En na die week ging het steeds beter en nu kan ik echt wel zeggen dat ze eindelijk in een ritme zit. Ze gaat om 10 uur naar bed voor ong. 1 uurtje. Om 1300 uur naar bed voor ong. 2 uur en tussen 17 en 18 uur slaapt ze nog een uurtje.
Oke, bedankt voor jullie antwoorden meiden. Ik merk dus dat er meerdere kindjes nog geen echt vast ritme hebben. Ik laat het gewoon lekker zo en hoop dat er ooit wel ritme in komt