Ik ben 7 maanden terug bevallen van een dochter. ik ben toen begonnen met lovette en mijn ongi kwam steeds eerder dan de stopweek en ook heel kort en licht in de stopweek. maar ik dacht dat dat kon komen door de zwangerschap/bevalling dat mijn lichaam nog moest wennen enz, na 3 maanden besloot ik het nog 3 maanden te proberen en aan te kijken hoe dat zou verlopen. maar lovette was niet vooraadig en ik kreeg Microgynon 20 omdat de zelfde inhoud zou hebben. omdat mijn stopweek voorbij was moest ik de zelfde dag al beginnen dus heb ik die Microgynon 20 maar genomen. steeds werd ik 9 dagen voor de stopweek ongesteld zoals ik altijd ongesteld was 5 of 6 dagen en in de stopweek had ik een lichte bloeding {veegjes bloed met afvegen of oud bloed} ook heb ik veel bijwerkingen met de pil {alle pillen en Yasmin is echt verschrikkelijk} hoofdpijn meerdere keren per week, zeurend gevoel in mijn buik, wisselstemmingen. ik zou dus eigelijk een rustmaand gaan nemen na deze 5e pil maand. 13 nov werd ik weer 9 dagen voor stopweek ongesteld en 21 nov begon de stopweek en had 1 a 2 dagen wat veegjes met afvegen op de wc. 25 nov en 27 nov heb ik sex gehad met mijn vriend. en omdat het onveilig was ben ik toch maar weer begonnen met pillen strip 6 want ik wou dus niet weer zwanger worden. stel dat die 9 dagen voor stopweek {menstruatie zoals ik mijn hele leven gewend was} ongesteld ben geweest dat zou ik in mijn vruchtbare dagen sex gehad hebben. ik neem aan dat die 1 a 2 dagen wat veegjes die niets voorstellen mijn menstruatie waren ? Dus niets aan de hand dacht ik, ik zou dus weer 9 dagen voor stopweek een bloeding verwachten { 10 dec } maar tot nu toe niets ! 20 dec begind de stopweek, normaal ben ik dan niet echt ongesteld {het is al 5 maanden dat ik 9 dagen eerder ongi ben en in de stopweek wat veegjes heb} kan ik nu verwachten dat ik nu opeens na 6 maanden wel in mijn stopweek ongi word ?! of is de kans groot dat ik zwanger ben ? ik heb al 2 weken geen hoofdpijn meer gehad, ben wel erg moe en emotioneel. maar dat kan komen door de pil of omdat ik flink verkouden ben geweest. wie weet meer ?
Ze zeggen altijd dat je pil -ook al is ze te licht- wel blijft beschermen tegen zwangerschap, als je ze juist neemt natuurlijk. Ik heb hetzelfde probleem, ik neem de pil door en al 2 dagen voor mijn nieuwe strip verloor ik plots wat bloed, nu 10 later verlies ik nog steeds wat bloed. De huisarts zei me dat een lichte pil vervelend is, maar wel voldoende beschermt. Ik zou raad vragen aan je arts! Succes ermee en laat zeker iets weten!
ik gebruik microgynon 30 en als ik eens een dag vergeet s'avonds en ik neem hem de volgende ochtend in wat toegestaan is (binnen 24 uur) heb ik dus ook last van lichte tussentijdse bloeding misschien een bij verschijnsel van lichte pillen?
Beste moeder van 3, Ik heb zelf jaren lang Stediril 30 gebruikt, ineens kreeg ik (omdat "mijn" pil niet meer geleverd zou worden) Microgynon voorgeschreven en had ik exact hetzelfde als wat jij hebt; een week voordat mijn stopweek was werd ik een beetje ongi. Licht bruin bloed / rose (sorry voor het vieze praatje), je wilt niet weten hoeveel testen ik eraan gewaagd heb omdat ik iedere keer een beetje ongesteld werd en in mijn stopweek weer helemaal niet! (niet zwanger). Uiteindelijk naar de ha gegaan die vertelde dat mijn pil er helemaal niet "uit was" en weer aan de stediril gegaan, vanaf dag 1 was alles weer normaal... Misschien werkt microgynon bij jou net zoals bij mij; half en niet helemaal. Ik zou even naar de ha gaan? Succes!
Ik heb in het begin een half jaartje Lovette gebruikt. Na een paar maanden kreeg ik last van tussentijdse bloedverlies. Ben toen dus naar mijn huisarts geweest en kreeg een andere pil, de microgynon 30. En vanaf toen heb ik er geen last meer van gehad. Bleek dat Lovette veels te licht voor mij was
Wanneer merkte je het dan? Had je de pil altijd regelmatig ingenomen en geen verminderde werking gehad door ziekte of zo? Werd je nog (normaal) ongesteld? BLijkbaar zijn er wel meer vrouwen die doorheen Microgynon 30 zwanger worden. Je hebt nog maar eventjes te gaan Gina, ik wens je alvast véél succes met je bevalling! Ga je je school nog afmaken na de geboorte van je kindje? Groetjes!
Hmm, ik had hier net een vraag over. Ik heb nogal last van spotting. Kan dat erop wijzen dat Microgynon 20 te ligt is voor mij, dat ik 30 moet hebben? Ik zou het niet zo tof vinden ineens tóch zwanger te zijn...
Hoe lang neem je Microgynon 20 al? In de eerste 3 maanden kan dit normaal zijn, nadien kun je idd best even naar je HA gaan. Als je pil te licht is om je menstruatie tegen te houden -waardoor je spotting krijgt-, blijft ze normaal wel een veilig anticonceptiemiddel! Spotting beïnvloed de veiligheid van je pil normaal niet, maar het is gewoon vervelend natuurlijk.
Ik gebruik de pil nu bijna 3 maanden, op zich lijkt de spotting wel minder te worden, maar ik had het al een paar weken niet meer gehad en toen ineens weer wel, dat vond ik wel vreemd. Maar als anti-conceptie is het dus gelukkig wel veilig iig. Als het aan blijft houden zal ik even naar de huisarts gaan. Bedankt iig.
De pil zegt niet veel en helpt niet bij elke vrouw. Ik ben voor de derde keer zwanger, en de derde keer door de pil heen. Deze laatste was trouwens een doorneempil waarbij ik geen eisprong mocht krijgen volgend de bijsluiter en gynae, wel dus... Ach, ze zijn alle3 gewenst