Hoi, Ik weet sinds kort dat ik zwanger ben. Maar mn buik is nu al zo druk bezig met ruimte maken enzo dat ik nu gewoon al overduidelijk een buikje heb! Ik had dit met mn eerste zwangerschap ook snel, maar t is net of t nu nog sneller gaat! We wouden het nog even geheim houden. Maar dat wordt op deze manier erg lastig. T is net of mn buik met de dag dikker wordt! Zijn er meer dames die dit "probleem" hebben gehad? Hebben jullie nog tips? Wijde kleding heb ik niet veel, äangezien ik een nieuw gevulde kleding kast heb omdat ik 26 kilo ben afgevallen vlak voor dat ik zwanger werd.
Ja ik heb exact hetzelfde. Zelfs met wijde kleding is het te zien, kaar nog niemand heeft het gevraagd, ben ook net een weekje weg geweest. Bij mijn 1e haf ik met 8 weken ook al een aardige buik, maar nu dus nog eerder. Volgende week de 1e echo en als mensen het daarna weten vind ik het niet zo erg.
Ja, hier ook al een aanwezig buikje.. moeilijk te verbergen inderdaad.. Probeer het in ieder geval vol te houden tot na de eerste echo.. misschien dat ik het daarna op mn werk wel moet gaan vertellen..
Misschien als mensen er naar vragen zeggen dat je verstopt zit en je darmen dus gigantisch opspelen? Of gewoon zelf zeggen. Ohhh hen zo'n buikpijn kan al dagen niet naar de wc, zit zo verstopt! Mijn darmen exploderen bijna
Wijde kleding. Je hebt heel veel van die 'opbloes' truitjes die strak bij je heupen en erg los bij je buik zitten. En anders gewoon vertellen.
Iets anders dan wijde kleren kan je toch echt niet doen. Idd die blousjes. Ja of je maakt een bochel op je rug of schminkt een blauw oog, gaat de aandacht ook niet naar je buik 1-2-3
Eet meer vezelrijk voedsel en drink 8 glazen water per dag, dan neemt de opgeblazen buik hopelijk wat af! In het begin zetten je darmen namelijk vaak op.
Jij ziet het maar anderen niet hoor! Verder zijn er ook weinig mensen die zo bot zijn dat ze gaan vragen of je zwanger bent, voor hetzelfde geld ben je gewoon wat aangekomen. Ik zou nog even niets zeggen, kleding aantrekken waarin jij je prettig voelt en een gevat antwoord klaar hebben voor het geval je een botte boer treft.
Je hebt misschien het voordeel dat je veel afgevallen was net voor die tijd. Mensen zullen misschien denken dat je weer aangekomen bent en daar uit fatsoen niet na vragen.
Haha herkenbaar! Ik heb net zon zelfde topic geopend. Ik draag nu wijdere kleren of met een beetje pof model (elastiek aan onderkant. En dikke vesten.
Hier hetzelfde ☺️. Draag voornamelijk oversized truien en dat zit heerlijk, met dit weer ook helemaal niet vervelend. Vandaag een ruim vallende jurk aan, valt niet op!
Hier hetzelfde 'probleem'. Ook veel afgevallen vlak voordat ik zwanger ben, dus had net alle te grote kleding weggedaan. Voordeel vind ik nu wel dat het wat kouder is, dus ik probeer het te verbergen met jasjes, vesten en sjaals (los laten hangen voor m'n buik) Ik wil ook minimaal wachten tot na de eerste echo, liefst wat langer
Nou hier werd ik toch volop gefeliciteerd. Met 9 weken zwangerschap moet er ook eerlijk bij zeggen dat ik wel 4 maanden leek
Sjaal erover laten hangen en klagen dat je te weinig puf hebt gehad om te sporten, pfffffff dat je ervan baalt blablabla. Opeens mega gezond gaan eten op werk omdat je weer even in het gareel moet komen
Hihi Fee das ook een manier!! Volgens mij heb je vaak zelf het idee dat anderen het zien maar dat valt juist helemaal niet op hoor. Heb het zelf ook gehad zeker bij de derde maar ook bij nummer twee. En het was echt niemand opgevallen! Niet uit jezelf over beginnen dan zegt nieman er wat van. Anders leg je er alleen maar nadruk op.
Er zitten wel erg leuke "tips" tusse, haha. Ik denk dat ik maar aan de verdoezelen ga met sjaaltjes etc. Wil het ook nog even voor me houden inderdaad, zolang als ik het kan rekken..
Hier hetzelfde probleem! Ik ben vandaag 4 weken en 3 dagen In een ander topic zei ook al iemand dat het mijn darmen kunnen zijn. Die moeten ook maar wennen aan die hormonen. De baby kan het niet zijn die is pas 1 mm! Hahahaha Ik denk dat sjaaltjes een goede optie is! We hebben dit weekend familie dag dus niet handig gepland. Daarna nog 1 week werken en dan een week vakantie. Als ik weer begin ben ik 7 weken en heb ik 2 dagen later een echo. Hopelijk hou ik het vol! Bij mijn 3de zwangerschap had ik al een behoorlijke buik met 7 weken...