Ze zeggen hier tot de 12de week mag je gewoon alles doen. Daarna wordt het afgeraden om op je rug te liggen tijdens training/ fitness, maar voor de rest is het juist goed om je buikspieren te blijven trainen!
???? Je mag vanaf een bepaald moment in de zwangerschap alleen nog maar je schuine buikspieren trainen en niet meer de rechte spieren. Dit ivm het wijken van je rechte buikspieren, wanneer je dan teveel die spieren belast/traint loop je risico dat er na de bevalling een ruimte blijft bestaan tussen de rechte buikspieren. Helaas weet ik niet meer tot welke termijn je de rechte buikspieren mag blijven trainen.
Op je rug liggen is het probleem niet. Maar je mag je rechte buikspieren niet meer trainen omdat deze gaan wijken ivm het groeien van de baarmoeder.
Tot 12 weken mag je met een gerust hart je buikspieren trainen. Ik moet wel toegeven dat ik nog al fanatiek was voor mijn zwangerschap en ik wel meteen rustig aan ben gaan doen kwa buikspieren toen ik zwanger bleek te zijn. Na 12 weken alleen nog maar de schuinen getraind en dat doe ik nog steeds ik fitness 6 keer in de week en het is en blijft een makkie!!!! Dus die zwangerschap hoeft niet zo erg te zijn als vele vrouwen doen voorkomen hoor! Lekker blijven fitnessen maar luister naar je lichaam!
Ik zou een beetje oppassen met het trainen. Een te gespierd lichaam kan de bevalling tegen werken. Zo is een vriendin van mij 2 maanden geleden bevallen en werd na iedere pers het kindje als het ware weer terug geduwd doordat ze heel gespierd was. Kindje heeft daardoor ook een beetje zuurstof tekort gehad. Ik zeg natuurlijk niet dat dit bij iedereen zal gebeuren, maar ik zou niet al te intensief trainen, vooral de buik en bekken Verder inderdaad gewoon luisteren naar je lichaam! En sportse
Inderdaad zoals ik al lees mogen alleen nog maar de schuine buikspieren worden getraind. In 'normale' situaties raden ze dit aan vanaf ongeveer 12 weken. Mocht je nu al intensief getrainde buikspieren hebben, zou ik direct stoppen met het trainen van de rechte buikspieren. Anders hebben ze niet voldoende tijd om slapper te worden en je dikker wordende buik de ruimte te geven. Bij mij op de sportschool raden ze mij nu af om alle buikspieren waar je je benen omhoog houdt niet meer mee te doen (of niet meer met je benen omhoog te doen). Alles met je benen omhoog houdt namelijk in dat je ook je (lage) rechte buikspieren aan het trainen bent.
De ene zwangerschap is de ander ook niet. Vooral goed naar je lijf luisteren, wat al gezegd wordt. Ik ben zelf fanatiek wedstrijd ruiter maar kan vanaf 11-12 weken niks meer ivm continue harde buiken. Lekker blijven sporten als dat goed voelt en na 12 weken niet meer je rechte buikspieren trainen idd.
Ik zei toch wat ze hier zeggen, jammer genoeg verschilt advies veel per land. :/ Zoals hier worden sommige eetwaren geadviseert niet te eten wat in nederland dan wel weer mag. Dit is wat ze hier zeggen over fitness Exercisesto avoid in pregnancy don't lieflat on your back, particularly after 16 weeks, because the weight of your bump presses on the main blood vessel bringing blood back to your heartand this can make you feel faint don't take part in contact sports where there's a risk of being hit, such as kickboxing, judo or squash En dat is het voor de rest mag je alles wat je normaal doet zeggen ze hier. al hoewel ze het wel aanrader om het met je dokter/midwife te bespreken als je je fitness patroon veranderd. Maar ja gewoon natuurlijk lekker doen wat ze in nederland zeggen.