Innestelingsdip

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Alyne, 5 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alyne

Alyne Actief lid

4 apr 2012
    122
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dus op 5 DPO een dip in mijn tempkaart zitten van zo'n 0,3 graden. Ik schok mij een hoedje, want die dip is juist daar waar mijn temp de afgelopen maanden naar boven de 37 graden steeg. Maar nee hoor ipdv zakte ie van 36.9 naar 36.7 en vanochtend was ie weer netjes zoals het hoord(afgelopen maanden) 37.1, dus ik was bang dat er deze maand wat mis is met mijn gele lichaam en dus de progesteron niet zijn best deed.

Ik kreeg als commentaar bij mijn kaart, dat dat wel eens een innestelingsdip kon wezen. Ik dus zoeken op internet(had er nog nooit van gehoord) en ja hoor het bestaat. Alleen staan er uiteenlopende verhalen. Dus mijn 2 vragen:

1. Met hoeveel zakt je temp nu echt minimaal en maximaal bij een innestelings dip?

2. Hoe kan het dat een innesteling eventueel een dip in je temperatuur veroorzaakt(dit kon ik nergens vinden)?

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Ik heb nog nooit gehoord van een innestelingsdip, dus ik kan je daar geen antwoord op geven, er zijn namelijk heel veel factoren die invloed hebben op je temperatuur.
    Dus of het dan van de innesteling komt, weet ik niet.

Groetjes Ineke

3. Alyne

Alyne Actief lid

4 apr 2012
    122
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, leuk dat je hebt reageerd. Maar is natuurlijk geen antwoord op mijn vraag. Dus vind ik het jammer dat je het niet door een andere verloskundige hebt laten beantwoorden, die hier toevallig wel mee bekend is.

De dip is waarschijnlijk weldegelijk een innesteling geweest, want ik heb 6 dagen voor NOD positief getest voor een zwangerschap. En als je temperatuurkaarten bekijkt van zwangeren zie je bij 8 vd 10 ook een beste dip waar de temp hoog zou moeten blijven.

Mvg Alyne.

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    #4 Ineke, 15 mei 2012
    Laatst bewerkt: 15 mei 2012
    Hallo,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Ik snap dat je teleurgesteld bent met mijn antwoord, maar als ik vragen beantwoord en jou vraag niet dan lijkt het misschien dat wij die over het hoofd zien omdat deze te ver weg zakt en wij niet alle pagina's af gaan.
    Vandaar dat ik deze toch beantwoord heb.
    Een innesteling vind geen 5 dagen na een eisprong plaats dit vind pas rond dag 10-14 plaats dus benaming vind ik onjuist maar goed dat maakt niet uit, het belangrijkste is jullie zijn zwanger en daar gaat het om.

Nogmaals gefeliciteerd.

Groetjes Ineke

5. Alyne

Alyne Actief lid

4 apr 2012
    122
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet zeggen dat ik je antwoorden heel erg vreemd vind. Een innesteling vind namelijk gemiddeld 5-10 DPO plaats en als ik op 30 april een dip in mijn temp kaart heb en op die dag ook een positieve ovutest (de dag ervoor en erna waren lichter) en vervolgens een temp stijging krijg nadat ik 's nachts mij ei heb gevoelt en dan 10 dagen na de eisprong DIK positief test (10 mei). Dan is het ei toch echt eerder ingenesteld dan op dag 10 of 14 na ei.

Tussen dag 10 en 14 kunnen de meeste dames al positesten dus ik ben geen uitzondering op de regel met dat mijn innesteling al voor 10 DPO is. Sterker nog als de meeste innestelingen zo laat zouden hebben, zou bij een groot gros hun ongi komen voordat het ei zich heeft ingenesteld.

Annx92 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina