Hallo dames, Titel zegt het al welke dekentje hebben jullie voor het ledikantje? en maakt het uit wat voor soort je koopt? ik heb wel wat gevonden maar ben er nog niet uit tips zijn welkom
Ik heb de velux duo deken met dekbedovertrekken. En een dekentje van Lief! voor erbij. Het belangrijkste is dat de deken van 100% katoen is! dat ademt het beste en wordt ook echt aangeraden. Eventueel twee dekentjes is wel handig vind ik voor als het erg koud is, of als er 1 vies is.
Ik heb een koeka wafel/teddy deken, heerlijk zacht, en daarbij 2 'gewone' katoenen dekens van de Hema.
Voor mijn zoon had ik de vellux duo deken. En voor de buik baby heb ik een koeka wafel/teddy deken eentje voor in de wieg en eentje voor in het ledikant. Bij de wieg heb ik er nog een gehaakte katoenen deken voor eroverheen mocht het erg koud zijn.
Ik wilde graag een Koeka deken, maar die vind ik veel te duur. Uiteindelijk gekozen voor een deken van de Prenatal. Die waren ook nog eens afgeprijsd, dus heel voordelig gekocht
idd, altijd een katoenen deken nemen. Het is zo aantrekkelijk om een leuk gekleurde fleece deken te gebruiken, maar die kunnen gevaarlijk zijn in bed! Ik heb ook 2 dekens, en ook nog een laken.... mocht het echt heel koud worden is een slaapzakje een optie (bij mijn dochter noodzaak, want die gooide altijd de dekens van zich af toen ze groter werd en begon te draaien in bed
Dank jullie wel voor julllie tips dames ik ga nog ff kijken voor zo een vellux duo deken en idd voor een katoenen dekentje! dus geen gekleurde fleece doen?
Wij hebben deze: Jollein Deken Fuchsia 100 x 150 cm | Dekens | Baby-Dump En ik heb er zelf nog een gemaakt van een Nepalees wollen kleed...
Als je trouwens wel een leuk fleurig iets in bed wil is een standaart velux deken in een dekbedovertrekje een hele goede en leuke optie. In de praktijk vind ik het persoonlijk ook veel handiger dan losse lakens.
Je ziet vaak van die dekentjes die heel zacht fleece-achtig aanvoelen, maar van katoen zijn. Katoen is goed, maar als je die zachte dekentjes een paar keer wast (en helemaal als je dat warmer dan 30 graden doet) wordt dat op een gegeven moment net een plank. Ik zweer bij de gebreide dekentjes. Wel van katoen, maar ze blijven soepel.
Ik heb bij beide eigenlijk meteen slaapzakjes gebruikt! Hier kropen ze altijd onder de deken vandaan.
Ik heb twee gebreide katoenen dekentjes, maar ik vind ze zo ontzettend dun! Nu in het wiegje gebruik ik ze beiden en zijn ze nog dubbelgeslagen en zo gaat het wel, maar straks in het ledikantje wil ik toch iets warmers. Ik lees dus even mee.