Dag meiden! Ik voel mijn eisprong aan en nou vraag ik me af hoe vast die 12-16 dagen van eisprong tot ongi is? Als die namelijk heel vast is dan moet ik morgen ongesteld worden en als ik dan niet ongesteld ben, ja, wat dan? kan ik daar dan (behalve natuurlijk met testen) conclusies uit trekken? Ik hoop dat jullie iets weten! liefs messaana
ligt er ook aan hoelang je vorige cyclussen waren. Ik zou gewoon wachten tot na je NOD en dan eens testen Niks staat vast hoor...
Hoi Mesaana, Het is wel een vast periode van tussen de 11 en 16 dagen geloof ik. Dat is bij iedereen hetzelfde. Alleen de periode voor de eisprong kan verschillend zijn. Dus als je zeker weet dat je je eisprong hebt gehad (als je pijn voelt dan komt de eisprong vaak later, niet gelijktijdig) dan zou je dus kunnen gaan testen. Als je zwanger bent dan kan de test dat nu wel uitwijzen en anders over een paar dagen wel. Succes!
Volgens onze huisarts moet je altijd ongeveer 14 dagen voor je ongi wordt je eisprong hebben, maar wat meer klussen kan nooit kwaad
Nou, De fase tussen je ei en het ongi worden hoeft niet altijd 12 tot 16 dagen te zijn. Bij mij is die periode juist heel kort. De langste periode was 10 dagen maar heb ze ook gehad van 8 en 9 dagen. De lengte van mijn cyclus is wel netjes ongeveer 28 dagen. Dat betekend dus dat ik een late eisprong heb. Ben hiervoor bij de huisarts geweest en heb ook hier een vraag gesteld aan de verloskundige en zij zeggen allebei dat het iedereen anders is en dat zo'n korte periode helemaal niet erg is en veel vaker voorkomt. je moet je eigen lichaam aanhouden. Ik dacht ook altijd dat hiervoor een vaste periode gold en was dus erg bezorgd dat die van mij zo kort was. Als je altijd ongeveer 14 dagen na je ei ongi wordt dan houd je dat aan. Ik hou altijd aan dat mijn NOD 11 dagen na mijn ei omdat ik dus een korte periode heb. De periode tussen je ei en ongi heet trouwens je luteale fase. Ik hoop dat wat duidelijker is voor je. veel liefs Nataly
Hey Nataly ik wil toch even op jouw post reageren. Niet om je ongerust te maken, maar ik heb ook een korte luteale fase, ik ben wel bezig met hormoonbehandelingen dus het kan ook daarvan komen. Vlgs mijn gyn is het met een luteale fase van minder dan 11 dagen moeilijk om zwanger te raken. Als je luteale fase maar 8-9 dagen is dan heeft een bevruchte eicel namelijk geen kans om zich in te nestelen, omdat je lichaam alweer een nieuwe cyclus opstart tegen die tijd en alles er als het ware uitgegooid wordt.. Vaak weet een HA daar het fijne niet van, dus weet niet hoelang jullie al bezig zijn, maar anders misschien toch eens een doorverwijzing vragen..
Neia: Ik voel me alsof ik niet ongesteld wordt, maar voor de rest heel normaal. Geen zwangerschapssymptomen, dus..... Het blijft spannend, morgenochtend weet ik het (hopelijk!)
Volgens mij kan een cyclus wel wisselen per persoon, maar je wordt altijd 14 dagen na je eisprong ongesteld. Alleen kan de eisprong dus heel wisselend zijn. Snappie?
Daan0201: Ik moet zeggen dat ik dit ook dacht, maar als je dus de antwoorden leest, lijkt het niet zo te zijn en kan dus ook de periode tussen de eisprong en je menstruatie verschillen... Ik voel mijn eisprong aan en als je daar dan 16 dagen bij optelt ( de laatste dag van het gemiddelde), dan is dat vandaag!
Tja, ik weet het ook niet precies, maar dat is wat ik ervan heb gehoord En anders zou ik gewoon testen, ben benieuwd!
ik voel mn eisprong ook en wordt altijd (jammergenoeg) precies op het uur af 14 dagen later ongi. Bij mij is het dus wel precies 14 dagen, maar het kan vlgs mij idd verschillen. succes met testen morgen meiden. Liefs, Daan