Hallo! Mijn dochtertje is nu zo'n 2,5 maand oud en krijgt volledige borstvoeding, 5x per dag. Echter sinds een paar dagen komt ze niet meer voor de avondvoeding van +/- 23.00u. Nu heb ik al een paar keer 's avonds gekolfd, omdat ze niet kwam. Na de laatste voeding slaapt ze wel gewoon door tot een uur of zeven 's ochtends. Op zich wel prettig, maar ik vraag me af of ze nu wel voldoende voeding binnenkrijgt... Ik denk dat ze nu zo'n 62cm lang is en tegen de 6kg weegt. Verder zit in de ochtendluier vaak alleen een klein plasje, maar de overige luiers zitten wel goed vol. Tot nu toe zit ze qua gewicht iets boven de lijn van het consultatiebureau en op de lijn van borstvoeding.com. Weten jullie of dit kwaad kan?
Tja, ik zou eigenlijk denken t is wat weinig. Maar als ze gewoon goed groeit, etc, en dat doet ze, dan haalt ze blijkbaar toch genoeg melk/voeding uit je borsten in die 4x voeden.
zolang ze verder goed groeit, genoeg luiers heeft en jij denkt dat ze genoeg binnenkrijgt aan de borst hoef je haar niet perse wakker te maken hoor... ze mogen zo ongeveer max 10-12 uur achtereenvolgend slapen anders heb je kans dat de bloedsuiker-gehalte te laag wordt en dat kan zeker voor de hele kleintje gevaarlijk zijn.... succes in ieder geval meid....
Mijn dochter krijgt ook vanaf ze 3 maanden was maar 4x per dag, om dezelfde reden als bij jou. Ze groeit nogsteeds supergoed en is een heel tevreden baby, dus ik heb het ook zo maar gelaten. Gr.Sylvia