Onze zoon is nu 3 1/2 week oud. Hij heeft vanaf het begin al last van darmkrampjes. We hebben hiervoor eerst infacol geprobeerd, maar hiervan ging hij dag en nacht non-stop huilen. In overleg met de huisarts zijn we van voeding overgestapt. Hij had eerst nutrilon standaard en nu nutrilon omneo (is voor krampjes en moeizame ontlasting) Nu gebruiken we dit dik een week, maar we zien niet veel resultaat. Het lijkt of de krampjes ietsjes minder worden, maar nog niet veel. Wat hij nu ook heeft sinds hij de omneo krijgt is dat hij mondjes voeding terug geeft. Met de standaard deed hij dit niet. Ook heeft hij maar 1x in de 3 dagen ontlasting en je merkt dat hij daar echt veel last van heeft. Hij is ontzettend onrustig, trekt zijn beentjes op, wordt rood en laat veel winden. Hij perst ook veel, maar er komt geen ontlasting. Als hij het wel heeft is dit normaal van dikte, dus geen keutels. Maar wat moeten we nu doen? Met de omneo gaat hij dus spugen en de krampen worden niet veel minder. Nu zat ik eraan te denken om toch een poging te gaan wagen om met borstvoeding te beginnen, al is het maar kolven (ik moet dan wel andere medicijnen gaan gebruiken, dat was de reden waarom ik geen bv geef. ik weet dus ook niet of het wel gaat lukken) Maar goed, zou dit wel helpen voor de krampjes? Van het consultatiebureau worden we niet veel wijzer, maar onze zoon heeft echt veel last en ik word er zo verdrietig van om hem zo te zien. We gebruiken trouwens de S fles van Difrax. Wat ons wel opvalt is dat onze zoon nooit boert na zijn fles.
Hallo, Ik zou het nog heel even aankijken. De darmpjes van een klein kindje hebben vaak wel 2 weken nodig om te wennen aan een voeding. Wat daarnaast belangrijk is, is dat je kindje ongeveer 20 minuten over een fles drinkt. Borstvoeding geven is natuurlijk altijd goed, hoe je dat aan kunt pakken kun je bijvoorbeeld vragen aan de lactatiekundige op dit forum. Groeten eveline