na 13 jaar vriendschap :(

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door mamavanmeisje, 24 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Vandaag ben ik na 13 jaar vriendschap zó de grond in gestampt!

Tijdens mijn zwangerschap is mijn relatie verbroken en nu zit ik (helaas) in de bijstand. Ik wil heel graag weer werken en doe er echt alles aan. Ik besef mij ook dat ik niet moet 'zeuren' over mijn situatie tegenover vriendinnen en onderneem juist leuke dingen etc.
    De letterlijke woorden waren:

Mensen die in de bijstand zitten mag ik niet. Ik vind het profiteurs. Volgens mij vind jij het wel lekker zo. :$

Ik reageerde rustig en heb uitgelegd dat ik er alles aan doe.
    Vervolgens wordt er gezegd dat ik een leugenaar ben en dat ik niet luister. (zij trekt haar conclusies en ik heb in 13 jaar nog nooit gelogen over iets) :x

Verder zijn dingen niet bespreekbaar. Dat vind ik erg jammer, zo zei ik. Haar reactie; ik heb geen zin om dingen met jou te bespreken! :x

Het verhaal gaat nog veel verder (ene trap na de andere, alsof ze aan het wachten waren dat ik echt kwaad werd en weg zou lopen).
    Ik ging heen om dingen uit te praten maar ik werd echt zo de grond in getrapt. Mijn andere vriendin gebeld en die werd echt boos (ik heb haar slechts 1 keer eerder boos gezien). Ze zei gelukkig dat ik dit niet heb verdient :)

Maar ik voel mij zo rot, wie zegt er nou zoiets?
    Helaas is vriendschap niet tegen alles bestand. Oke, kan gebeuren ook al is dat heel naar.
    Maar dat is nog geen reden om iemand zo te behandelen, toch?:(

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nee zeker niet! Denk maar zo dat ze het dan niet waard is.. jeetje!

3. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik vind het echt raar.. Kan me voorstellen dat dat heel veel pijn doet.
    Kijk als ze er problemen mee heeft dat jij een bijstandsuitkering krijgt kan ze dat ook op een andere manier zeggen. Niet dat ik vind dat zij daar een oordeel over hoort te hebben maar ok.
    Wat voor soort vriendschap hadden jullie? En is er misschien iets anders voorgevallen?

4. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    wat ontzettend gemeen zeg! bah. jij bent veel meer waard dan deze vriendschap.

5. mamavanmeisje

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb uitgebreid met haar gesproken over dingen. Zij noemde niks wat ik verkeerd heb gedaan. Ik heb haar zelfs gevraagd of er iets is wat ik moet/kan veranderen. Daar kreeg ik geen reactie op.

Het gaat haar om de situatie waar ik nu in zit. Ze zijn ook bang voor mijn ex, dat heeft er wel mee te maken.
    Maar wanneer zien zij die nou? Ik zie hem niet eens!

Oh, mijn ex heeft geen omgang. Ik ben door hem mishandeld. Zegt mijn vriendin dat ik mijn kind maar naar hem moet brengen. Want, als mijn kind bij haar is kan hij toch doen en laten wat hij wilt. :( :$

Echt niet te geloven. Het lijkt wel een film!

6. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Stomme muts is jouw "vriendin" en niet meer dan dat. Zo te zien, doet jij jouw best om boven water te komen en jij hoeft echt niet voor haar daarvoor verantworden. En opmerking over jouw kind naar de vader brengen betekent alleen dat zij wat roept zonder echt interesse hebben in jou en jouw situatie. Van zulke vriendschap hebt jij echt niks aan!

7. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik vind jouw vriendin echt raar.. Heeft volgens mij weinig inlevingsvermogen. Als ik heel eerlijk ben denk ik dat je haar beter kwijt dan rijk bent. Ze zorgt er alleen maar voor dat jij je rottig voelt.
    Dat ze zegt dat je je kind maar naar hem moet brengen terwijl ze zelf bang voor hem is.. Weet niet of ik haar nog bij mijn kind in de buurt zou vertrouwen als ze een kind als een soort van gebruiksartikel ziet om hem te pesten (want dat is wat ik er van op kan maken dat ze vind dat jij je kindje naar hem moet brengen want dan heeft hij er ook last van of niet?)

8. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Klinkt alsof diegene heel gefrustreerd is ofzo. Heeft je vriendschap in ieder geval niet verdiend. Hoewel het heel vervelend is, denk ik dat je beter af bent zonder!! Dit soort mensen zijn alleen maar tijdrovend = vermoeiend! Weet er alles van helaas.

9. mamavanmeisje

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties. :)
    Ik heb er vannacht erg slecht door geslapen.
    Ik zet de 'vriendschap' nu op een héél laag pitje.

Natuurlijk kan ik mij voorstellen dat er nu minder 'een klik' is door mijn situatie (ik heb dezelfde opleiding gedaan en daar praatte we vaak over), maar dat is geen reden om mij zo te behandelen vind ik.

Nu hoop ik dat jullie dit niet mee maken!

Deel Deze Pagina