Wat nu..??

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door MamaE, 26 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Beetje dubbel.. hij wil eigenlijk dat je het kindje weg laat halen.. maar als je het toch laat komen wil hij er niets van missen? Volgens mij moet ie een flinke discussie met zichzelf voeren :)

Veel je veel succes wensen, je gaat het gewoon redden met je 2 kindjes, met of zonder vader :)

2. soesje1986

soesje1986 Actief lid

17 apr 2009
    309
    0
    0
    hey mamaE,

Het komt vast goed meid, gewoon goed bedenken wat jij wil en kijken of je er samen met de vader uit komt. Ik vind het sterk van je dat je het je kind gunt om zijn vader te leren kennen, en de vader het gunt zijn kind te laten kennen, ondanks dat hij niet weet wat ie wil (tenminste dat begrijp ik uit je verhaal).

Je bent een sterke vrouw, vertrouw op jezelf dan komt het zeker goed, je gaat het redden.

Ik wens je heel veel sterkte met alle beslissingen e.d.
    maar natuurlijk ook een goede en fijne zwangerschap, geniet er van!

Liefs.

3. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Hoe is het nu met je gevoelens voor deze man? Ik denk dat het erg hard aan komt als hij zulke dingen tegen je zegt.

Ik denk dat de uitspraken over voogdij een beetje grootspraak zijn van zijn kant, omdat hij bang is dat je het kindje toch laat komen. Een beetje flauw van hem om te zeggen dat dit zijn toekomst zo beinvloed, daar dacht hij ook niet aan toen jullie bezig waren! Hij heeft misbruik van jou gevoelens gemaakt en dat siert hem totaal niet.

Wat het opvoeden van 2 kindjes betreft;
    Dat moet je niet onderschatten. Het is best pittig en ook financieel wordt het er niet makkelijker op. Eten, drinken e.d. dat gaat zeker lukken, maar ze moeten ook regelmatig nieuwe kleding, schoenen, ze moeten naar school, zwemles, een fiets etc. Dat zijn allemaal van bijkomende kosten waar ik nog weleens van schrik. Het klinkt misschien allemaal even heel praktisch, maar het is wel de realiteit.

Verder sluit ik me er wel bij aan dat je zeker ook je gevoel mee moet laten spelen, maar er komt heel wat bij kijken. Ik wil je absoluut niet ontmoedigen want er groeit wel een mooi wondertje in je lichaam, maar ik wil gewoon even heel eerlijk tegen je zijn. Ik ga niet zomaar roepen dat je het allemaal wel eventjes redt, want het is best een hele verandering van 1 naar 2 kids. Maar moedergevoelens zijn heel sterk en waarschijnlijk ga je het ook wel redden, maar het zal ook best zwaar zijn. Ik hoop niet dat je het verkeerd opvat en ik ben ook niet uit op een discussie ofzo. Succes meis!

4. MamaE

MamaE Lid

26 jul 2010
    9
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Hey Marleen,

Als eerste eens terug komen op jou berichtje. Ik vat je zeker niet verkeerd op ;) Ik besef heel goed dat het ook heel zwaar gaat worden, en financieel ook zeker weten. Bij alles wat ik nu doe denk ik, over een jaartje is het niet alleen Floortje, maar dan ook nog de kleine beeb erbij. En stel ik me voor hoe dat zal zijn.

En ook ik schrik af en toe wel eens van de extra kosten, maar goed, dat hou je altijd denk ik ook wel. Ik blijf niet voor altijd in de bijstand.. Ik ga tijdens de zwangerschap de opleiding beginnen en afronden en dan hoop ik daarna te kunnen werken gelijk.

Hey zal het er allemaal zeker niet makkelijker op worden, maar ik zal 2 prachtige kinderen hebben waar ik met heel mijn hart van hou.

Bedankt voor alle reacties nog!

5. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Hartstikke goed meis! Heel goed dat je beseft dat het niet makkelijk zal worden. Maar daarnaast is het dubbel genieten, zeker weten!!!

6. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe

Ben het hier helemaal mee eens! Succes met je beslissing!!

Edit: Sorry, zie nou pas dat je al een beslissing gemaakt heb. En ik kan alleen maar zeggen: Respect voor jou meid!!! Ga ervoor!!

7. MamaE

MamaE Lid

26 jul 2010
    9
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Zojuist heb ik gebeld met de vader van beeb in buik.
    Heb hem verteld dat mijn besluit vast staat, en dat ik het kindje NIET weg ga laten halen!

Hij kreeg meteen zon ontzettend agressieve toon in zijn stem, ik vond het niet fijn. Heb ook meteen gezegd dat ik op ging hangen, want dit ging toch niet werken.
    Hij bleef gewoon doorpraten over wie ik wle niet dacht te zijn om dat besluit te nemen. En ik dacht niet aan mijn dochter, de beeb of aan hem.
    Hoe moeilijk zou dat kindje het wel niet krijgen later.

En elk ding dat ik zei herhaalde hij en dan op zon bepaalde toon..
    Als ik bijv zei van dat ligt er maar net aan hoe wij ermee omgaan. Oja ligt dat eraan hoe wij ermee omgaan?!

En zo bij alles wat ik zei..
    Ook zei hij dat hij bij de geboorte zou zijn, of ik tegen die tijd een nieuwe vriend had of niet dat maakte hem niets uit. Dit werd hem niet ontnomen en bla bla bla. Ik zeg oja? Ja ik mag dat! was zijn antwoord.
    Ik zei meteen van wie mag dat dan?

Toen begon hij over jeugdzorg, dat als de opvoeding van de kleine niet goed zou gaan of als ik iets verkeerd zou aanpakken dan zou hij er bij jeugdzorg alles aan doen om dat duidelijk te krijgen, en dat hij dat kind bij zich zou krijgen.

Ik zeg Floortje is ook een heel gelukkig en tevreden kind, en alles gaat ook goed dus.

Pff met hem valt gewoon geen normaal gesprek aan te knopen en ik voel me zooooo @$% nu...

Morgen komt hij hier naartoe, daar stond hij op.. Om mijn fiets terug te brengen en zijn films weer op te halen.

Verder zei hij helemaal niks meer met mij te maken willen hebben. Maar dan wel bij de bevalling te zijn???? Ik snap het niet meer hoor..

Hij wil dus echt dit kindje zelf op gaan voeden..

Pfff echt ik weet gewoon niet meer wa tik moet denken.

8. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik denk dat deze jongen momenteel heel erg in de war is. Misschien hoopt hij met dit soort gedrag alsnog te bereiken dat jij over een abortus na gaat denken. het lijkt me raadzaam om voorlopig even alle contact te verbreken zodat jullie allebei over de situatie na kunnen denken.

Wat de bevalling betreft, als jij niet zegt dat het begonnen is dan is hij er ook niet bij hè ;), dit soort gedoe kun je zeker NIET bij een bevalling gebruiken.

9. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    jeetje wat een verhaal meis.
    ik heb het soort gelijke meegemaakt alleen dan geen vader die het opeiste maar er gewoon vandoor ging toen ik het niet weg wilde laten halen.
    ondertussen echt een super vent leren kennen en dat is nu ook echt de vader van me zoontje en we verwachten een 2e kleine.

over de erkenning..
    Hij kan het indd via de rechter eisen maar dat gaat hem ten eerste heel veel geld kosten.. vervolgens gaat er maanden overheen voordat dat eindelijk allemaal rond is.. een DNA test die er dan aan te pas komt komt ook geheel voor zijn kosten en ik kan je zeggen daar zal hij nog behoorlijk van schrikke want die dingen kosten niet veel minder dan 1000 euro.
    Hij zou een DNA test kunnen eigen via een vruchtwaterpuntie maar dat kan jij weigeren wegens de risico's waardoor een DNA test sowieso pas na de bevalling gedaan kan worden dus het valt maar te bezien of hij zo lang geduld zou hebben.

over het dreigen met jeugdzorg zal ik me ook niet al te druk make..
    je hebt al een gezond en gelukkig dochtertje van 4 jaar en ook dat zal jeugdzorg zien.
    als jij iets in zijn ogen niet goed zou doen dan heeft hij nog weinig kans van slagen bij jeugdzorg want laat hem dat maar eens bewijsen.. jij hebt het bewijs dat je je kinderen goed opvoed door je dochtertje.

en hij meld zomaar even dat hij bij de bevalling zou zijn nou ik zou hem serieus echt heel hard in ze gezicht uitlachen.
    hij heeft daar helemaal niets over te zeggen.. jij bent de gene die bepaalt wie er bij de bevalling zijn en dat kan je gewoon aangeven bij de vepleging dat je hem er niet bij wil hebben als je in het ziekenhuis bevalt en anders aan je VK voor een thuisbevalling.

laat je weten hoe het vandaag is gegaan?

10. beee

beee Lid

11 jun 2010
    28
    0
    0
    hr consultant
    oosten van zwolle
    @MamaE
    De biologische vader is niet automatisch ook de juridische vader. Daarvoor moet hij, omdat jullie niet getrouwd zijn, het kind erkennen. Als jij daar niet aan meewerkt, kan hij erkenning via de rechter proberen te realiseren. Een dna-test is dan helemaal niet nodig, als jij zegt dat hij de vader is en instemt met de erkenning. Lig jij dwars, dan kan de rechter een dna-test laten uitvoeren. De kosten komen voor zijn rekening, maar afhankelijk van zijn inkomen hoeven die niet al te hoog te zijn, het kan al vanaf ongeveer 300 euro. Als hij het kind erkent, met jouw medewerking of via de rechter, heeft hij nog niets te zeggen over het kind. Hij heeft dan nog niet het gezag. Jij bent dan nog steeds de enige met het gezag over het kind. Wel heeft hij recht op omgang met het kind. Hij kan het gezag aanvragen bij de rechter (als jij niet wilt meewerken). Jij houdt altijd het gezag! Hij kan wel mede het gezag krijgen, dan hebben jullie dus samen het gezag en moeten jullie samen beslissen over belangrijke zaken rond het kind. Als het voor de rechter duidelijk is dat jij en de vader niet door één deur kunnen en overal ruzie over maken, ook over alles met betrekking tot het kind, zal de vader meestal niet mede het gezag krijgen maar hou jij het gezag alleen. Dit omdat het kind anders 'klem kan komen te zitten tussen de ouders' en dat is niet in het belang van het kind.

Een lang verhaal, maar ik wou het even kwijt. Maak je dus geen zorgen!

11. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

over de bevalling... Als jij echt niet wilt dat hij erbij is... hoe moet hij weten dat de bevalling begonnen is? dat weet hij alleen als jij of iemand anders dit aan hem doorgeeft..

het is een bijzonder moment voor ouders.. maar JIJ bent degene die daar ligt, en je moet echt alleen maar mensen erbij laten als jij je er goed bij voelt...

12. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik loop me hier behoorlijk op te winden over die vent.!!!
    Hij weet merkt dat je niet stabiel bent, dit komt mede door hoe hij je nu behandeld en behandeld heeft!!
    Meid dwing respect af en wel nu!! Pak de touwen en neem het hef in handen.
    Ga geen discussie met die vent aan, is nu niet goed voor je!
    Het is jou bevalling dus hij is daar niet bij aanwezig simpel.
    Gezag zal hij moeten aanvragen alvorens hij eerst het kindje erkent heeft, zoals al aangegeven is kan dit niet zomaar en kost hem een hoop moeite en tijd.
    Kosteplaatje, ga naar de gemeente en vraag een aanvullende bijstand aan. Tevens kun je in aanmerking komen voor bijzondere bijstand met aanschaf spulletjes etc.... Zorg dat je onafhankelijk bent.

En bel die vent even niet meer maar laat de boel bezinken.

Sterkte

13. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

Hoi

ik ben allenstaand moeder en herken wel wat dingen

iig even dit...
    als jij niet erkent moet hij als hij dit wil erkenning aan gaan vragen via rechter. dat kan dan toegewezen worden maar duurt wel even. Hij heeft recht op omgang en plicht tot betalen van alimentatie.

omgang betekent een omgangsregeling maar niet dat hij de voogdij krijgt.
    voor gezamenlijk gezag moet jij toestemming geven evenals voor co ouderschap. als jij dit niet doet wordt dit niet toegewezen tenzij jij een slechte moeder zou zijn

mijn advies: stem niet in met gezamenlijk gezag en ga zelf niet de erkenning regelen.
    Ik heb er namelijk een hoop problemen door gehad.

verder betreft de bevalling. Hij heeft geen recht om daarbij te zijn hoor. jij bepaalt wie erbij zijn en jij alleen !!
    en inderdaad ben ik het eens met dat je voorlopig beter even afstand kan houden. Even GEEN contact

verder over de eventuele omgangsrechten van de biovader... bij jonge kinderen stellen ze nog niet de eis van slapen. meestal wordt er dan gesteld 1x per week 2-3 uurtjes (in bijzin van moeder). bij oudere kinderen wordt dit opgebouwd tot 1x per 14 dagen een weekend.
    Echter als hij niets onderneemt om omgang geregeld te krijgen zou ik dat ook zeker zelf niet doen

Deel Deze Pagina