Hallo allemaal. Een aantal van jullie weten mijn verhaal een beetje uit een vorig topic van mij "Even klagen over partner.." en "Bevallen in je eentje" Ik ben 16 maart bevallen van een prachtige dochter, en haar vader is bij me weggegaan toen ik rond de 36 á 37 weken zwanger was. Hij had met mij afgesproken een paar dagen in de week bij mij te wonen, en een paar dagen bij zijn ouders. En dan na de bevalling nog een maand volledig bij mij te wonen, om zijn kind te leren kennen en mij te helpen met alles. Hij zou ook nog een tijd huur betalen voor de woning tot ik zelf over genoeg financiele middelen zou beschikken en de woning zelf kon betalen. Ik raakte al vroeg in de zwangerschap mijn baan kwijt, dus was financieel afhankelijk van hem. Hij is terug naar zijn ouders en ik ben achter gebleven in de woning die we samen huurden. Een week voor mijn bevalling kregen we ruzie, en is hij voorgoed weggegaan. Hij had toen ook nog gezegd te betalen voor de huur en g/w/l tot eind april, en dat ik vanaf 1 mei zelf zou moeten betalen. Ik had hem gevraagd of hij zich wou uit laten schrijven zodat ik een uitkering kon aanvragen, dit heeft hij als het goed is ook gedaan. Nu werd ik door complicaties opgenomen in het ziekenhuis 14 maart om ingeleid te worden, dit is uiteindelijk een KS geworden en heb in totaal 12 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ik heb hem meerdere malen gesmst of hij ajb naar het ziekenhuis wou komen, dit wou hij niet. Heb hem gesmst dat zijn dochter was geboren!!!!! Want hij wou niet bij de bevalling zijn.. hij is tot op de dag van vandaag nog niet langs geweest om naar zijn kind te komen kijken, en heeft geen 1 keer gevraagd hoe het met mij of met haar gaat. Toen ik bijna een week in het ziekenhuis lag, kreeg ik ineens een email van zijn advocaat die hij ineens had ingeschakeld, daarin stond dat hij het huurcontract heeft opgezegd en alle contracten heeft stopgezet bij eneco e.d. Vervolgens kreeg ik een brief van de verhuurder per direct de woning te moeten verlaten. De huur is betaald tot 1 april, dus tot die tijd blijf ik nog hier. Nu loop ik vanaf het moment dat hij wegging en deels hier woonde en deels bij zijn ouders al bij maatschappelijk werk. Hun hebben geprobeerd via de gemeente urgentie te regelen, maar dit krijg ik niet. Nu hebben ze geregeld dat ik aankomende donderdag een intake gesprek heb bij Stichting Luna, dit is een noodopvang. Veels te laat eigenlijk want ik moet de dag erna mijn woning al uit.. Nu is het nog maar de vraag of ik wel in aanmerking kom voor de opvang en of ze plek voor me hebben. Heeft iemand van jullie ervaring met deze stichting en weten jullie wat ik ervan mag verwachten? Ik ben echt radeloos, en ik wil zo graag van mijn meisje genieten maar het breekt me allemaal op momenteel
Ik heb geen ervaring hier mee.. Maar ik wil je veel sterkte wensen !! Probeer, ondanks de donkere wolk, wel te genieten van je kleintje.. En schandalig dat je ex vriend niets van zich laat horen, hufter.. (Ik zal het 'netjes' houden..) Dikke knuffel voor jou!
hey meis, Gefeliciteerd met de geboorte van je prachtige dochter! Jammer dat je vriend geen ruggengraat heeft en zich zó laat kennen! Ik heb hier voor de rest geen ervaring mee maar ik wil je heel veel sterkte wensen en ga ervan uit dat die instanties er zijn voor mensen zoals jij. Ze laten jou en je pasgeboren kindje echt niet op straat slapen. Misschien krijg je eerst een soort van tijdelijke oplossing aangezien het allemaal erg snel moet. *knuffel*
Gefeliciteerd met je dochter! Ik hoop dat er mensen zijn die je kunnen helpen of opvangen! Dit hoort een leuke tijd voor je te zijn.. Ik heb geen ervaring maar wil je wel heel veel sterkte wensen, kop op meid!
Allereerst van harte gefeliciteerd met je dochtertje!! poeh, wat een ellende zeg. Heel veel sterkte en ze zullen je toch echt net bevallen, grote ok en pasgeboren baby op straat laten staan. En de verwekker is op dit moment het predikaat vader niet waardig!!!
van harte gefeliciteerd met je dochter ik heb er geen ervarin mee maar wil je heel veel sterkte wensen en geniet ondaks alles van je dochter dit hoort een mooie tijd te zijn en wat een .... van een ex net normaal dat hij nog niet is geweest en gewoon het huur contract op heeft gezegt en jullie het maar uit moeten zoeken kun je niet bij fam terecht voor zolang. veel sterkte
Jemig Carpe, die ex van jou laat zich echt meer en meer kennen zeg :x wat een kl**thommel!!!! Zit hier plaatsvervangend met de stoom uit mn oren boos te zijn. Hoe moet je nu in een paar dagen alles ontruimen, je hebt net een bevalling achter de rug en zit met een baby van twee weken oud. Ik snap die huurbaas ook niet trouwens... ja die is uiteraard blij dat ie van t "probleem" af is, maar je zet toch geen pasgeboren kindje met dr moeder op straat Laat je in ieder geval goed voorlichten over je rechten en plichten mbt je ex en je kindje. Dus ook mbt de erkenning en wat daar verder aan vast zit. Zoals hier al is gezegd hij is het predikaat papa echt niet waard. Hele dikke knuffel en heel veel sterkte toegewenst. Je komt er wel!!!
Jeetje van je vorige topics ben ik al zo geschrokken. Denk veel aan je ook al ken ik je niet en heb ik nooit op je vorige topics gereageerd. Ik weet hoe het is om alleen te zijn en heel veel zwarte sneeuw te zien voordat eindelijk de zon weer eens gaat schijnen. En eigenlijk wil ik je ex helemaal niet zwart maken maar dat hij dit zijn kind aan kan doen. Je zit op dit moment in de mooiste tijd van je leven en je kan er niet eens van genieten. Helaas voor jou heb ik geen ervaringen met stichting Luna want och meisje wat zou ik jou graag willen helpen. Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat je toch nog wel geniet van het mooiste wonder in je je leven je DOCHTER!!! Heel veel liefs...
Oh wat erg!! Hoe kan een man dit doen?? Je voor de bevalling al zo laten stikken en nu dit!! Oh meis wat rot voor je! En tuurlijk gaan ze je helpen bij die stichting, dat moet gewoon!! En meis als je financieel weer een beetje op de rit ben, ga voor jezelf zekerheid regelen en laat hem ajb NOOIT meer toe. Als je dit aan de rechter vertelt wordt hij gelijk uit de ouderlijke macht gezet!
Hallo allemaal, Bedankt voor de reacties Ik heb gister een gesprek gehad bij Luna, en kan hier binnenkort terecht. Ik krijg daar met mn dochter een eigen woon/slaapkamer en de rest is gedeeld met 1 of 2 medebewoners. Ben onwijs blij dat ik hier terecht kan, en hopelijk laat de verhuurder het toe dat ik voorlopig nog even in deze woning kan verblijven..
hey meid, heb wel meegelezen maar nog niet gereageerd. Allereerst GEFElICITEERD met je dochtertje!! Wat fijn dat ze je willen opvangen. Misschien is het handig om even met je HA contact op te nemen om te kijken (mocht de verhuurder zich strak aan de opzeg termijn houden) of er ergens bij crisisopvang plek is. Het is niet de ideale oplossing maar wel even een overbruggingsperiode tot je bij stichting Luna terecht kunt. Ik weet niet of het kan maar je kunt altijd informeren. Ik wens je heel veel sterkte en heel veel geluk met je kleine meid!! het komt wel goed uiteindelijk en dan mag je trots op jezelf zijn dat je zo hard gevochten hebt voor jezelf en je kleine meid. En probeer nu zo goed en zo kwaad als het gaat toch te genieten van je kleine meid!! daar kun je een heleboel kracht uithalen!! En zoals de andere al zeiden de verwekker van je dochtertje (ook al zal je nog heel veel om hem geven want gevoel is niet zo maar weg) is het predicaat papa niet waard. Dat hij jullie dit aan kon doen is verre weg belachelijk. Succes en je kan het! Liefs soesje
Dankjewel! Met ons gaat het naar omstandigheden eigenlijk erg goed, ik ben via Stichting Luna een kamer gaan huren (een hele grote..) en deel de keuken, douche en wc, met een mede bewoner. Uitkering is aangevraagd en die ontvang ik binnenkort. Wel even wennen dat ik van een hele woning ineens naar 1 kamer ben gegaan, maarja. Beter als op straat! Ben er iig gegarandeerd van dat ik over een jaar urgentie krijg voor een woning, en misschien krijg ik in de tussentijd wel een oproep van de woningbouw.. Zit wel in een hele andere buurt nu dus is wel even wennen, jij kent het waarschijnlijk wel Tara26, ben van Laak naar Escamp gegaan, zit nu tussen het Zuiderpark en de Leyweg in, dus opzich een ideale locatie! Voor zover heb ik niks te klagen. Heb nog steeds geen contact gehad met de vader van mn dochter.. nouja wat her er der via sms.. maar hij laat wel merken geen behoefte te hebben zijn dochter ooit te zien, dus ik laat hem maar voor wat hij is, en ga me er verder niet druk om maken!
Laat papa maar links liggen,straks als dochter oud genoeg is,vertel je maar wat voor een lapzwans haar vader was. Wat fijn,dat je naar je zin hebt in je appartementje bij de stichting.
oh wat fijn voor je. En wat een ontzettende lapzwans zeg die donor om je zo te laten zitten. Had hij je kindje al wel erkend?
@christel73 Hij heeft het kindje erkent en ze hebben samengewoont.Vlak voor de bevalling is hij weg gegaan. er zwerft hier ergens we een paar tiopics van haar rond met het verhaal