Wat nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door Foxter, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bedankt voor de tips, ik heb alle termen opgeschreven, de huisarts weet niet wat hem overkomt denk ik :D

Heel erg bedankt voor alle reacties en tips!

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Maandag om 9 uur heb ik een afspraak :)

3. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    Das mooi,ben erg benieuwd.Leef met je mee hoor!

4. Hester

Hester Niet meer actief

Na mijn eerste (HELLP) was ik ook 6 maanden lang zo wazig als wat. Alsof er continu een wolk in je hoofd zit die niet wil opklaren. Daarna werd het beter. Heb wel gewoon gewerkt, maar dat was niet altijd makkelijk of goed. Na een jaar voelde ik me denk ik wel weer in orde.

Pas na de tweede (4 jaar later) begrijp ik eigenlijk pas echt hoe brak ik de eerste maanden na de geboorte van de eerste was. Dacht dat dat normaal was, want "iedereen is moe met een baby" maar pas achteraf zie ik dat HELLP meer met je doet dan ik toen wilde toegeven.

Succes! Hopelijk voel je je gauw wat beter.

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nou, bloeduitslagen terug, schildklier was goed, maar mn ijzer veel te hoog, en mn b12 veel te laag.
    De huisarts belt straks zelf even terug, ik heb net de assistente gesproken. Ik lees al wel dat dat ijzergehalte met je lever te maken kan hebben, dus ik ben benieuwd wat de dokter zo zegt. Ik laat het straks weten :)

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb bloed laten prikken omdat ik nog steeds zo moe, verward, verdrietig ed ben na hellp.
    Vanochtend belde ik voor de uitslag, schildklier was prima, maar de assistente zei dat het algemeen bloedbeeld afwijkend was, b12 erg laag en ijzer heel hoog. Nou heb ik wel gehoord van ijzerstapeling en ik schrok dus best wel. Ze zei, ik laat de dokter nog even bellen.
    Hele dag beetje in spanning gezeten, ik heb het laatste jaar veel ellende gehad dus ik dacht echt shit, wat nu weer. Staat de dokter om half 6 op de voicemail, dat de uitslagen prima waren.

Wat moet ik nu doen, ik wil ze morgen bellen en ernaar vragen, kan ik ook vragen om een b12 injectie, ookal is de waarde volgens hem dus in het normale? Volgens de assistente was het dus laag, en ik lees op internet dat de een er sneller last van heeft dan de ander. Ik dacht, misschien eens proberen dan of zon injectie iets voor me doet. Of werkt het zo niet?

En het ijzer gehalte hoog, hoe kan dat nou? Ik begrijp dat je lever dan teveel opslaat en dat dat erg slecht kan zijn voor al je organen.

Ik ben een beetje van mn stuk gebracht omdat die assistente zo de uitslagen las en de arts vindt het gewoon normaal. Ik weet wel dat een arts er vast meer verstand van heeft, maar ik voel me gewoon rot, en wil dat dat verandert. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen, want ik heb er zelf echt geen verstand van, anders zou ik de waarden gewoon opzoeken op internet ofzo.. Ik weet trouwens de exacte waarden ook niet maar die kan ik denk ik wel opvragen?

Groetjes foxter

7. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Even een b12 injectie nemen om te proberen helpt helaas niet.

Als ik jou was zou ik morgen bellen voor een uitdraai van je bloeduitslagen, dan kun je iig zelf zien hoe je waardes zijn.

Lekker duidelijk ook van je huisarts en assistente ;)

8. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Op pfeiffer geprikt??

9. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

B12-injecties moet je echt vaak in het begin (ik moest ze 2x per week), en langzaam afbouwen. (1x per maand - 1x per 3 maanden) Dus het duurt wel een tijdje voor je weet of daar echt je vermoeidheid uit voortkomt maar het zou goed kunnen.. Fijn dat je overal zelf achteraan moet.

Heb je gezocht op andere symptomen van B12-tekort? Misschien zie je meer overeenkomsten en dan kun je misschien oordelen of je ermee verder moet.. (ik had bijvoorbeeld kleine dingetjes erbij, chronisch kapotte mondhoeken enzo..)

Maar ik zou sowieso even bellen, desnoods een vervolgafspraak.

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier ook erge vermoeidheid, en geen idee waar t vandaan komt...
    Op heel veel al getest :(

Pfeiffer nog eens navragen.

Suc6 meid! Weet hoe je je voelt

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn ha weet niks van schildklier- en vitaminewaardes!!!

Die marges zijn ook best ruim die ze mogen aanhouden.

Als je gaat lezen op internet kom je wel achter waardes die wel en niet ok zijn.

Heb je waardes te horen gekregen? Ben daar wel benieuwd naar!

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Mijn vader zijn ijzer is 700
    Iets van 50 is normaal

DNA testen op hemacromatose (ijzerstapeling) gedaan en kwam niks uit. Hoog ijzergehalte kan ook door een erge ontsteking

Nu 2,5 jaar later is mijn vader zijn ijzer nog hoog
    Hij moet opletten met ijzerrijke voeding, verder niks aan het handje

Overtollig ijzer stapelt als 1st in de lever, maar ook die zag er prima uit op de echo

En ook al heb je hemacromatose, dan moet je gewoon enkele malen per jaar aderlaten en dan is het "opgelost" volgens de internist

Maar dan is je ijzer ZO extreem verhoogd dat de HA je direct persoonlijk zou hebben gebeld en meteen had laten komen voor een doorverwijzing naar de internist

13. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Als de arts via de voicemail zegt dat het goed is, zal dat betrouwbaarder zijn dan een assistente.
    Maar dat neemt jouw gevoel niet weg.
    Ik zou morgen even het telefonische spreekuur (als jouw arts dat heeft) en uitleggen dat de assistente zei dat het wel wat afwijkend was en dat je nu verward bent en graag de waardes wilt weten.

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Heb je topic en voorgaande topic met vragen samengevoegd tot 1 topic. Hierin staan ook je meest recente uitslagen ed. Is overzichtelijker voor een ieder :D.

15. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Alle klachten die jij omschrijft, komen voor bij een B12 tekort. Als je foliumzuur gebruikt, dan hier direct mee stoppen, anders kun je nog meer schade aanrichten.

Zorg idd dat je injecties gaat krijgen, bij voorkeur zoeken ze eerst uit waarom je een tekort hebt ontwikkeld, maar vaak vinden ze ook geen reden. Kijk maar eens op Stichting B12 tekort. Hier kun je informatie vinden die je mee kunt nemen, maar ook is er een forum waar je vragen kunt stellen.

Lichamelijke stress "vreet" B12 uit je lichaam en je hebt natuurlijk nogal wat achter de rug, dus mss is dat de reden.

Beterschap en laat je niet afschepen!

16. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Hoe kun je nu zeggen dat ze een b12 tekort heeft als je de waardes niet weet ;) De klachten die ts opnoemt kunnen van zoveel dingen komen en niet alleen b12.

En ook is het verstandig als je b12 tekort hebt om direct duidelijke afspraken te maken, want als je geen vegetarier bent en een opnametekort hebt moet je je levenslang aan injectie's, maar veel artsen zeggen na een paar injectie's dat het voldoende is en aangezien je waardes daarna nog een paar jaar hoog blijven en heeel langzaam zakken kun je later lullen als brugman voor een injectie, want het bloedformulier zegt dat je voldoende b12 hebt volgens de huisarts.

Maar kijk eerst maar wat de b12 waardes zijn, voordat je iets onderneemt.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Net weer gebeld, andere assistente aan de lijn, heeft de assistente van gisteren per ongeluk naar de waarden van januari gekeken ipv die van maandag. Pfffff wat een gedoetje weer om niks.
    Maar wel irritant dat er nu dus helemaal niet op b12 geprikt is, dus nou moet ik nog een keer.

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Neem je vit.D ook even mee. Tekort daarvan dezelfde symptomen als B12-tekort.

Wat waren je schildklierwaardes eigenlijk?

Deel Deze Pagina