g-ezag

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door mamavanmeisje, 5 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Wie kan mij uitleggen over welke beslissingen je overleg (moet) plegen? Ik ken het lijstje van internet maar wat zijn opvoedingskwesties en tellen alle medische dingen (zoals wratje aanstippen e.d.?)

Hoe verloopt het bij jullie? Hebben jullie tips?
    Hoe is het g.ezag bij jullie tot stand gekomen? (r.echtbank, gescheiden etc.)

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn dochter is geboren tijdens huwelijk, dus automatisch beiden gezag. Ik ben nu 3jr gescheiden.

Dingen waarbij ik tot nu toe zijn 'toestemming' nodig heb gehad? Even kijken:
    Inschrijving psz/school
    Logopedie
    Aanvraag paspoort/idkaart
    Amandelen knippen

Dus echt de officiele dingen. Als ik met haar naar de huisarts ga ivm buikpijn ofzo, overleg ik dat niet eerst hoor, dat doe ik gewoon. Als er iets 'ergers' is, dan uiteraard wel in overleg.

Ik ken overigens geen lijstje, heb je linkje?

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Het geldt volgens mij voor echt serieuze zaken als bovenstaande voorbeelden.medische ingrepen, schoolkeuze paspoort etc.niet een griepje!ik laat gewoon de voortgang weten.

Overigens loopt mijn scheiding via rechtbank in Griekenland en daar krijgt moeder altijd alleengezag.op zeldzame gevallen na dan.als je om wat voor reden niet instaat bent voor je kind te zorgen...

Deel Deze Pagina