@Strijkkraal: wij zijn nu dus aan het kijken of manlief die auto van z,n werk ervoor kan gebruiken.. anders houd het voor ons helaas op of kan het pas als we genoeg gespaard hebben om daar heen te gaan...
Neem alvast even contact op met je verzekeraar wat betreft vergoeding. Het kan namelijk zijn dat niet alles wordt vergoed bv. Mijn verzekeraar had nl geen contract met DD en daardoor kreeg ik maar 75% van kosten vergoed, naar NL prijsstaffel. Ik heb CZ ... anderen hebben wel een contract en dan worden al je kosten vergoed. Je moet iig wel toestemming hebben van te voren.
maybe3, als ik je een tip mag geven. als je goed met je hubbie gesproken hebt en jullie zijn het beiden eens dat buitenland wel eens een goede optie voor jullie kan zijn, dan probeer een beslissing te maken welke kliniek jullie zullen uitkiezen. Of dat nou belgie of dusseldorf wordt en bel alvast voor een intake gesprek. Bij dusseldorf moet je inmiddels rekening houden met een wachttijd van 4 tot 5 maanden. Een intake gesprek hoeft niet zo een probleem te zijn wat tijd en geld betreft. Het gesprek kost natuurlijk wel wat, maar je bent verder aan niets gebonden. Je kunt altijd zeggen, "goed, dokter, we zien U zitten, maar we moeten nog eerst sparen", maar dan heb je de wachttijd al gehad, snappie ? Buiten dat, heb ik vaker gelezen dat meiden de echo's in hun streekziekenhuis doen, dus, ga je bijv. naar dusseldorf, dan hoef je daar alleen naar toe voor een intakegesprek, een uitgangsecho (een week voor je menstruatie) en voor punktie en tp. Echo's tussendoor kun je dan bij jou in de buurt doen en de resultaten bel/email je door naar dusseldorf. Dat zou toch goed te doen moeten zijn ? je zult alleen moeten kijken welk ziekenhuis hier aan mee wilt werken, maar daar kunnen andere meiden je misschien bij helpen die ook uit het noorden komen.. Ook ik sluit me aan bij de mening van de meeste dames hier. Buitenland heeft meer opties om te behandelen, hoewel dat ook geen garantie geeft. Ik heb 2 pogingen in dusseldorf gedaan, en voor mij heeft het geen nut gehad, maar het grootste gedeelte dat daar naar toe afreist, komt er wel zwanger van terug, dus toch hoopvol om te proberen. suc6! Jolanda
nogmaals bedankt voor het meedenken meiden... We zijn nu in ieder geval ook aangemeld voor de Movin-studie.. daardoor wel 50% kans dat we iig iui krijgen.. helaas lijkt de clomid deze maand helemaal z,n werk niet te doen want heb een hocuspocus temp kaartje waar ik totaal geen wijs uit kom en dus nog geen ei gehad... word nu morgen gebeld en ga dan zowieso vragen wanneer we te horen krijgen welke behandeling van de Movin studie wij voor gelood zijn... en of we de clomid gaan verhogen of toch gaan spuiten... verder hebben manlief en ik nu afgesproken dat ik de Movin studie in het EMC doe. En als dat niet opleverd gaan we naar DD.. Daar gaan we nu ook alvast geld voor apart leggen dat we tegen die tijd gewoon zonder problemen op en neer kunnen naar DD..