Hallo meiden, Ik vroeg me af of er mama's zijn die weten wat voor kilometergrens ze voor leerlingenvervoer bij sbo in rotterdam hanteren. Mijn oudste is pas 4 geworden en we zijn bezig met scholen kijken. Ze zal naar een cluster 3 voor langdurig zieke kinderen gaan. Nu zit er hier niet al te ver een school waarvoor we waarsch geen vergoeding zullen krijgen (korste route auto 2.1 km) maar het is voor mij te ver om het elke dag te lopen met mijn 2 kids en de 3e op komst. Zijn er dan geen andere mogelijkheden van evt vergoeding of iets? Vandaar ook dat we vanmiddag nog bij een school aan de andere kant van rotterdam gaan kijken als er alleen daar vergoeding voor mogelijk is zullen we waarsch voor die school kiezen omwille van het vervoer. Best een lastige situatie dus want de eerste school leek me wel passend en fijn dat het niet aan de andere kant van de stad is. Hoop dat er mama's zijn met wat meer ervaring hiermee dan ik. Groetjes
Ik weet niet hoe het bij jullie is maar bij ons is het vanaf 6 km enkele reis. Ik geloof dat de meeste gemeenten deze grens hanteren. Ook moet de reisduur heen en terug langer zijn dan 50 minuten met het ov. Houdt er ook rekening mee dat de gemeente waarschijnlijk alleen de reis naar de dichtsbijzijnde passende school vergoed. En dat taxivergoeding niet makkelijk meer toegekend wordt. Maar kan je die informatie niet gewoon op de site van de gemeente vinden?
Hier gaat het via de gemeente en hanteren ze voor speciaal onderwijs 4 km grens. 6 km geld voor andere scholen. Ik moet het straks nog allemaal aan gaan vragen maar dat las ik op de site van de gemeente. Misschien daar ook eens gaan kijken ?
Op het vervoer wordt steeds meer bezuinigd. Wat er nu is, kan over een tijdje zomaar anders zijn en dan zit je met een school ver weg. Op de site van Rotterdam kon ik vinden dat de afstand tot de school (dichtstbijzijnde) minimaal 6 km moet zijn. Kiezen voor een school verder weg om voor een vergoeding in aanmerking te komen is dus helaas niet mogelijk. http://www.rotterdam.nl/JOS/Document/leerlingenvervoer/Algemene_brochure_Leerlingenvervoer_2012.pdf
Je hebt het over een cluster 3 en speciaal basisonderwijs. Zijn 2 verschillende dingen. Volgens mij voor langdurig zieke kinderen is er geen minimum km grens. Onze jongste gaat naar een kdc. Is hier 3 km vandaan. Maar word wel opgehaald door het busje. Het zit er namelijk standaard bij bij de indicatie. Voor een sbo is het weer anders. Op cluster 3 zitten zieke kindjes en op een kdc ook. Dus misschien dat voor cluster 3 dezelfde regels geld als voor een kdc. Ik zou het vragen aan de indicatie commissie wat voor regels er gelden voor cluster 3 wat betreft vervoer
Het gaat idd om cluster 3 dacht dat cluster 3 onderdeel is van sbo vandaar Bij de school waar we gister zijn wezen kijken hanteren ze 5km en zeggen ze dat ze niet zo moeilijk doen als je niet voor de school het meest dichtbij kiest. Ze doen eerder moeilijk bij mensen die vanuit een andere stad naar bijv rotterdam komen terwijl er in de eigen woonplaats genoeg mogelijkheden zijn. Er zitten daar nu ook meerdere kinderen uit bijv den haag , boskoop enz. Mjaa dit is maar wat 'iemand' zei en ik ga niet van iemands woord uit dus dan zal ik het dan idd bij het cvi navragen of wat daar de mogelijkheden zijn. Nu heeft de verste mijn voorkeur maar als ik vervoer voor hier kan krijgen dan heb ik dat wel liever met oog op regelingen die kunnen verdwijnen. Dillemma hier maar we komen er uiteindelijk wel uit bedankt voor de cvi tip !
Ik werk op een mytylschool en voor onze leerlingen geldt geen kilometerbeperking. Anders is het 6 km enkele reis.