Wat nu?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Saartje41, 29 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje41

Saartje41 Lid

25 aug 2006
    42
    0
    0
    Even een beetje uitleg.

Ik ben Sarah, 25jr en al 2jr gelukkig getrouwd.

Ik ben in september met de pil gestopt en in de 3e ronde was ik zwanger. Dat is dan uitgedraaid op een missed abortion ( ontdekt bij de gyn op 11w ).
    Ik heb toen een maand de pil genomen en daarna zijn we er weer volledig voor gegaan. 3 rondes later was het weer zover.
    Zondag 17/06 een positieve test => bloed laten trekken op dindsdag maar er was geen HCG in mijn bloed :cry:
    Dus zondag 24/06 ongesteld geworden maar zo veel bloed verloren dat ik vreselijk slap was. Emotioneel viel het allemaal heel goed mee

Maar sinds vandaag kan ik aan niks anders denken. De tranen staan mij constant in de ogen.
    En ik lach er wel mee " zwanger worden kan ik wel maar nu is het nog de kunst van het te blijven" maar ik begin er wel een beetje schrik voor te krijgen.

We zijn nu 9mnd bezig en we hebben alleen nog maar tegenslag gehad.

2. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    lieve saartje

ik ken jou gevoel maar al te goed ben ook twee keer zwanger geweest 1 keer van 13 weken en 1 keer van 11 weken en ook ik denk heel vaak tja leuk dat je zwanger kunt worden maar nu moet je het ook kunnen blijven. je tranen zijn heel normaal laat ze maar de vrije loop je mag niet de hoop opgeven al lijkt dat zo moeilijk.
    dat je bang bent voor weer een tegenslag is dan ook heel normaal, want 1keer een miskraam meemaken is al heftig laat staan als het vaker gebeurt.

ik kan je maar 1 ding meegeven en dat is dat je op deze site leest dat het ook goed kan gaan.
    dat geeft mij hoop.
    jou wil ik dan ook heel veel sterkte toewensen en neem er de tijd voor om het een plaatsje te kunnen geven dikke knuffe van mij voor jou liefs miriam

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hoi Saartje,
    Ja dat is zwaar, heel zwaar.
    Logisch dat je emotioneel het even niet trekt, gewoon aan toegeven. Huilen wanneer je dat nodig hebt, praten wanneer je het nodig hebt. Dat is de enige manier om het een plekje te kunnen geven..

Bij ons was het steeds ook de vraag of we uberhaupt weer zwanger zouden worden. 3 miskramen entussen elke zwangerschap zat gemiddeld een jaar!

Als je hier goed de tijd voor neemt en zorgt dat het een plekje krijgt, zul je ook goed je eigen grenzen gaan zien. en dan weet je wanneer je er weer klaar voor bent om het weer te proberen, of niet.

Sterkte ermee!

Trouwens heeft het wel nu om 1 mnd de pil te slikken? Ik dacht dat het sowieso de 1e mnd niet veilig is de pil, dus heeft dat eik wel nut? Volgens mij kun je dan beter condooms gebruiken ofzo als je een maand wilt overslaan of niet in je vruchtbare periode vrijen....

4. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    saartje hoe is het nu met je?
    liefs miriam

5. Saartje41

Saartje41 Lid

25 aug 2006
    42
    0
    0
    Hallo,

Het gaat beter. We zijn gisteren met vrienden boerengolf gaan spelen ( echt een aanrader ) en gaan kajaken.

Ik had het 's avonds in bad nog wel even moeilijk maar vandaag gaat het toch weer de goede kant uit. Er zijn nog wel momenten dat ik toch wel droevig ben maar we beginnen weer vol goede moed en hopen dat het de volgende keer raak is en raak blijft.

Lexie74: ivm de pil was het om mijn lichaam de rust te gunnen ( en emotioneel vond ik dit ook beter ). Ik neem nu de pil niet na deze miskraam maar in februari heb ik dit op aanraden van de gyn gedaan.

6. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    saartje41

fijn dat je je iets beter voelt
    ben ik blij om was ongerust hoorde niks meer van je, maar goed om je gedachten op andere dingen te laten focussen.

boerengolf is inderdaad leuk lachen en maatk niet uit of je het kunt blijft leuk.
    hopen dat er snel een wonder mag gebeuren bij jullie liefs miriam

7. Saartje41

Saartje41 Lid

25 aug 2006
    42
    0
    0
    Ik ben niet online geweest in het weekend. Mijn ouders vertrokken op vakantie zondag en we hebben zaterdag nog vanalles moeten doen ( ook al ging ik niet mee op vakantie, ik moest toch helpen :D ).

Ik ga binnenkort ( 22/07 ) ook op vakantie ( Rhodos ) dus ik heb toch iets om naar uit te kijken. Gewoon een weekje ontspannen en dan nog een weekje thuis om op te ruimen :(

8. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    fijn dat je iets hebt om naar uit te kijken
    en lekker dicht bij al mooi
    nou probeer er ook maar lekker van te genieten
    liefs miriam

Deel Deze Pagina