wat kost het nou echt, want overal komt wat anders uit

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Oopsie, 6 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oopsie

Oopsie Actief lid

23 feb 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
    Kan iemand die het echt weet mij helpen, want ik snap er helemaal niets meer van!

Ik wil weten hoeveel geld ik straks kwijt ben aan kinderopvang. Dat leek me een vrij simpele vraag....
    maar ik snap er zo langzamerhand niets meer van.

Ik dacht het zelf te kunnen berekenen door:

uurloon x aantal uren per maand opvang nodig = bepaald bedrag
    bepaald bedrag gedeeld door 6 (werkgeversgedeelte = 1/6)

eigen kosten = kosten opvang
    minus - werkgeversgedeelte
    minus - werkgeversgedeelte
    minus - toeslag berekend op www.toeslagen.nl

Maar dat DACHT ik dus......
    nu heb ik voor de zekerheid de belastingdienst gebeld omdat ik begreep dat zij tegenwoordig het werkgeversgedeelte innen en dit verrekenen. Volgens de mevrouw van de Belastingdienst is het bedrag dat je berekend krijgt als je de berekening op www.toeslagen.nl kijkt, het bedrag INCLUSIEF werkgeversgedeelte. Dat scheelt nogal wat geld....
    Dan zouden de kosten kinderopvang toch aanzienlijk hoog zijn voor ons.

Ik weer verder zoeken.
    Als je bijv. op www.datgunjeiederkind.nl kijkt, en je pakt daar de calculator om te berekenen hoeveel ik zelf moet gaan betalen, hoef ik AANZIENLIJK minder zelf te betalen...

Ik weet dus nu totaal niet meer hoe het nu zit en wie echt goed kan berekenen hoeveel geld het me nu gaat kosten.

Ik wil waarschijnlijk mijn schoonmoeder en de buurvrouw gezamenlijk via een gastouderbureau laten oppassen, maar ik wil dit wel wit regelen.
    Wie kan me verder helpen en heeft hier ervaring mee?

Bedankt alvast

2. Oopsie

Oopsie Actief lid

23 feb 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
    Nou heb ik volgens mij eindelijk het licht gezien.......

ik geloof dat de fout is dat ik op www.toeslagen.nl steeds de uren per week invoer en niet de uren per maand... dat veroorzaakt dus het enorme verschil aan vergoeding.

Want nu doe ik het eindelijk goed (denk ik) na weken klooien... en komen de bedragen wel ongeveer op hetzelfde uit.

Ennnnnnn het is er nog leuker op geworden ook!

3. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Op toeslagen .nl moet je inderdaad de uren per maand invullen. Aangezien je alles van de belasting krijgt is dat wat je op toeslagen ziet, echt precies het bedrag dat je terugkrijgt/ moet betalen.

Deel Deze Pagina