Hoi, ik ben een werkende samenwonende vrouw van 29. Ik ben dus okt gestopt met de pil omdat mijn partner en ik aan ons 1e kindje toe zijn. Graag zou ik in contact komen met vrouwen in soortgelijke situaties op het forum. Ik ben nog niet zo bekend met forums maar doe mn best
Hoi Babette81! Als je een nieuw topic kan openen zit het wel snor met je forum-skills Ik herken me wel in jouw verhaal, alleen 'loop' ik een paar jaar achter denk ik.. (26 jaar en hopelijk binnenkort een vaste baan!). Maar wel sinds een aantal maanden besloten om voor een eerste kindje te gaan, dus ik hoop dat ik snel zwanger mag worden. Hoe gaat het jou tot nu toe af? Heb je al een serieuze poging kunnen ondernemen? Voel je je eisprong aan? En vind je het (ook zo) spannend?
Hai! Haha zo had ik t nog niet bekeken! Ik betrapte mezelf erop dat ik veel op internet aan t opzoeken was over zwanger worden en kwam vaak bij forums uit. Dus besloot ik me maar in de discussies te mengen. Ik vind t nl super spannend en ben echt ongeduldig. We zijn sinds deze ronde serieus aan t proberen dus t zou wel bijzonder zijn de 1e keer raak. Ik moet er miss ook niet op hopen maar toch.. Of ik mn eisprong voel.. Ik had m gister moeten hebben en toen voelde ik wel een bepaalde druk op mn buik,eergister ook. Vandaag niet meer. En jij? Mijn 1e cyclus was netjes 26 dagen, hoe verlopen die van jou? Groetjes Babette
He Babette! Ik merkte ook dat ik steeds meer op forums mee ging lezen, omdat het je enorm bezig houdt, maar je het niet met jan en alleman in je omgeving kan bespreken! Dus fijn dat dit topic er is Als ik het goed begrijp heb je dus afgelopen dagen 'geklust' en voor kerst weet je op de 1e ronde succesvol is geweest...?! waah echt spannend wel, en het zou natuurlijk super zijn als het in een keer lukt! Je eerste cyclus was in ieder geval erg netjes met 26 dagen! ben je lang aan de pil geweest? en heb je al lang een kinderwens? Bij mij is niet echt sprake van een mooie cyclus (ben sinds mei 2008 al gestopt met de pil omdat ik al vermoedde dat het tijd zou kosten om de cyclus weer te herstellen, en dat blijkt dus niet te gebeuren uit zichzelf! en nu m.b.v. provera menstruatie opwekken en kijken wat er mis gaat bij de eisprong.) Ook in spannende afwachting dus van wat daar uitkomt! Als ik eenmaal een eisprong heb, voel ik het wel aan mijn lichaam, dus we hebben al wel een keer gericht kunnen proberen, maar dat was niet raak.. hopelijk de 2e keer dus Het voelt alsof je eindelijk hebt besloten om die ene auto te gaan kopen maar je geen idee hebt wanneer de winkel open is of wanneer de bestelling komt (en of die wel komt) terwijl het wel de aankoop van je leven is! die ongeduldigheid is dus zeker herkenbaar..!!
Hai Kara, al een tijdje serieus aan t proberen dus? Hopelijk werpt dat binnenkort zn vruchten af! Waarom verwachtte je dat een regelmatige cyclus even kon duren? Was je lang aan de pil? Ik sinds mijn 15e ongeveer denk ik, behoorlijk lang dus. Maar dat zegt dan ook weer vrij weinig heb ik begrepen. Tja het is voor mij het ultieme loslaten, en daar ben ik niet zo goed in gewoonlijk haha. Je weet gewoon niet of alles werkt daar van binnen dus dat moet je maar afwachten. Haha idd bewust geklust de afgelopen periode. Mijn nod zou 16 dec moeten zijn geloof ik. @andere bezoekers: plaats gerust je reacties want ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met zwanger willen worden! Groetjes
Hey Meiden, Ik zat mee te lezen in dit topic, dus ik dacht; reageer zelf ook even! Ik ben 28 jaar, ook een fulltime baan en getrouwd met een hele lieve man. Ik ben in december 2009 gestopt met de pil en sinds die tijd aan het proberen om zwanger te raken. Helaas tot nu toe zonder succes M'n cyclus is redelijk regelmatig, maar ook niet stipt 28 dagen of zo. Uiteraard ben ik er (net zoals volgens mij iedereen die zwanger wil worden) veel te veel mee bezig haha. Heb ook al veel aan dit forum gehad, is toch fijn om wat extra info te krijgen. Groetjes!
Gezellig! Mijn man en ik (27 jaar, momenteel bezig met laatste loodjes van studie) zijn ook in de weer voor ons 1e kindje. In oktober ben ik gestopt met de pil. Wat deed jullie besluiten om voor een eerste kindje te gaan? Afgelopen weken erg veel bezig geweest met zwanger worden (alles is zo nieuw!), gelukkig kan ik het nu een beetje loslaten. Binnenkort hebben wij een afspraak bij de HA. Ik heb PCOS (geen of nauwelijks een eisprong) en een schildklierafwijking (dit laatste gelukkig wel al jaren stabiel!) Zwanger worden kan dus een zwaar medisch traject worden, maar goed wij zien wel...wij laten maar alles op ons afkomen!
Hey meiden, Hier ook een full time werkende meid van 27,getrouwd afgelopen sep. Ik en mijn man hebben na de honeymoon heel traditioneel de pil weggedaan. Ben nu nog aan t wachten op mijn 1e pilvrije ongi. Duurt me alleemaal veel te lang dus mijn gedult wordt nu al op de proef gesteld! Ook ik ben veel aan t inlezen en babbel ook mee hier op de forums. Erg spannend ook allemaal! Hopen dat we snel bij de zwangerzijn topics mogen mee kletsen!
@wendy haha grappig mijn man en ik zijn ook afgelopen september getrouwd...is jouw man toevallig ook 30? (ben zelf 27) Ook nog steeds niet ongi?
Hallo allemaal! Leuk dat jullie meekletsen. Ik ben dus nog een groentje aangezien ik pas met ronde 2 bezig ben (ronde 1 nog niet echt serieus bezig geweest). Ben dan ook benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe vaak proberen jullie het bijv, om de dag seks zoals wel wordt aanbevolen? En doen jullie ook aan temperaturen? Ik zelf niet. Wel rond mn eisprong om de dag seks. Er gaat overigens wel een wereld voor me open met termen als nod, rondes en klussen haha!
Leuk om alle verschillende verhalen en achtergronden te horen! Ik vind het wel grappig dat volgens mij iedereen constateert er 'teveel' mee bezig te zijn, en we wel actief op het forum zitten om over het zwanger worden te kletsen en lezen . Maar dat is juist erg fijn, ook omdat ik niet de HELE dag tegen vriendlief hier kan roepen hoe graag ik een kindje zou willen @Babette: langdurig pilgebruik hoeft idd niet alles te zeggen! bij mij is mijn cyclus voordat ik begon nooit goed geweest en het zwanger worden heeft bij mijn moeder ook lang geduurd. vandaar dat ik dacht: beter te vroeg in orde dan te laat jij bent dus een beetje een 'controlefreak' als het loslaten lastig is? enne, misschien een beetje veel te vroeg, maar voel je al iets rommelen van binnen? @Peeter: leuk dat je meeschrijft! jouw geduld wordt al wel erg op de proef gesteld als je al een jaar bezig bent. heb je al stappen richting arts ondernomen of ben je van plan gewoon af te wachten en te blijven klussen? @vlindertje27: knap/goed dat je alles maar op je af laat komen! lijkt me extra spannend met zo'n medische voorgeschiedenis. @wendy339: ik hoop ook dat we dit topic snel kunnen veranderen naar het zwangeren gedeelte! we zijn nog niet eens goed begonnen of het geduld is al op Waar ik wel benieuwd naar ben bij jullie: hebben jullie met name een hele sterke kinderwens, of is ook de behoefte om zwanger te willen zijn sterk aanwezig?
Haha...dat gevoel herken ik, alsof jij een nieuwe wereld hebt ontdekt...ongelooflijk ook hoe snel jij bekend bent met de termen, niet? In de eerste twee weken dat mijn man en ik besloten hebben om voor een kindje te gaan, hebben wij om de dag 'geklust', 10 minuten met bekken gekanteld blijven liggen na daad etc...ook begonnen met foliumzuur (in de vorm van etos zwanger worden tabletten) en dieet aangepast (geen alcohol, geen leverproducten, geen rauw vlees etc.)....nu seksen we alleen wanneer wij zin hebben, en is alles weer 'normaal' op de zwanger worden tabletten na dan...hihi en natuurlijk het gezellig mee kletsen en lezen op dit forum...
Voor ons is het vooral een sterke kinderwens...natuurlijk hopen wij snel zwanger te worden (maar wij moeten ook realistisch blijven, toch?) Die kinderwens heb ik al jaren, een heel sterk moedergevoel...zo van kom maar onder mijn vleugels kuikentjes...hahaha weet niet anders hoe ik het moet uitleggen! Momenteel zijn de meeste vriendinnen van mij nog helemaal niet bezig met kinderen krijgen of hebben uberhaupt geen kinderwens. Herkenbaar?
Mooi beschreven kinderwens (moeder gans )! verheug je je wel, ondanks het realisme, op een zwangerschap of is het meer het middel om uiteindelijk die kuikens onder je vleugels te krijgen? en voor mij zeker herkenbaar om de eerste te zijn die er echt serieus mee bezig zijn. dat maakt het ook wel extra spannend merk ik.. aan de ene kant leuk, maar aan de andere kant ook weer niet.. Hoe is dat voor jou dan vlindertje27?
Het lijkt mij echt super om zwanger te zijn...een nieuw leven te voelen groeien in mijn buik...de eerste echo, de eerste keer het hartje horen kloppen, het eerste schopje...smelt! (oké misschien een erg romantisch ideaalbeeld maar goed) Hoest dat bij jullie? Maar uiteindelijk zijn de kuikentjes het belangrijkst, al dan niet van ons zelf (mijn man denkt er anders over...hij wil alleen maar eigen fabricaat) en in principe is een zwangerschap een van de middelen om die kinderwens te verwezenlijken. Tis voor mij ook erg dubbel en ook spannend om de eerste te zijn van mijn vriendinnen die serieus bezig is met zwanger worden... leef momenteel in een andere 'bubbel' die zwanger worden heet en kan die gevoelens nog niet echt met hen delen (tis voor mij ook vrij nieuw allemaal)...gelukkig kan er wel over gesproken worden!
he dames ik was zo mee aan het lezen en vond het wel grappig dat kara typte dat ze niet alleen een kinderwens heeft maar uitkijkt naar de zwangerschap. dacht daar moet ik toch ff op reageren want herken me er zelf heel erg in. al voor ik een echte kinderwens had (heb altijd wel geweten dat ik ooit moeder wil worden maar was er voorheen nog niet aan toe) ben ik nieuwsgierig naar de zwangerschap dat lijkt me zoiets speciaals. een klein mensje dat in jouw buik groeit ik ben zo benieuwd hoe dat voelt en ik weet ook wel dat een zwangerschap niet altijd even fijn is, maar toch.... en alles wat bij de zwangerschap hoort zoals de babykamer uitzoeken en andere spulletjes kopen. zelfs naar de positie kleding en buikbanden kijk ik uit. en uiteindelijk natuurlijk naar het babytje. ik zal me trouwens ff voorstellen ik ben 27 mijn vriend ook, we zijn niet getrouwd en weten ook nog niet of we dat wel willen. ik werk full-time. 14 okt ben ik gestopt met de pil mijn eerste cyclus was 24 dagen. afgelopen zondag was mijn nod ben nog niet ongi dus ben nu 2 daagjes overtijd! voel me niet zwanger en heb vandaag al de hele dag zo'n rommelende buik en een beetje buikpijn dus denk dat mijn ongi eraan komt. dus ga nog niet testen. ik klets al een tijdje mee bij "gestopt in november" en verder struin ik internet af opzoek naar alles wat met zwanger worden te maken heeft hihi. tis ook zoo spannend allemaal! verschillende van mijn vriendinnen hebben al kinderen of een kinderwens dus ben niet de eerste. zo dat was het wel zo'n beetje.
@kara: m'n geduld wordt inderdaad erg op de proef gesteld, iedere maand weer voel ik vanalles en denk ik: "dit heb ik nog niet eerder gevoeld, misschien ben ik wel zwanger", maar helaas iedere maand ook weer de teleurstelling. We hebben nog niet de stap naar de arts ondernomen, ik denk dat we dat voorlopig ook nog niet doen. Ik ben wel een jaar gestopt met de pil, maar mijn moeder is halverwege het jaar erg ziek geworden. Uiteindelijk is ze 2 maanden geleden overleden. We zijn er dus een aantal maanden absoluut niet mee bezig geweest....Vandaar dat ik het nog even de tijd wil geven. Ik ben nu voor de 2de keer begonnen met ovulatietesten, dit is op zich wel fijn Ik kijk idd ook wel heel erg uit naar het zwanger zijn; de gedachte dat er een levend wezentje in je buik zit die jij ook nog eens gemaakt hebt, dat lijkt me geweldig!! Ik hoop dat we allemaal snel zwanger mogen worden!!
Hoi! Ik ben 4 november gestopt met de pil, nu 4 wkn geleden. Mijn vriend en ik willen ook erg graag een kindje We hebben in de afgelopen weken nog wel een condoom gebruikt omdat ik eerst wilde wachten tot ik weer vanzelf ongesteld zou worden. Dit is echter nog niet gebeurd, haha kan niet wachten tot het wel zo is. Kan je eigenlijk zwanger worden na het stoppen met de pil als je nog niet ongesteld bent geweest? Want dan is er eigenlijk ook geen eisprong toch? Ga nu even al jullie verhalen lezen!
Hallo Meiden! Ook ik ben gestopt met de pil in oktober! Ben 24 jaar, werkend, en samenwonend, volgend jaar Juni Trouwen! Even een kort berichtje, maar zal vanaf morgen vaker reageren! Succes meiden en hopend voor jullie dat het gauw raak zal zijn! Ik voel mijn ongi aankomen, dus hoop dat het morgen doorkomt.. Groetjes!