wat nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door geheim2014, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geheim2014

27 mei 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat mijn vriend Het niet wilt omdat we een heftig jaar met ons jongste zoontje hebben meegemaakt. Veel ziek zijn veel ziekehuis opnames gehad. Dat trekt hij niet meer. Ik snap dat wel van hem maar dan nog. Zoiets heb je niet zelf in de hand. Hij heeft tegen mn schoonmoeder kenbaar gemaakt dat als ik het toch zou houden hij wwg zal gaan. Dat hoort toch niet?!? Ik hoop dat hij bijtrekt zodra de echo geweest is naar vrees het ergste

2. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Nee dat hoort inderdaad niet....

3. geheim2014

27 mei 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar wat moet ik dan? Het kindje weghalen zodat hij bij me blijft?
    We zijn 12 jaar samen. En ja ik weet dat het druk zal worden maar dat is het nu ook met 3

4. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Wat en ontzetten vervelende situatie. Ik denk dat wanneer jullie het kindje weg laten halen dat jij het hem altijd kwalijk zal nemen. Dit komt jullie relatie ook niet ten goede denk ik. Wellicht dat hijasn het idee moet wennen?
    Hoe reageerde jouw vriend toen je zei dat wanneer het hartje klopt dat je dan geen abortus wil?

Ik wil jou veel wijsheid en sterkte toewensen.

Liefs Lara

5. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik,denk dat je niet een kindje weg moet laten halen wat je graag wilt houden. Alleen omdat iemand anders dat van je vraagt....

Eerlijk gezegd vind ik je vriend een beetje als een lapzwans overkomen. Wel de lusten niet de lasten. Zo werkt dat gewoon niet in de volwassen maatschappij.

Maar dat is mijn mening en je zal daarin zelf knopen moeten doorhakken...

6. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Oh..arme meid.

Ik heb een beetje het idee dat hij jou onder druk zet om zo zijn zin door te drukken. Jij hebt dit ook niet gepland, maar het is wel gebeurd. Wanneer hij dreigt weg te gaan als je het kindje wilt houden, zou ik eens bij mezelf nagaan of hij het wel waard is. Ik vind dat persoonlijk nogal heftig om te zeggen.

Als je er 3 kunt opvoeden, lukt dat met de 4de ook. Volg je hart. Laat je niet een keuze opleggen. Ook niet door je vriend.

Xxx

7. geheim2014

27 mei 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Mn vriend is geen lapzwans of iets in die richting en aam de ene kant snap k hem echt wel. Maar toen ik zei dat als er een hartje klopt op se echo ik het niet weg zou kunnen halen vond hij me egoïstisch omdat hij vind dat je er samen achter moet staan maar dat is met abortus toxh ook?

8. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens! Je moet er (als het ff kan) beide achter staan. De keuze die jullie maken is straks hoe dan ook niet terug te draaien. Bedenk je dat goed. Met welke keuze zou je dan het liefst leven?

9. geheim2014

27 mei 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou willen leven met het 4e kindje erbij

10. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Ik hoop dat je het kindje houd,
    aangezien jullie ook voor 3 kunnen zorgen kan een 4e ook wel en al helemaal als jij t al wel wilt.

Of je lang samen bent of niet - hij moet ook uberhaupt kunnen communiceren hierover en dit klinkt eerder als een ja en nietes spelletje waarbij hij totaal niet wil nadenken over het kind te houden maar jij wel over een abortus wilt na zitten denken. Beetje oneerlijk

maar heel veel succes en alsnog gefeliciteerd met je zwangerschap

11. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Beetje een simpele reactie: als je het kindje houdt, ga ik bij je weg. En dat als je 12 jaar samen bent en 3 kinderen hebt ;) Leuk voor je kids, hoor... Ik vind jouw vriend egoïstisch klinken ;)

12. geheim2014

27 mei 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle lieve reacties. Dat doet me echt goed.
    Zal nu afwachten worden tot donderdag de echo

13. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Sterke,ik heb vorig jaar in dezelfde situatie gezeten helaas.
    Gelukkig draaide mijn man wel bij na 1 week maar kreeg ik helaas toch nog een miskraam...en zie mijn banner nu;)

14. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Ik ben ook onverwacht in verwachting van een vierde. Door het koperspiraaltje heen. Mijn man was ook degene die absoluut geen vierde wilde en ik was de laatste maanden stap voor stap afscheid aan het nemen van het idee voor een vierde.
    Toen ik ineens zwanger bleek was mijn man gelijk om en heb ik het er zelf soms moeilijker mee. Niet dat het ongewenst is, helemaal niet, maar ik moet mijn beeld bijstellen en was zo bewust bezig afstand te doen van mijn kinderwens dat ik nu echt minder makkelijk bij dat gevoel kan. En de misselijkheid en overgeven zijn zo erg dit keer en ik denk ook doordat het geen eigen 'keuze' was kan ik me er niet helemaal aan overgeven. Abortus was geen item hier. Zeker omdat we al 3 kinderen hebben, dan gaat een vierde toch gewoon mee in het gezin?! Waar er 3 kunnen eten, ook 4 hoor!
    Ook wij hebben een heel heftig jaar achter de rug met onze jongste, je krijgt nooit garanties, maar het hoeft natuurlijk niet weer zo te gaan.
    Het zal pittig worden, maar er is gewoon weer een nieuw wezen in aantocht. Net zo'n uniek wezen als elk van je drie kinderen, waar je er nu toch ook geen van weg kunt denken...
    Ik denk dat als je abortus zou plegen voor hem, je relatie minder kans maakt, dan dat je samen verder gaat in de stroom waar je nu ook al in zit; samen, met de kinderen. Straks 4 ipv 3...
    Sterkte en gefeliciteerd!

15. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Oh ja, ik wist natuurlijk ook niet hoe ver ik zou zijn en of het goed zat met t spiraaltje. Ik mocht gelijk de dag van de test langskomen en zag een kloppend hartje. Ik was 6.4 weken dus toen we het ontdekten. Het hartje ontroerde me echt direct, dat laat zo mooi het wonder van het nieuwe leven zien. Spiraaltje bleek verschoven en is gelijk verwijderd.

16. whitequeen

9 jan 2011
    81
    0
    0
    amsterdam
    Ik vind het zwak van je vriend dat hij je dwingt tot een keuze door te dreigen met weggaan. Na 12 jaar relatie en 3 andere kinderen laat hij je heus niet zitten, of er zou nog veel meer aan de hand moeten zijn??

Praat er met vrienden over, je ouders, maar probeer ook om hier eerlijk met je vriend over te praten, desnoods met een mediator / therapeut. Als je beiden merkt dat jullie er samen niet uitkomen waarom dan niet iemand erbij halen? Ik denk dat hij bang is dat zo'n therapeut hem gaat proberen over te halen, maar het is juist de bedoeling dat hij onder ogen komt waarom hij zo tegen een 4e is. Als hij dat net uit zichtzelf kan, waarom dan niet met iemand die er verstand van heeft?

Misschien kan hij zijn angst dat hetzelfde gebeurt als bij de 3e, onder ogen zien en kunnen jullie alvast alle voorbereidingen treffen doordat jullie nu ervarener zijn dan jullie bij de 3e waren, zodat hij die angst van zich af kan zetten? Praat met hem over die angst want daardoor draait alles op slot en kun je niet meer met hem redeneren.

Succes meis! We denken aan je!

17. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    vorig jaar zelfde soort situatie, waren 20 jaar samen en daarvan 7 jaar getrouwd. keuze was direct: kind weg of ik...... we hebben gepraat heel veel gehuild en heb aangegeven dat dit niet kon naar de andere twee. maar ik snapt ehet ook. ik wilde het houden en dat was egoistisch van mij, want hij wilde niet. andersom ook! het was toch uit liefde gemaakt..... nu moest ik het maar weg laten halen?! afgesproken dat hij bij ons zou blijven en we zouden wel zien hoe het verloopt. desnoods ging hij op de zolderverdieping wonen in z'n eentje....
    nu kan hij dat meiske niet meer wegdenken...zij is nu echt degene die hem in haar macht heeft... knop ging om vlak na bevalling... ze was er en had verzorging nodig...( ze had een best wel slechtestarten na een paar weken heel erg ziek geworden daar schrok hij echt heel erg van dat was echt de omslag)

kortom doe wat jj wilt! abortus doen terwijl je niet wilt gaat je opbreken. en een man die je hiervoor verlaat, hoe erg ook, is jou niet waard. dit hen je niet expres gedaan... en het wonder is al geschied......

18. Tatiana25

Tatiana25 Bekend lid

28 feb 2014
    581
    0
    0
    Meppel
    Na 12jaar samen steun je elkaar in goede en slechte tijden...

Ik snap het echt wel een vierde is heel veel maar wie van jullie is thuis of doet meeste met de kinderen? Wie vangt de grootste zorg op ?
    Betekend niet dat hij niets hoeft te doen natuurlijk.

Maar je weet dat niets veilig is zelfs een spiraal niet zoals je net kon lezen. Dus wel lekker wipje maken maar niet de gevolgen aan gaan. Volgens mij word je dat al Optijd bijgebracht dat niets veilig is.

Je moet jou gevolgen en anders hem
    Os voor de keuze stellen het is of ons allemaal of helemaal niets kies maar... Kijken hoe jij het vind

19. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Ik kan er echt niet bij dat mannen zo manipulatief kunnen en willen zijn. Kind weg of ik weg.... In een klap compleet verleden samen weg kunnen gooien.

Gelukkig totaal niet zelf in die situatie, maar wel een vrirndin wasr het gebeurt is. Zij heeft voor d'r kind gekozen en heeft er nooit spijt vsn gehad. Nu is het in jullie geval wel even anders natuurlijk, aangezien jullie er al drie hebben.

20. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    hoe laat ben je aan de beurt vandaag?

Deel Deze Pagina