wat nu?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lionne, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Dames ik heb advies nodig..

Ik ben activiteitenbegeleider op een groep dementerende ouderen, die we naast vermaken overdag ook verzorgen en begeleiden (bijv.bij de toiletgang)

Ik moet dit weekend werken en maandag heb ik vakantie.

Gisteren heb ik in de zorg geholpen en ik voelde al dat mijn bekken zeer ging doen. (Bij het kuiltje van mijn linkerheup en bij mijn stuit). Tot nu toe ging dat na een nacht slapen weer over. Maar vanochtend deed het nog steeds pijn en gaat bukken en tillen en draaien ook niet meer zonder pijn.

Aan de ene kant vind ik het heel lullig om me ziek te melden morgen en zondag. Aan de andere kant wil ook mijn bekken niet belasten zodat ik straks helemaal niks meer kan.

2. Soezetje

Soezetje Actief lid

27 okt 2014
    101
    0
    0
    Als ze op je werk weten dat je zwanger bent zou ik het wel even bespreken daar met je leidinggevende. Jij en je baby zijn belangrijker dan het werk. Misschien dat je collega's de verzorgende taken wat meer op zich kunnen nemen zodat jij je kunt focussen op de zaken waar je geen last van krijgt. Succes, en natuurlijk alvast een fijne vakantie!

3. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    De teammanagers zijn al naar huis. Degene die vrijdags werkt is er maar tot 11.30. Na de vakantie wil ik zsm naar de bedrijfsarts.

Maar daar schiet ik dit weekend niks mee op, helaas.

Ik kan wel janken 😓

4. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Ik wéét dat het niet zo veel gebeurt vanwege het "gedoe", maar kun je niet meer gebruik maken van dingen als een tillift? Dat gesjouw is sowieso al heel slecht voor je lijf, zeker als je zwanger bent... En anders de fysiek zware dingen idd overlaten aan collega's. We moeten elkaar allemaal een beetje helpen in de zorg he ;)

Edit: slecht gelezen. Van t weekend al met je collega's bespreken? Wat ik zei, we moeten elkaar allemaal een beetje helpen :)

Voor nu: Ik weet niet of je een bad hebt, maar daar lekker in ontspannen vanavond? Of met een warme kruik tegen de pijnlijke plek aan? Zachte massage van je partner?
    Beterschap

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina