Hallo Ik ben 28 weken zwanger ben al ander halve maand thuis ivm veel harde buiken ik krijg al harde buiken als ik iets langer zit of in bed van de ene zij naar de andere draai. Het blijft het rustigste als ik lig. Nu kreeg ik een brief dat ik dinsdag naar de bedrijfsarts moet. Wat moet ik verwachten ik werk als verzorgende ig in de thuiszorg en voel gewoon dat als ik weer moet gaan werken dit echt niet goed zal gaan.
Gewoon eerlijk zijn en zeggen waar je allemaal last van heb Zwanger zijn best goed beschermt maar je moet natuurlijk wel ook een beetje meegaande arbo hebben Ik werk in verpleegtehuis Hier kwam ik nog een paar uur arbo therapeutisch"werken" Beetje praatje maken en koffie schenken
Harde buiken kunnen heel normaal zijn als het maar niet tr vaak is (meer dan 6x per uur na een uur rusten) dus mocht je daar onder zitten probeer je dan niet veel zorgen te maken. Ben jr op advies van je Vk nu thuis? Ik he bij beide Zw schappen veel last van gehad maar ben pas halve dagen gaan werken (alleen bij eerste) toen ze langere tijd meer dan 6x per uur kwamen op advies van Vk. Ik zou proberen open het gesprek in te gaan. Als de Vk of Gyn je dit heeft aangeraden kun je vragen of ze dit op papier zetten en dat meenemen. In sat geval Zal de arbo arts dat advies denk ik meteen overnemen Sterkte!
Ik ben inderdaad op advies van de vk moeten stoppen. Werkte eerst 20 uur per week en dit was schijnbaar al te zwaar. Heb inderdaad veel te veel harde buiken en het probleem is dat ze me ook echt pijn doen zit regelmatig te puffen omdat ik ze niet weg krijg.
Zou me niet te druk maken. Als je al zo snel harde buiken krijgt dan hoef je echt niet aan het werk hoor. Lukt het wel om er heen te gaan?
Ja wordt moeilijk me vriend gaat mee en rijdt als ik dan teveel harde buiken erdoor krijg is hij tenminste bij me
Het zal ook zijn om in te schatten of je echt de rest van de zwangerschap niks meer kan doen.dan is er vanuit het UWV een vergoeding, he. Dat scheelt. Laat je maar echt totaal ziek schrijven, krijgt je werkgever jou vanuit het UWV vergoedt en kun jij rustig aan doen. Ik het het ook zo gehad, met 32 wkn iets meer gedaan en met weeën in het ziekenhuis belandt. Vaak is dit toch een teken dat het zwaar is voor je lichaam en kan het leiden tot een vroeggeboorte als je toch probeert door te gaan. Dat je zelf niet ernaartoe kan rijden, zegt ook al wat. Hou je lekker rustig, en voel je niet schuldig.
Maak je er niet druk om. Komt helemaal goed. Enige wat ik me afvraag is of de vk/ gyn. het wel een goed idee vind als je daar naar toe gaat. Hoe ver is het ? En ik vraag me af of het niet handig is om even te overleggen met vk wat ze willen doen qua controles. Naar gyn of bij vk blijven? Met zoveel harde buiken met 28 weken lijkt mij dat je baarmoedermond gemeten moet binnenkort.