Pff ik weer het niet meer hoor... Mijn dochter van anderhalf vertikt het om brood te eten. Wat ik er ook op doe. Over een hele dag krijg ik er een halve tot 1 hele boterham in. Verder kwa groente en fruit eet ze alles. Ook meusly van bambix al gehad maar dat wilt ze ook niet meer sinds 2 weken. Heeft iemand dit ook en wat doen jullie? Xxx jes
Hier eet hij het beste met ons mee. Als ik een boterham eet wilt hij ook van mijn boterham eten. Pindakaas is favoriet☺ Pap vind hij ook lekker, wat een feest om dat zelf te eten
Onze zoon van 2 krijgt nog een papfles dat is deels gemakzucht. Wanneer ik 's morgens naar mijn werk moet, en de kleintjes naar de opvang, heb ik geen tijd/puf/zin om een half uur tot drie kwartier bezig te zijn met een broodje. Op deze manier krijgen we snel en efficiënt vezels en zuivel binnen en een goede start van de dag wanneer hij snel(ler) een broodje gaan eten, dan stappen we uiteraard over. Dit blijven we natuurlijk niet nog jaaaaaren doen zo
Heb ik ook allemaal al geprobeerd die kan mekant hele dag leven op halve plakje ontbijtkoek :/ en inderdaad smorgens zit ik een eeuwigheid aan tafel. Ze lijkt wel overal op uitgekeken... En ook eet ik tegelijk met haar mee maat dat boeit haar ook niet.. En alles wat op een lepel gaat moet mevrouw uiteraard ook niet want ze wilt net selluf doen
Ik zou er niet zo'n halszaak van maken. Misschien heeft ze gewoon geen zin in ontbijt? Hier een peuter die soms een hele boterham eet, soms niets. Prima. Ik bied ook weleens wat anders aan: yoghurt, bordje met verschillende soorten fruit, volkoren pannekoekje etc. En wil ze niet ontbijten? Ook prima. Vaak staat ze dan een uurtje later in de keuken en heeft ze dan wel trek in een cracker, boterham, fruit o.i.d.
mijn kinderen hebben een hele tijd fruit als ontbijt gegeten ... begon ook meer uit gemakzucht , banaan in de buggy en lopend naar school is makkelijker dan n half uur gemekker om n boterham en wat de een wil , moet de ander ook hebben natuurlijk nu hebben we een cracotte met kipfilet fase
Dochter eet al een hele tijd yoghurt met enkele lepels Brinta erdoor. Je kan er ook nog wat stukjes fruit door doen.
Mijn dochter at echt alles en Altijd en snel. Inneens ging ze treuzelen en moeilijk doen. Nou ik zet het neer. We eten samen en eet ze het niet op haal ik het weg. Dan maar weer wachten op d'r snack tijd en lunch. Ze eet nu weer wat beter Ik weet niet wat het was! Ik vond heel erg om te doen maar ja we kunnen niet de hele dag doen over het ontbijt Ze krijgt nog wel iedere ochtend een lekkere fles dreumes melk. Dat drinkt ze altijd helemaal leeg!
Aiden moet niks hebben van een boterham, pap of fruit bij het ontbijt. Nu ben ik van oorsprong ook niet zo'n ontbijter, maar ik vind het wel belangrijk. Ook dat hij met goed gevulde buik naar school gaat. Wij eten het ontbijt altijd in alle rust doordeweeks zo rond 07.00 uur. (Ik ben gezegend met vroege vogels.) Aiden eet dan een cracotte met hagelslag, een volkoren biscuitje en 1 of 2 plakjes ontbijtkoek en een beker sinaasappelsap. Ik houd het zelf bij een plakje roggebrood met kaas en een beker sinaasappelsap. Meer krijg ik er zelf ook niet in. Finley eet wel een boterham met beleg 's ochtends, een kale cracotte en soms ook nog een klein sneetje ontbijtkoek. Hij drinkt thee bij het ontbijt. Papa eet pas op zijn werk rond 07.30 uur.
Ik maak er niet echt een probleem van ofzo dat ze niet wilt eten en ga haar zeker niet dwingen. Op gegeven moment haal k t ook weg als ze niks meer doet. Maar inderdaad vind ik ontbijt wel belangrijk. Ze is ontzettend actief daarom probeer ik iets te vinden wat ze wel wilt eten. En wie weet gaat het over paar weken ineens weer beter. Maar verbaasd me nu omdat het echt een vreetzakje was en nu opeens een treuzeltje
tandjes misschien? Ons meisje van 14.5 maanden heeft een derde kies die er bijna door zit en sinds zondag eet ze ook slecht. Brood ging er normaal wel makkelijk in (een sneetje bij het ontbijt en een sneetje 's avonds - ze eet op de middag warm). Maar nu spuwt ze alles weer uit en heeft er echt geen interesse in, terwijl ze het zaterdag nog heerlijk opsmulde. Dus ik hoop dat het zal beteren wanneer de kies er door zit. ik ben vrij zeker dat het aan de kies ligt, want ze heeft er ook nog spuitluiers bij Hopelijk gaat het bij jullie snel voorbij!
Er zijn nog best veel soorten pap. Misschien een ander merk proberen? Hier is het echt gillen en brullen als hij zijn bord leeg heeft.
Onze zoon vertikt het ook om brood te eten 's ochtends. Hij is nog elke ochtend blij met een bordje Brinta!
Wij eten hier havermout met ontbijt. Dochter dus ook. Beetje havermout, gemalen nootjes, rozijntjes en een kwart banaan en melk natuurlijk. Banaan prak ik er doorheen waardoor het een lekker papje wordt. banaan doe ik overigens niet elke dag. Soms blauwe besjes. Ze vind het heerlijk en eet het ook zelf. Ik doe haar wel een slab om en extra theedoek om anders kunnen kleren gelijk in de was. Misschien dus een idee om havermout te geven.