Wat kan ik dochter van 1.5 als ontbijt geven?

Discussie in 'Voeding' gestart door Jeszjuh, 14 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Pff ik weer het niet meer hoor...
    Mijn dochter van anderhalf vertikt het om brood te eten. Wat ik er ook op doe. Over een hele dag krijg ik er een halve tot 1 hele boterham in. Verder kwa groente en fruit eet ze alles. Ook meusly van bambix al gehad maar dat wilt ze ook niet meer sinds 2 weken. Heeft iemand dit ook en wat doen jullie?

Xxx jes

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Gekookt ei gebakken ei roer ei tosti cracker
    Yogurt met banaan of aardbei

3. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Zoonlief heeft ook een tijdje best slecht brood gegeten, maar eet nu weer als een bootwerker..

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Hier eet hij het beste met ons mee.
    Als ik een boterham eet wilt hij ook van mijn boterham eten.
    Pindakaas is favoriet☺
    Pap vind hij ook lekker, wat een feest om dat zelf te eten

5. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Onze zoon van 2 krijgt nog een papfles :D dat is deels gemakzucht. Wanneer ik 's morgens naar mijn werk moet, en de kleintjes naar de opvang, heb ik geen tijd/puf/zin om een half uur tot drie kwartier bezig te zijn met een broodje. Op deze manier krijgen we snel en efficiënt vezels en zuivel binnen en een goede start van de dag ;) wanneer hij snel(ler) een broodje gaan eten, dan stappen we uiteraard over. Dit blijven we natuurlijk niet nog jaaaaaren doen zo :p

6. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    beschuit, cracker, pap, ontbijtkoek,

7. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Heb ik ook allemaal al geprobeerd die kan mekant hele dag leven op halve plakje ontbijtkoek :/ en inderdaad smorgens zit ik een eeuwigheid aan tafel. Ze lijkt wel overal op uitgekeken... En ook eet ik tegelijk met haar mee maat dat boeit haar ook niet.. En alles wat op een lepel gaat moet mevrouw uiteraard ook niet want ze wilt net selluf doen ;)

8. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Oja en koekjes uiteraard wel. Maar als ze niet eet ook geen snoep uiteraard

9. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik zou er niet zo'n halszaak van maken.
    Misschien heeft ze gewoon geen zin in ontbijt?

Hier een peuter die soms een hele boterham eet, soms niets.
    Prima.
    Ik bied ook weleens wat anders aan: yoghurt, bordje met verschillende soorten fruit, volkoren pannekoekje etc.
    En wil ze niet ontbijten? Ook prima. Vaak staat ze dan een uurtje later in de keuken en heeft ze dan wel trek in een cracker, boterham, fruit o.i.d.

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Schort om en lekker zelf laten eten dan :)

11. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    mijn kinderen hebben een hele tijd fruit als ontbijt gegeten ...

begon ook meer uit gemakzucht , banaan in de buggy en lopend naar school is makkelijker dan n half uur gemekker om n boterham :)
    en wat de een wil , moet de ander ook hebben natuurlijk :)

nu hebben we een cracotte met kipfilet fase :)

12. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Dochter eet al een hele tijd yoghurt met enkele lepels Brinta erdoor.
    Je kan er ook nog wat stukjes fruit door doen.

13. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Mijn dochter at echt alles en Altijd en snel. Inneens ging ze treuzelen en moeilijk doen. Nou ik zet het neer. We eten samen en eet ze het niet op haal ik het weg. Dan maar weer wachten op d'r snack tijd en lunch. Ze eet nu weer wat beter :)

Ik weet niet wat het was! Ik vond heel erg om te doen maar ja we kunnen niet de hele dag doen over het ontbijt :D
    Ze krijgt nog wel iedere ochtend een lekkere fles dreumes melk. Dat drinkt ze altijd helemaal leeg!

14. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Geroosterd brood misschien? Dat is ook het enige brood dat ik weg krijg.

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden moet niks hebben van een boterham, pap of fruit bij het ontbijt. Nu ben ik van oorsprong ook niet zo'n ontbijter, maar ik vind het wel belangrijk. Ook dat hij met goed gevulde buik naar school gaat.

Wij eten het ontbijt altijd in alle rust doordeweeks zo rond 07.00 uur. (Ik ben gezegend met vroege vogels.) Aiden eet dan een cracotte met hagelslag, een volkoren biscuitje en 1 of 2 plakjes ontbijtkoek en een beker sinaasappelsap. Ik houd het zelf bij een plakje roggebrood met kaas en een beker sinaasappelsap. Meer krijg ik er zelf ook niet in.
    Finley eet wel een boterham met beleg 's ochtends, een kale cracotte en soms ook nog een klein sneetje ontbijtkoek. Hij drinkt thee bij het ontbijt.
    Papa eet pas op zijn werk rond 07.30 uur.

16. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Ik maak er niet echt een probleem van ofzo dat ze niet wilt eten en ga haar zeker niet dwingen. Op gegeven moment haal k t ook weg als ze niks meer doet. Maar inderdaad vind ik ontbijt wel belangrijk. Ze is ontzettend actief :p daarom probeer ik iets te vinden wat ze wel wilt eten. En wie weet gaat het over paar weken ineens weer beter. Maar verbaasd me nu omdat het echt een vreetzakje was en nu opeens een treuzeltje

17. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    tandjes misschien?

Ons meisje van 14.5 maanden heeft een derde kies die er bijna door zit en sinds zondag eet ze ook slecht. Brood ging er normaal wel makkelijk in (een sneetje bij het ontbijt en een sneetje 's avonds - ze eet op de middag warm). Maar nu spuwt ze alles weer uit en heeft er echt geen interesse in, terwijl ze het zaterdag nog heerlijk opsmulde. Dus ik hoop dat het zal beteren wanneer de kies er door zit. ik ben vrij zeker dat het aan de kies ligt, want ze heeft er ook nog spuitluiers bij ;)

Hopelijk gaat het bij jullie snel voorbij!

18. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Er zijn nog best veel soorten pap. Misschien een ander merk proberen? Hier is het echt gillen en brullen als hij zijn bord leeg heeft.

19. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Onze zoon vertikt het ook om brood te eten 's ochtends. Hij is nog elke ochtend blij met een bordje Brinta! :D

20. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Wij eten hier havermout met ontbijt. Dochter dus ook. Beetje havermout, gemalen nootjes, rozijntjes en een kwart banaan en melk natuurlijk. Banaan prak ik er doorheen waardoor het een lekker papje wordt. banaan doe ik overigens niet elke dag. Soms blauwe besjes. Ze vind het heerlijk en eet het ook zelf. Ik doe haar wel een slab om en extra theedoek om anders kunnen kleren gelijk in de was.
    Misschien dus een idee om havermout te geven.

Deel Deze Pagina