iemand bekend met deze?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Natasja, 26 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    http://www.adiri.nl/

Ik ben me aan het orrienteren op het gebied van voeding.
    Nu werk ik 4 dagen in de week en zal ook als de baby een maand of 5 is weer 4 dagen gaan werken.
    Stel dat ik borstvoeding ga geven.. zou dit iets zijn om tepel/speen verwarring van de normale flessen een beetje tegen te gaan?

bedankt alvast.

Natasja

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    geen ervaring met deze.

Heb onlangs de tommy tipee gekocht, vind die ook wel erg op de borst lijken.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Leuk gadget, werkt soms, maar is wel erg duur om mee te beginnen.

Je kunt het beste eerst proberen of je kind gewoon uit de goedkoopste flesjes van Kruidvat of zo wil drinken. Lukt dat niet dan kun je altijd nog duurdere opties proberen.

Het belangrijkste bezwaar van babies is het gevoel. Een moederborst, pure huid, voelt heel anders aan dan gladde siliconen, en dan maakt het niet zoveel uit hoe de fles er uit ziet.

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ok.
    tja ik kan hem/haar moeilijk meenemen naar mijn werk, dus zal iets moeten verzinnen.
    dacht misschien dat het beter zou werken als een gewone siliconen speen.

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Natasja, na 5 maanden is de kans op verwarring heel klein, dat is eigenlijk alleen in de eerste 6 weken.

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Kijk daar heb ik wat aan :D Dank je!
    heb geluk dat mijn verlof voor de zomer vakantie valt, dus kan wat langer bij mijn kleintje blijven.

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Dat is wel heel lekker Natasja!

En na 4-6 weken kan je gaan oefenen met de fles. Dus je hebt tijd zat dan denk ik.

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja precies.
    dat vind ik toch wel ideaal.

Kolven op je werk, hand of electrisch?
    Heb nog geen idee waar ik kan zitten, maar dat zoek ik nog wel uit.
    Dat is het enige waar ik een beetje tegenop zie, op school kolven. In de pauzes enzo.

9. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Je gaat vier dagen werken hè? Dan zou ik als ik jou was mezelf een plezier doen en een electrische kolf nemen, liefst dubbelzijdig. Dubbelzijdig scheelt je ook tijd en dat kan in jouw situatie ook handig zijn.

Maar ik heb geen ervaring met handkolven eerlijk gezegd. Misschien is het prima te doen, maar 4 dagen met een handkolf lijkt mij nogal lamme-handjes-bevorderend.

Kun je trouwens alleen in je pauzes kolven? Is er niet iets met tussenuren te regelen ofzo?

10. Mamariek

Mamariek Actief lid

6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    Mij is uitgelegd op de borstvoedingscursus dat tepel/speenverwarring meer zit in dat als het kindje aan de borst ligt hij/zij de tepel naar binnen moet zuigen, en dat bij ee flesje het te makkelijk gaat. De baby zou dan lui kunnen worden van een flesje. Vandaar dat ze adviseren om na 4-6 weken pas een flesje aan te bieden als het voeden goed gaat aan de borst. Wij hebben dan nog altijd de speen aan het begin van de mond aangeboden en moets hij hem zelf naarbinnenzuigen.

Ik kolf electrisch, maar zou willen dat ik een dubbele pomp had aangeschaft (heb nu de gewone medela en die maakt best herrie). Mij is geadviseerd pas een kolf te kopen als de borstvoeding goed gaat. Maar kijk ook eens op het borstvoedinsgforum, daar staan ook veel tips

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja dat dacht ik idd ook wel.
    Ik heb elke jaar wel een tussenuur, maar ik denk niet dat het hele rooster aangepast kan worden op het kolven (zou ideaal zijn natuurlijk)
    De pauzes zijn ook om te ontspannen met collega;s en als ik dan maanden alleen in een hokje zit te kolven vind ik dat idd niet zo'n leuk idee. Ik zal daar eens over beginnen.

12. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Hier ook iemand die kolft op het werk. Met een electrische enkelzijdige kolf. Maar mijn advies is ook koop een dubbelzijdige. Je hebt meer profijt van je toeschietreflex (hoef je maar 1x op te wekken en je hebt hem bij twee borsten tegelijk) En het scheelt de helft in tijd. Zeker als je vier dagen werkt.

Maar ik zou zeggen geniet eerst van je kraamtijd en leer samen met je kindje borstvoeden. Dat kolven en de fles komt daarna wel want kolven is niet het allerleukste wat je kunt bedenken :(

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee dat begrijp ik, eerst genieten.
    Maar ik moet toch terug, dus wil me wel alvast voorbereiden.

14. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Je hebt gelijk, als ik me beter had voorbereid had ik vast een dubbelzijdige kolf gekocht :)

15. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    kijk en daar trek ik nu profijt van :D

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Natasja: mischien verstandig om een cursus te doen ? Leren ze je vanalles over tepel/speen verwarring.
    Ik heb trouwens een cursus bij een lk gedaan en die had ook veel kolven staan. Kun je ze even live zien (en horen ) voordat je er een aanschaft.

17. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja die cursus komt er als we het besloten hebben :D

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Natasja ik heb iedere dag het 5e uur vrijgeroosterd gekregen, dit uur krijg ik ook gewoon t.m januari doorbetaald (9 maanden) Het zit niet in mijn lesgevende taak, maar in mijn overige taakuren. Ik heb er 80 uur voor gekregen of zo, max. 25% van je taak (tot 9 maanden na de geboorte)

Oh ja en ik ben de laatste uren van ieder dag ook niet ingeroosterd zodat ik 's middags gewoon weer kan voeden.

19. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ok thanks!
    Daar kan ik dan ook weer wat mee.

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Makkelijk als je voorgangers hebt hè. Het is natuurlijk per school anders geregeld, maar ik heb vorig jaar november aangegeven dat ik BV wilde geven en de school heeft er alles aan gedaan om het mogelijk te maken. Geen gezeur of wat dan ook, nee, je hebt er recht op dus maken we het in orde. :thumup:

Deel Deze Pagina