Werk en miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Diien, 22 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diien

Diien Actief lid

28 mrt 2014
    124
    15
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    hoi meiden

Ik heb gister te horen gekregen dat ik een miskraam heb
    Dachten 9.4 te zijn maar helaas is het met 6 weken gestopt met groeien.

Ik mag nu een week afwachten heb nu ook steeds krampjes enzo

Maar hoe doe ik dit met me werk die weten nog van niks. Gewoon gaan werken? Of toch ziek melden? Wat zouden jullie doen?

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ziek melden. Je hebt je hoofd er niet bij. Je werkgever krijgt alle ziekmeldingen omtrent zwschap vergoed van t UWV.

Of je gaat t proberen op ke werk en gaat bij bloedverlies naar huis. Vertel dan iig je werkgever van je mk.

Sterkte doe waar je je goed bij voelt.

3. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Wat verschrikkelijk. Sterkte met je miskraam. Ik heb destijds mijn direct leidinggevende ingelicht en me ziekgemeld. Ik ben ongeveer anderhalve week thuisgebleven.

4. Nijntje321

Nijntje321 Actief lid

1 aug 2016
    181
    64
    28
    Heel veel sterkte. Ik heb ze ingelicht en ben wel gaan werken, voor mij was dit fijn ivm afleiding. Toen ik cytotec kreeg ben ik natuurlijk thuis gebleven.

Doe wat goed voelt voor jou

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.639
    5.666
    113
    Ik heb mij een dag na de miskraam ziek gemeld. Ben 2 dagen daarna weer gaan werken ( stom puur ivm personeels tekort) en na die dag weer ziek gemeld. Uiteindelijk toch een paar dagen later weer gaan werken. Dat voelde op dat moment goed want had geen klachten meer en afleiding was ook prettig. Nu momenteel bijna 2 weken thuis ivm de enorme nasleep na mijn miskraam maar dat is een bijzonder geval dus telt niet helemaal. Ik zou nu ook niet kunnen werken want ik heb veel pijn momenteel.

Veel sterkte meid.

6. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte!
    Ik zou me ziek melden. Werk krijgt vergoeding van het UWV ivm uitval door zwangerschap.
    Afwachten tot het op gang komt is ontzettend spannend en kost veel energie, daarnaast kan de miskraam ook even een aanslag op je lichaam gaan worden. Ik zou het thuis even rustig doen en als alles achter de rug is en je het weer ziet zitten pas weer gaan werken.

7. Mamalove2014

Mamalove2014 Bekend lid

9 okt 2014
    649
    384
    63
    Dat is erg persoonlijk. Ik ben gaan werken, want lichamelijk kon ik het werk nog aan, wel koos ik er voor simpele dingen te doen, omdat mijn hoofd er niet 100% bij was. Bij 1 miskraam heb ik het uiteindelijk ook verteld dat ik niet in staat was spoedzaken op te pakken (onder hoge stress werken) en dat ze daar rekening mee moeten houden. Bij mijn andere miskraam heb ik het niet verteld en ben ik ook gaan werken omdat ik de afleiding juist fijn vond. Ik heb het toen niet gedeeld, want ik had daar geen behoefte aan.

Ik ben van mening dat je je ziekmeldt op het moment dat je niet in staat bent je werk te doen (geestelijk en/of lichamelijk) en dat moet iedereen voor zichzelf bepalen.

Heel veel sterkte, doe wat goed voelt voor jou!

8. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Tijdens de eerste ma ben ik thuis gebleven en kreeg ik cytotec. De andere keren vond ik het fijn om gewoon aan het werk te kunnen. Waar jij je goed bij voelt !

Sterkte voor nu!!

9. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wat verdrietig!

Ik ben zelf altijd gaan werken na een slechte echo. Alleen bij veel pijn of veel bloedverlies zou ik thuis blijven, maar meestal was dat toevallig ook op mijn vrije dag of in het weekend. De dag erna ben ik ook altijd weer gaan werken. De afleiding deed mij goed.

Doe waar jij je goed bij voelt, heel veel sterkte!

10. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ik ben 5 weken thuis geweest. Was 10 weken (hartje gestopt op 8,5)
    werk was wel op de hoogte want ik had aangepast werk, ik ben laborant en mag als ik zwanger ben niet meer werken

11. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Zoals je hierboven leest, het is erg persoonlijk.

Ik kreeg cytotec en ben dan natuurlijk wel thuisgebleven tijdens de miskraam, maar na drie dagen ben ik wel gaan werken. M’n werk wist er wel van en was erg begripvol, de eerste dag dat ik ging werken ben ik bvb na de middag weer nazr huis gegaan omdat ik weer buikpijn kreeg. Maar ik werd gek,van de hele dag alleen thuis zitten.

12. MissMorrow

MissMorrow Fanatiek lid

17 dec 2018
    1.619
    2.007
    113
    Vrouw
    Accountmanager
    Heel vervelend dat je dit is overkomen. Je moet doen wat goed voelt voor jou. Als jij tijd voor jezelf en je verlies nodig hebt dan mag dat.

Bij mijn missed abortion (10 weken met vrucht van 6 weken, dus ongeveer gelijk aan jouw verhaal) heb ik gekozen voor cytotec. Toen heb ik me ziek gemeld vanaf het moment dat ik de cytotec nam en dat duurde 4 dagen. Als je kiest voor afwachten dan is het een stuk lastiger om in te schatten hoe heftig het gaat zijn.

Bij mijn tweede miskraam, die spontaan op gang kwam, heb ik me niet ziek gemeld. Dit gebeurde op zaterdagochtend en de heftige bloedingen hielden aan tot zondag laat...dus ja, net in het weekend. Ik wilde maandag gewoon weer aan het werk voor de afleiding. Ik had het mijn manager wel verteld.

Bepaal voor jezelf wat je wilt en waar je behoefte aan hebt.

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben gewoon gaan werken, was erg zwaar en was kapot van verdriet.
    Moest helaas gecurreteerd worden dus toen ben ik wel 3 dagen thuis geweest.

14. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Doen wat goed voor jezelf voelt! Ik heb 2 weken afgewacht. Heb mn werkgever ingelicht en ben gewoon blijven werken, had de afleiding echt nodig. Ondanks dat het veel energie kostte. Toen mn miskraam op gang geholpen werd mbv cytotec heb ik me wel een paar dagen ziekgemeld, moest hem in het ziekenhuis krijgen ivm bloedverdunners. Toen had ik het ook nodig, was er wel wat gammel van want heb best wat bloed verloren (naast de emotionele impact natuurlijk die het heeft).

Sterkte!

15. Roodborstje2

Roodborstje2 Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Bij mijn natuurlijke miskraam van 4+6 ben ik vier dagen thuisgebleven, eerste twee dagen van de miskraam waren weekenddagen.

Tweede keer leeg vruchtzakje, uitgevonden op 7 weken en op 8 weken gecurreteerd. Ben de tussentijd thuis gebleven en na de curretage nog vier dagen. Heb de eerste drie dagen veel pijn gehad van de ingreep dus was beter wel thuisgebleven nog.

Doe echt wat goed voelt voor hou en onderschat niet de psychische pijn die er ook bij komt kijken.

16. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Zoals eerder al gezegd, doen waar je je goed bij voelt.

Ik ben met m’n miskraam thuis gebleven. Ik bloedde best heel veel en vond het een naar idee om het vruchtje op het werk te verliezen. Het duurde bij mij ook best een tijd voordat ik het vruchtje verloor. Al die tijd thuis gebleven. Ik heb m’n leidinggevende verteld wat er aan de hand was, omdat het bloedverlies op m’n werk begon en ik toen zo snel mogelijk naar huis wilde.

17. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik heb bij mijn MA gekozen voor cytotec. Werkte pas 3 maanden bij mijn werkgever maar heb ervoor gekozen het wel te vertellen. Tijdens het slikken van de medicijnen (2 dagen) ben ik thuis gebleven. De medicijnen deden niks en ik ben toen twee weken weer gaan werken tot ik opnieuw de medicijnen heb genomen. Ik ben toen weer tijden de medicijnen thuis gebleven. De miskraam is toen op gang gekomen en ik ben heel blij dat ik er openlijk met mijn werkgever over heb kunnen spreken. Een ronde later kreeg ik spontaan een miskraam met 5 weken. Dit voelde voor mij al ongesteld worden maar dan wat heftiger dus ik ben gewoon gaan werken. Ik heb dit ook niet gemeld aan mijn baas. Wel aan 3 goede collega’s die erg meeleefde.

Mijn contract is gewoon 3 maanden later verlengt en ik ben inmiddels 20 weken zwanger. Ik heb een fijne werkgever.

Mijn advies is: doe waar je je goed bij voelt. En niet waar je denkt dat je werk zich goed bij voelt.

18. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Zoals anderen voor mij al zeiden: doen waar jij je zelf goed bij voelt.

Bij mijn MA heb ik de cytotec pillen in het weekend ingebracht en ben maandag gaan werken. Het vruchtje had ik zondagavond verloren en dinsdagavond toen ik thuis was kwam de placenta. Dus gelukkig niet op het werk.

Bij mijn miskraam barstte het op mijn werk los maar ben ik gewoon door gaan werken en kwam alles eruit toen ik op de trein maar huis aan het wachten was. Ik heb wel een beetje spijt dat ik niet naar huis was gegaan toen het loskwam maar ik had niet verwacht dat het zo snel eruit ging komen.

19. Piep15

Piep15 Lid

14 dec 2018
    55
    27
    18
    Vrouw
    T is wat jezelf wilt
    Ik kreeg maandag het nieuws dat het niet goed was

Echter hadden wij het zien aankomen.. de eerste echo was al niet helemaal hoopvol

Ik ben kraamverzorgende en stond de dinsdag erna weer op wacht
    Maandagavond brak het los in alle heftigheid (afgemeld voor de nachten) maar dinsdag opgeroepen en gaan werken

Leidinggevende wist ervan en mocht t niet gaan zou ik worden afgelost
    Gezin wist het niet wilde voor hen zorgen en voorkomen dat ze voor mij gingen zorgen

Ik vond het fijn om te werken heerlijk die afleiding
    Maar dit is voor iedereen anders

Deel Deze Pagina