Hoi allemaal, Na lange periode weer mijn eerste berichtje hier. Afgelopen vrijdag is mijn spiraaltje verwijderd, ik heb een kinderwens met mijn nieuwe vriend. De dokter zei dat mijn cyclus zichzelf zou herpakken. Ik had nooit regelmatige bloedingen tijdens het spiraaltje, dus geen idee hoe mijn cyclus was. Nu sinds gisteren buikpijn en bloedverlies. Dokter denkt dat het toch mijn menstruatie is. Wanneer kan ik dan het beste starten met ovulatietesten? 6 dagen na de start van de bloeding? Bedankt voor jullie reacties.
Als gisteren pas je 1e dag van de bloeding was zou ik wat later starten, zo rond dag 10-12 van je cyclus. Want je weet niet hoelang je cyclus is normaliter? Wil je wel meteen al aan de ovulatietesten en er zo mee bezig zijn? Als jullie regelmatig seks hebben, zo om de 1-2 dagen zit je altijd goed.
Ja, klopt hoor. Het is ook gewoon om voor mezelf te kijken hoe mijn cyclus nu in elkaar zit. Heb die van de action, dus kan een keertje dacht ik. Haha. Dus jouw advies zou zijn over een weekje?
Dan zou ik ergens medio volgende week starten. Sommige hebben een vroege eisprong maar de gemiddelde vrouw toch wel zo rond dag 14 of wat later. Als je dan rond dag 10-12 van je cyclus start zou je hem niet kunnen missen. Als je je piek hebt gevonden (teststreep duidelijker dan je controlestreep) springt je ei binnen 24-48 uur ongeveer.
Niet .. gewoon eerst eens even kijken wat je cyclus doet en met plezier vrijen. Grote kans dat je cyclus even op gang moet komen en dan ga jij je suf testen met allemaal vragen en onzekerheden. Ik zou dus gewoon eerst eens wat maanden afwachten. Blijft het onregelmatig of raak je na meerdere maanden niet zwanger kan je altijd gaan testen.
Ik heb zelf 4 augustus mijn spiraaltje laten verwijderen na 4 jaar. 13 augustus had ik een positieve ovulatietest. 24 tm 28 augustus ongesteld geweest en nu op 14 september weer een positieve ovulatietest gehad. Ik denk dat het na een spiraaltje echt zijn tijd wel nodig heeft weer helemaal op de rit te komen. Ik zou als je wil testen ergens volgende week beginnen