Hoi, Wanneer moet je contact op nemen met de verloskundige? Ik heb afgelopen week wel de huisarts gebeld. De assistent vertelde dus dat ik met 8 weken contact op kon nemen met de verloskundige. Is dat niet een beetje laat? Groetjes Natas.
Ik heb gebeld met 5 weken en heb meteen een afspraak kunnen maken voor een intake en 1e echo. Het enige verschil met nu bellen of later bellen is dat de "psychische" wachttijd tot de eerste afspraak langer of korter is In ieder geval gefeliciteerd!
Ik heb ook 5 dagen nadat ik wist dat ik zwanger was meteen gebeld, was nl. met koninginnendag. En heb meteen een afspraak gemaakt voor intaken en ze gaan dan ook een echo doen, ben dan 7,5 week. Gewoon doen wat jezelf wilt, hoeft niet voor de 8 weken, maar je kan het natuurlijk maar hebben staan
Ik zou alvast bellen. Er is bij ons in Den Haag echt een run op verloskundige. Mijn vriendin kan pas 20 mei terecht en die heeft 4 weken geleden gebeld. Dan loopt ze al tegen de 10 (waarschijnlijk) terwijl ze je bij deze verloskundige praktijk eigenlijk vroeg in de zwangerschap willen zien ivm voedingsadvies etc.
Ik heb met een week of 7 een afspraak gemaakt en toen hoorde ik dat ze normaal de intake al doen met 8 weken zwangerschap dus ik had eigenlijk al eerder kunnen bellen?! Als ik jou was zou ik gewoon lekker bellen, dan heb je alvast een afspraak staan dat is ook nog eens leuk om na uit te leven!
Ik heb met 9 weken gebeld voor een afspraak. Dit was ruim op tijd, aangezien ik de eerste afspraak toch pas plaatsvond in week 12, dit aangezien ze dan ook een termijnecho kunnen doen, om te kijken of je inderdaad al zo ver bent als je denkt. Ik ben een week teruggezet, dus als ik eerder was geweest was de kans klein dat ze echt iets hadden kunnen zien, en meestal kun je het hartje ook pas met 12 weken horen.