Nieuwe baan of geen nieuwe baan

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Janneke21, 29 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik werk nu een half jaar via een uitzendbureau bij een bedrijf.
    Hier heb ik verlenging gekregen van een half jaar waar in ik mezelf moet bewijzen om een vast contract te krijgen.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik een contract zal krijgen omdat het werk me niet echt meer kan boeiend. Ik krijg geen uitdagingen en ik wil terug naar het sociaal- en welzijnswerk waar ik ook een diploma voor heb.

Alleen wat nu? Mijn werkgever vermelde wel al dat ik zwangerschapsverlof via het uitzendbureau zal krijgen enzo.

Als ik nu aan een nieuwe baan via het uitzendbureau begin, krijg ik dat dan ook?

Moet ik nu echt echt gaan denken aan mijn kindje en blijven werken waar ik werk, dan maar even doorbijten maar wel meer zekerheid?
    Of moet ik ook aan mezelf denken en misschien straks financieel in de problemen raken, maar tenminste wel met plezier blijven werken.

Het liefst ga ik na mijn zwangerschap als gastouder aan het werk, zodat ik lekker bij mijn eigen kindje kan blijven en daarnaast nog 1 of 2 kindjes kan opvangen. Is dit reeël? Of is dit meer een soort naïeve gedachte die totaal niet haalbaar is? Of is dit juist iets waar ik áltijd nog op terug kan vallen als ik niet een blijvende baan heb voor die tijd.

Uiteindelijk wil ik mijn HBO afmaken als thuisstudie of in deeltijd en alhoewel iedereen zegt dat dit nu nooit meer gaat gebeuren weet ik zeker dat dat mij uiteindelijk ook nog wel lukt. Alleen dan zal ik ook éérst een baan moeten hebben in die richting.

Heeft iemand tips? Iemand in een vergelijkbare situatie gezeten? Als ik werkloos raak is er dan als hoogzwangere/net bevallen moeder iets anders om op terug te vallen?
    Ik had namelijk net gereageerd op allerlei vacatures en eigenlijk wil zo graag weer iets anders doen.. Maar ja.. is dat nu verstandig?

2. vrouw1981

vrouw1981 Actief lid

19 jul 2008
    125
    0
    0
    Hai,

een vriendin van mij heeft hetzelfde gehad. Zij werkte ook via een uitzendbureau. Je krijgt via het UWV gewoon je zwangerschapsverlof betaald o.b.v. je gemiddelde loon van de laatste maanden (over hoeveel tijd ze dat gemiddelde berekenen weet ik niet). Zij heeft daarna gelukkig wel weer een nieuw halfjaar contract gekregen.

Succes!

3. vrouw1981

vrouw1981 Actief lid

19 jul 2008
    125
    0
    0
    ik wilde dus eigenlijk zeggen dat als je via een uitzendbureau blijft werken (dus hoeft niet bij hetzelfde bedrijf) je gewoon recht hebt op je geld gedurende je verlof.

Dus doe lekker wat jij leuk vindt!

4. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Je moet ervoor zorgen dat je niet eerder dan 10 weken voor je uitgerekende datum stopt met werken (waar maakt niet uit). Stop je eerder (muv wegens ziekte) dan ben je werkloos en krijg je geen zwangerschapsuitkering. Stop je binnen die tien weken ben je ook werkloos, maar krijg je wel een zwangerschapsuitkering via het uwv. Het uwv maakt dan een berekening over je inkomen van de maanden daarvoor.

Zie: http://www.uwv.nl/particulieren/ziek-of ... uitkering/

Gewoon zorgen dus dat je tot minimaal 10 weken voor je uitgerekende datum aan het werk blijft. Maakt niet uit waar!

5. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Kijk hier heb ik echt iets aan! Maakt het dan ook niet uit of je van uitzendbureau wisselt? Een ander uitzendbureau heeft mij opeens al lege urenbriefjes gestuurd en vandaag gebeld. Ik heb wel de oproep gemist helaas.. Maar ik denk dus dat ze wel iets voor me hebben.

Deel Deze Pagina