Even klagen... Ik ben begin maart met zwangerschapsverlof gegaan en ben vorige week donderdag weer begonnen op mijn werk. Ja, leuk, maar dan wel met een achterstand van 4 1/2 maand... (een achterstand op een achterstand, want we hebben altijd al een personeelstekort) Al mijn werk is dus blijven liggen tijdens mijn afwezigheid! Voor mijn uren mocht er een uitzendkracht komen, maar dit is dus nooit gebeurd! Er was me door mijn chef op het hart gedrukt dat mijn werk waargenomen zou worden door iemand anders. In mijn laatste dagen op het werk had ik de boel nog wel zo netjes achtergelaten en lijstjes gemaakt van waar ik gebleven was. Het geeft me wel het gevoel dat mijn werk niet zo belangrijk is dat het wel 4 1/2 maanden mag blijven liggen... :x Mijn collega's neem ik niets kwalijk hoor, die komen zelf al om in het werk! Mijn motivatie voor mijn werk is momenteel erg laag. Niet alleen hierdoor hoor, er speelt nog meer, maar dat terzijde. Zo, ik moest even mijn hart luchten!
volgens mij moet er daar op de P&O afdeling eens een frisse wind door Of de baas is te gierig om het geld aan personeel uit te geven :S Maar kan me voorstellen dat je enorm baalt en niet met fijn gevoel opt werk zit.
Das inderdaad lekker terug komen zeg...niet. Wat ontzettend vervelend, bijzonder inderdaad dat ze je werk gewoon 4,5 maand laten liggen
Ik vind het niet alleen heel vervelend voor je, maar ook heel raar! Wat voor werk is dat, dat dat 4,5 maand kan blijven liggen? Kon je baas geen vervanger vinden ofzo?
Ik ken het helaas. Alleen was het bij mij maar een aantal weken gelukkig. Maar dan is het nog belachelijk, want doordat er bij mij werk bleef liggen moesten klanten wachten op hun geld Bij mij was het overigens zo dat er meer mensen mijn werk konden doen, dus ze hadden eigenlijk ook geen excuus om het te laten liggen. Ze gaven mij ook echt het gevoel dat mijn werk niet zo belangrijk was (hebben ze trouwens ook nog op andere manieren laten merken) Maar als je toch al niet zoveel motivatie meer hebt op het moment, dan is het misschien toch tijd om verder te kijken? Werk genoeg hoor
Zou je niet met je baas kunnen praten over deze situatie. Het lijkt mij dat hij wel een beetje begrip voor je kan hebben. Op deze manier kom je met een grote kater op je werk na je verlof. En heb je een berg werk die de eerste tijd nog niet is weg gewerkt. Ik hoop voor je dat er snel een oplossing is. Gr plienneling
Ik ken het gevoel. Ik ben nu net met verlof, maar ik weet al dat er voor mij geen vervanging komt (werk in psychiatrie als begeleiding). Gebruiken het geld ergens anders voor Zwaar balen voor mijn collega's die overbelast worden zo en voor mij geen fijn gevoel, blijkbaar heb ik weinig toegevoegde waarde...
Bedankt voor jullie reacties! Het is gewoon geen fijn gevoel als je werk zo lang blijft liggen. Zo te lezen ben ik niet de enige! Anyway, ik heb deze week voor het eerst mijn nieuwe chef ontmoet. Ja, wel grappig, je bent "even" er tussen uit en er verandert gelijk van alles. Een week voordat ik weer aan het werk zou gaan, zijn mijn toenmalige chefs op kraambezoek geweest. Toen vertelden ze me dus dat als ik terug kwam er veranderingen plaats zouden vinden en ik een nieuwe chef zou krijgen. Prima, die heb ik dus deze week ontmoet. We hebben gisteren een gesprek gehad waarin hij me heeft uitgelegd wat er de laatste maanden is gebeurd, terwijl ik met VAKANTIE (ja, echt, dat zei hij! Dus ik zo, vakantie? Ach, zei hij, ik bedoel natuurlijk de mooie gebeurtenis!) was. Ook vertelde hij wat er verder nog op stapel stond en zijn plannen voor onze afdeling. Een aantal dagen voor ik terug kwam, is er een collega toegevoegd aan onze afdeling en hij is bezig iemand te regelen om de grote achterstanden (wel grappig, hij wilde het geen achterstanden noemen, maar werkvoorraad, hihihi) weg te werken. Ja, geweldig dat ie dat doet, maar eerst zien, dan geloven. Dat heb ik hem dus ook gezegd en er bij verteld dat ik dat zeg, omdat ik in het verleden al wat vaker teleurgesteld was op dit gebied. Op onze afdeling zijn er altijd achterstanden geweest en dat werkt echt niet prettig. Zo vaak is er ons hulp beloofd en puntje bij paaltje ging dat dan weer niet door. Sorry als ik wat negatief klink, maar ik ben de gang van zaken gewoon erg zat. Nu is het hier een uitgestorven bende en de bedoeling is dat als de vakanties voorbij zijn, dat we er met zijn allen tegenaan gaan. Nou, afwachten dan maar weer. Eigenlijk zou ik best ander werk willen gaan doen. Ik hoef niet perse weg bij de baas om het zo te zeggen, een andere functie zou welkom zijn. Ik heb momenteel alleen de energie niet om daar aandacht te schenken. Daarbij komt dat ik dan eerst maar eens na moet gaan denken over het hoe en wat. Uiteindelijk heb ik het ook niet weer zo slecht, hoor. Ik klink nu even erg negatief, maar ik heb bijvoorbeeld erg prettige en gezellige collega's en ik vind dat ook erg belangrijk, misschien nog wel het belangrijkste. Als ik mezelf weer wat meer op de rit heb, ga ik wel om me heen kijken voor wat anders. Oeps! Een beetje een lang verhaal geworden! Ik moest geloof ik even mijn ei kwijt!