Super snelle stijging hcg ??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door grieby, 16 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grieby

grieby Actief lid

1 jan 2012
    192
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dAmes, na een rommellige cyclus ,en een eisprong die 1,5 week later kwam dan we dachten ,zijn we er sinds vorige week achter zwanger te zijn . 4 juni hebben ze hcg geprikt en was de waarde 28 ,nu gister 15 jjuni weer geprikt en was het 4445 . Dit was volgens de assistente wel een hele snelle stijging in 11 dagen . Volgens haar moest het vertienvouwdigd zijn. Wie heeft er in het begin ook vaak hcg laten prikken en weet er iets over ???

2. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    ik weet dat als je hcg enorm fel stijgt, dat je kans hebt op een meerlingenzwangerschap :) mischien moet je toch stilaan eens gaan denken: het zouden er wel meer dan 1 kunnen zijn :D
    Je zult het natuurlijk pas echt gaan weten als je de echo hebt gehad !

3. Tamara2703

Tamara2703 Actief lid

14 dec 2011
    492
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen hcg laten prikken.. maar 5en6dagen voor nod een spierwitte test.. 4 dagen voor nod een knaltest! Lijntjes waren even donker.. nog 3dagen later was ik al dood en dood ziek door hg.
    Volgens de gyn had ik ook een hele snelle stijging..
    Nu inmiddels bijna 15w.
    Het is er maar een.
    Zit trouwens nogsteeds aan de sondevoeding.. omdat het hcg langzaam zakt.

4. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hcg verdubbelt gemiddeld genomen elke 48uur. Daar vanuit gaan zou jij idd een vrij hoge score hebben, maar bij sommige mensen verdubbelt het sneller en bijvoorbeeld binnan 30 of 24uur en dan klopt het wel. Waardes zijn bij iedereen en iedere zwangerschap anders.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vroeg in de zwangerschap liggen de referentiewaarden van wat normaal is enorm uiteen.
    Met 5 weken is een concentratie tussen de 18 en 7.340 normaal.
    Met 6 weken is een concentratie tussen de 1.080 en 56.500 (!!!) normaal.
    Ik vind het dus weer typisch een opmerking die je niet moet maken als arts/assistente. Geeft alleen maar onrust.
    Je stijgt misschien iets sneller dan gemiddels (ik vind het reuze meevallen, eerlijk gezegd), maar het hoeft dus niets te zeggen.
    Van een tweeling hoeft ook echt geen sprake te zijn.
    Gewoon lekker genieten!!!

6. Marilou

Marilou Actief lid

16 apr 2010
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je het hier invult Beta hCG Doubling Calculator | Countdown to Pregnancy kom je gewoon op een verdubbelingstijd van 36 uur.. Heel normaal dus! Vind het een beetje een rare opmerking, want hCG verdubbeling is zo afhankelijk van de ene tot de andere vrouw!

Gewoon lekker genieten, je hebt iig genoeg hCG ;)

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

HCG 28 op dag 1
    HCG 56 op dag 3
    HCG 112 op dag 5
    HCG 224 op dag 7
    HCG 448 op dag 9
    HCG 896 op dag 11

HCG verdubbeld gemiddeld om de 48 uur
    Maar kan ook sneller verdubbelen.

8. grieby

grieby Actief lid

1 jan 2012
    192
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames bedankt voor jullie andwoorden .
    Tja ik wist ook niet echt wat ik er mee moest , heb gister ook een echo gehad en daar was nog weinig op te zien .
    Ben nu ong 5 weken hij kon het ook niet precies zeggen ,alleen dat alles er mooi uitzag
    Volgende week weer een echo bij verloskundige en dan 9 juli weer bij gyn .
    Idd over meerlingen zwangerschap hoor je vaker dat je hcg snel kan stijgen .
    Ik hoop dat er volgende week wat te zien is ..en anders maar weer afwachten .
    Maar de assistente zei ja hij is wel erg snel omhoog gegaan in 11 dagen !

In afwachting dus :D

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Snelle HCG stijging is ook een teken van mola zwangerschap. Maar op zich valt jouw stijging nog mee geloof ik. Checken ze het binnenkort nog een keer?

10. grieby

grieby Actief lid

1 jan 2012
    192
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmm nee denk niet dat ze het nog een keer checken .
    Hoef pas 9 juli weer terug te komen . volgens de gyn zag het er in de baarmoeder allemaal goed uit .
    Zakje opgemeten enz ,alles was goed zei hij ,alleen kon hij niet precies de uitgerekende datum zeggen ,was nog erg vroeg ..

Maar een mola zwangerschap ? nog nooit van gehoord ..wat is dat ?:(

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ga maar niet op Google kijken hoor. Ik had een partiële mola maar dat komt maar 1 op 20.000 voor. Gewoon gaan genieten nu en op je arts vertrouwen.

12. grieby

grieby Actief lid

1 jan 2012
    192
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmm denk dat ik het dan ook maar niet wil weten ..ga er ook vanuit dat de arts gelijk heeft ..die gyn werkt er al dik 25 jr:D
    ga er van uit dat hij genoeg ervaring heeft ..
    Gelukkig zie ik dat je nu een gezonde zwangerschap hebt !1 gefeliciteerd !!:D

13. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Ja gelijk heb je. Ik testte op 4w met de CB digitaal positief met 3+. Heb nog geen HCG laten meten (ga ik morgen doen) dus ik weet niet hoe hoog ze staan, maar ik kan er ook we uit afleiden dat het hoog staat.

Ik ook meteen gaan googelen en dat gedoe van mola gevonden en helemaal in paniek, nog steeds.
    Ik moet nog 3 weken wachten tot ik een echo mag en ik vind het verschrikkelijk. Had dit beter allemaal niet opgezocht en alles gelaten zoals het is...

Soms is internet verschrikkelijk wat dat betreft ;)
    Trouwens, ik heb ook op 4/06 posi getest en op 9/07 eerste echo, wij gaan gelijk op dan wslk?

14. grieby

grieby Actief lid

1 jan 2012
    192
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi elance,

idd denk dat we ongeveer gelijk lopen .wat jammer dat ej zo laat pas een echo krijgt .
    Hier afgelopen vrijdag een gehad en donderdag weer een ..hoop dat ze dan meer kunnen zien al .
    Ben benieuwd naar jou echo ..ik moet 9 juli ook weer bij de gyn :D
    Schrijf je in een bepaalde topic ..vind wel leuk blijven te vergelijken ..

Deel Deze Pagina