menstruatie zo veranderd?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door toch3, 14 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.368
    17.293
    113
    Had afgelopen maandag ongesteld moeten worden "volgens het boekje" (ik weet dat lengte kan veranderen na bevalling). Dit gebeurde niet. Woensdagavond het gezellig gehad in bed, donderdag beetje slijmerig bloed en dat is nu nog steeds, dus 3 dagen. Het is nog geen maandverbandje vol per dag, denk dat inlegkruisje wel moet kunnen maar doe ik liever niet want stel dat het ineens flink doorzet :cool: Vorige ronde viel het me ook al op dat het eerst een paar dagen erg weinig was en daarna 2 dagen wel wat meer maar nog niet zoveel als normaal.
    Eerst was het zeg maar de eerste 3 dagen best veel en dan 3 dagen dat het steeds minder werd. Ook heb ik "de zondvloed" oftewel hele heftige ongi waarbij je leeg loopt niet gehad deze keer. Niet dat ik dat erg vind hoor, met dikste tampon + maandverband nog binnen halfuur/uur moeten verschonen omdat je anders doorlekt is niet fijn. Heb voor de rest ook niet mijn pms-dingen gehad zoals hoofdpijn dag van te voren en erg moe.

Iemand die het herkent dat het zo erg veranderd is?

ps: geef nog volop bv nu, wat waarschijnlijk ook de oorzaak is geweest van erg lang navloeien (na 14 weken was het pas echt over)
    ps2: was bij de eerste 2 kindjes na 2/2,5maand alweer ongesteld maar wel zonder dat ik volledig bv gaf

2. Nihal

Nihal Actief lid

1 feb 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb daar geen ervaring mee maar wat ik wel weet en gehoord heb van de kraamzorg is dat als je bv geeft, niet ongesteld wordt. Dit kan verschillen per vrouw natuurlijk maar ik denk persoonlijk dat het door de bv komt.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.368
    17.293
    113
    de kans is kleiner, maar bv wil niet zeggen dat je het echt niet word ;)

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Toen ik uiteindelijk ongesteld werd na ruim 8 maanden, was het ook lichter tot de borstvoeding (bijna) klaar was met 20 maanden. Daarna kreeg ik weer zeer zware menstruaties alleen bleef het verloop anders dan voor de zwangerschap, ook was mijn cyclus korter, deze was eerst ruim 5 weken, soms zelfs 6, en daarna meestal 4,5 weken. Nu ben ik weer zwanger, dus hoop voorlopig geen menstruaties te hebben (ga ook weer bv geven).

5. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Tijdens de bv had ik dat ook, daarna werd het iets meer maar stelde nog steeds weinig voor. Ik zelf vind het hemels! Doorlekken is er niet meer bij zo ;)

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.368
    17.293
    113
    haha nee dat inderdaad niet ;) Alleen zou ik iets meer duidelijkheid ook wel fijn vinden en niet zo weinig dat je gaat twijfelen of het wel echt is.

Maar grote kans dus dat het meer word als ik stop met de bv?

7. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Als er hormonen aan te pas komen, is er maar weinig onveranderlijk is mijn ervaring ;) en ook niet te voorspellen...

Na mijn eerste had ik heftige menstruatie, 7 dgn, meteen na stoppen BV (10 wkn).
    Na mijn tweede had ik net zo heftige menstruatie, 7 dgn, maar dan wel met koperspiraal, toen baby 4 mnd was (en ik nog steeds volledig BV gaf).
    Tijdens mijn miskraam ben ik slechts weinig bloed verloren (maar een derde van wat ik normaal gewend was bij een menstruatie).
    Daarna was mijn menstruatie zonder koperspiraal opeens een stuk lichter, 5 dgn, maar wel met veel PMS klachten.

Na mijn derde heb ik mirena genomen en de eerste menstruaties (tijdens BV, eerste keer met 9 mnd) waren super weinig en super onregelmatig (4-9 wkn tussen). Daarna werd het heel wisselend, de ene keer weinig, de andere keer heftig bloedverlies. En sinds een dik half jaar heb ik weer een gewone cyclus, regelmatig, maar met ietsje minder bloedverlies (ik denk door mirena) dan vroeger (tussen 1 en 2), maar wel zeker 7 dgn. En helaas nog steeds PMS, maar niet zo heftig als voor ik zwanger werd van derde.

Op zich, zover ik weet, hangt hoeveelheid bloedverlies ook af van hoeveel slijmvlies zich opbouwt. Tijdens (begin) BV blijft je baarmoederslijmvlies vaak wat (relatief) dun en kun je ook een korte luteale fase hebben (snel na eisprong al bloeden, slijmvlies heeft zich dan maar weinig opgebouwd). En dus ook minder bloed. Tenminste dat kan. Er zullen ook weer genoeg uitzonderingen op zijn ;).

8. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Hier hetzelfde hoor. Ook met bv. Heel normaal! ;)

9. toyah1989

toyah1989 Lid

16 feb 2015
    7
    0
    0
    Purmerend
    ik heb het nogsteeds een jaar na bevalling onregelmatige cyclus van 26 tot 34 dagen terwijl eerst altijd 26 tot 28 dagen en nu weinig bloed terwijl ik voor de me zwangerschap altijd heel erg veel bloed had het kunnen hormoonschommelingen zijn maar wat het exact is weet ik ook niet..

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Echt, er is geen peil op te trekken...
    Hier bij alledrie ongeveer 6 maanden na de bevalling ongesteld.
    Bij de meiden meteen in het gareel, een duidelijke cyclus.
    Maar bij jongste echt heel heftig. Meer of minder dagen..Geen idee waarom.....en is zo gebleven, ik ben
    toen hij gestopt was aan de pil gegaan, dat hielp gelukkig.

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik werd pas 15 maanden na bevalling weer ongesteld, en echt heel erg. Als in kraamverband nodig voor een paar dagen, niet fijn.

Deel Deze Pagina