Wat onderneem jij met je dreumes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luppy, 18 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.071
    2.203
    113
    Ik heb er een beetje de balen van. Ik wil graag iets leuks samen met mijn dreumes (22 maanden) gaan doen, waar ik ook nog leuke andere moeders met kinderen kan ontmoeten. Maar alles wat ik wil, kan niet doorgaan.
    Babyzwemmen is op een dag dat ik werk, muziek op schoot gaat niet door wegens te weinig aanmeldingen, ik heb verder niet echt vriendinnen met kinderen in dezelfde leeftijd in de buurt.
    Dus gaan we maar weer met z'n tweetjes naar de kinderboerderij of van de glijbaan op de hoek. Ook allemaal wel leuk, maar ik zou het ook gezellig vinden om eens echt iets te ondernemen.

    Wie weet heeft iemand hier het gouden idee. Wat doe jij met je dreumes samen?
     
  2. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je kan proberen of je een leuke online vriendin (clupje) kan vinden om wat leuks te doen in jullie buurt.

    Het is toch niet het ENIGE zwembad daar in de buurt wat babyzwemmen geeft.. en trouwens je kan zelf ook gewoon lekker gaan zwemmen is net zo leuk.

    naar de kinderboerderij, kleine dierentuin.

    wij gaan regelmatig hier de papegaaien voeren in het opvangcentrum (zullen misschien in jullie buurt ook wel wat hebben)

    Lekker wandelen is zoiezo altijd goed (bos bv)

    lekker knutselen binnen is ook nooit weg je bent misschien dan niet weg maar lekker kleuren plakken ed is altijd leuk lijkt mij..

    genoeg te doen hoor
     
  3. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.071
    2.203
    113
    Bedankt voor je reactie.
    Ik woon in een vrij klein dorp, dus er zijn hier niet zoveel mogelijkheden. Voor de kinderboerderij moet ik al een kwartier met de auto, bijv. Het dichtstbijzijnde zwembad met babyzwemmen op mijn vrije dag is ook een half uur verderop.

    Als hier toevallig nog andere mama's uit de Krimpenerwaard zijn, wie weet........
     
  4. Ma2Be

    Ma2Be Bekend lid

    13 okt 2006
    994
    0
    0
    Haai, lijkt me inderdaad wel lastig als er niet heel veel te doen is in de buurt.
    Misschien is een soort van 'contact-advertentie' zetten op deze site wel een goed idee...
    Ik zou eigenlijk niet weten waar je dat het beste zou kunnen doen. Misschien gewoon op dit forum, of anders bij 'Te Koop Gevraagd' ..

    En anders gewoon eens bij je consultatiebureau kijken of er nog andere cursussen van bijvoorbeeld de thuiszorg zijn (peutermassage, peuter-gym) of andere peutersporten, als dansen ofzo. Zo kan je ook wat meer mama's met kindjes in de buurt kan leren kennen.

    Gaat je kindje al naar de peuterspeelzaal?

    Ik heb nog geregeld contact met de mama's van de zwangerschapsgym en de cursus baby'-massage. Misschien is dat wel een leuke tip, aangezien je nu weer zwanger bent..
     
  5. Babs1977

    Babs1977 Bekend lid

    14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ehm............wil niet sneu doen hoor maar een half uurtje rijden is toch niet zo lang? Ik woon in een grote stad en moet voor het zwembad ook wel een half uurtje rijden ook al is het in dezelfde stad.
     
  6. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    idd altijd een goeie manier om mensen te leren kennen die kinderen van dezelfde leeftijd hebben is de zwangerschapsgym/yoga, de peuterspeelzaal e.d.

    Je probleem van ver weg herken ik wel, aangezien wij 'maar' 1 auto hebben en mijn vriend die nodig heeft voor zijn werk. Kan dus niet wachten tot ons ukkie goed zit en ik lekker kan fietsen met hem! Vergroot toch ons wereldje!
     
  7. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.589
    3.211
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    In de lounge heb je een topic clubjes, en daar is dus een clubje waarin iedereen zijn woonplaats aangeeft, misschien kun je daar eens kijken?
    En idd eens gaan vrijzwemmen met je kleintje, misschien dat je andere moeders tegenkomt?
     
  8. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    mmm..ind vervelend! Ook dat je geen mensen met kleine kindjes kent! Anders had je daar mee af kunnen spreken! Dat doe ik namelijk op mijn vrije dagen, leuk voor Tijn(speelkamaraadje) en leuk voor mama(beppen!)!
    Heb je nooit zw.gym gedaan? Misschien daarvan iemand mailen, bellen om wat af te spreken?
    Misschien een collegatje? Die kindjes heeft? Nodig haar eens uit voor een bakkie!
    Nu je zwanger bent yoga, zwemmen of gymen voor zwangeren? Genoeg meiden die zwanger zijn, en misschien ook al een ander kindje hebben.

    En anders kom je maar lekker hier een bakkie doen! hahahahahahhahahahhahaahhaha

    kus miek
     
  9. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Wat is het verschil tussen gewoon zwemmen en baby-zwemmen? Maakt niets uit lijkt mij. Dan ga je toch lekker naar het zwembad als je niet werkt?
     
  10. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.071
    2.203
    113
    Hoi allemaal,
    bedankt voor het meedenken. Ik ga vandaag idd gewoon zwemmen en ik hoop dat ik daar iemand tegenkom om een gezellig praatje mee te maken.
    In deze zwangerschap kan ik verder geen cursus gaan volgen, dat past niet in het gezinsschema, haha. Van de vorige cursus heb ik wel een leuke kennis overgehouden, maar wij werken op verschillende dagen, dus echt afspreken komt er niet zo vaak van. En m'n vriendinnen hebben allemaal oudere kinderen die al op school zitten, dus daar heb ik wat dat betreft ook niet zoveel aan. Die werken trouwens ook allemaal op de dag dat ik vrij ben. En ik heb alleen maar mannelijke collega's, haha.

    Die tip van het consultatiebureau vond ik ook een goede. Er hangen daar inderdaad wel eens van die posters. Nooit echt naar gekeken, maar wie weet zit daar wel iets leuks bij. Ga ik ook naar kijken.

    Lopen jullie daar nooit tegenaan dat als je iets wilt doen, dat het dan net op de verkeerde dagen is? Ik heb gisteravond via internet nog naar van alles gezocht, maar echt overal is alles op dinsdag en woensdag en dan werk ik. Of er zijn cursussen voor oudere kinderen, vanaf 2,5 of zo. Mijn zoontje is nog geen 2.

    Maar in elk geval heel erg bedankt voor het meedenken. Ik ben toch wel weer op wat leuke ideeën gekomen om eens wat andere moeders te ontmoeten.
     

Deel Deze Pagina