wat ondernemen jullie als gezin??

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Op visite bij vrienden en familie, naar het strand, bos, speeltuin. Kleding kopen die ik met elk kind apart zodat ze even eigen aandacht hebben een dan lunchen we samen. We gaan ook met regelmaat met zn allen uiteten. Elke zaterdagochtend gaan we met zn allen onze oudste aanmoedigen met voetbal. Dat is iets wat er al 5 jaar gezamelijk doen en wat iedereen van geniet.

2. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Wij kunnen in het weekend niet vaak als gezin wat doen omdat mijn vriend in het ziekenhuis werkt en dus 3 van de 4 weekenden aan het werk is. En ik om de 3 weken.
    Maar als we samen thuis zijn probeer ik wel wat te plannen. Vaak is dat dus doordeweeks dat we samen vrij zijn.
    Speeltuinen en pretparken ed zijn hier nog niet aan de orde.

3. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Goh, wat zijn jullie allemaal actief ieder weekend. Wij ondernemen wel dingen met onze dochter, maar niet zo frequent als de meeste van jullie.

Op zondag houden we meestal onze 'luie' dag. Dan kijkt dochter tv bij ons in bed en gaan we later dan normaal douchen. Soms gaan we op visite of weg, maar meestal wordt er gewoon buiten gespeeld (terwijl ik een berg was weg probeer te strijken & de badkamer poets). Ik vind dat fijn. De week is al zo druk normaal gesproken.

Maar ik begrijp dat dat vreemd is?!

4. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Onze zoon is pas 9 maanden dus ja hij heeft nog niet veel aan speeltuin ofzo. In het weekend gaan we sowieso vaak uit eten en de stad in met de kleine man. Daarnaast hebben we een hond en maken we in het weelend vaak langere wandelingen. Doordeweeks gaan we lunchen op mijn vrije dag, manlief werkt in de stad dus dan zien we elkaar daar.

5. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben heel wisselende weekeinden, van rund um hause tot dagje weg. Gewoon lekker thuis met kids die de halve kamer volbouwen met een treinbaan is ook leuk. Paar keer per maand op zondag met de oudste of allebei naar het zwembad, fietsen, wandelen in het bos, naar oma enz. komt ook regelmatig voor. Alleen niet te vaak betaalde dingen

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Waarom?
    Ieder zn ding.
    De een vindt t weekend om bij te tanken, en de ander ziet dit als het moment om als gezin iets te doen.

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Nee niet vreemd, ik zou een moord doen voor zulke dagen. De weken zijn al druk genoeg. Helaas moeten we hierdoor alles in het weekend proppen en zijn er maar zelden zulke dagen hier.

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

verschilt heel erg per weekend.

We gaan wel eens een weekend naar mn moeder met zijn alle.
    We gaan wel eens winkelen met zijn alle.
    We gaan wel eens een boswandeling maken of door de duinen lopen of op het strand zelf.
    Of op visite bij familie of vrienden.

En als mijn man werkt op zaterdag dan doen we zondag lekker niks en houden we pyjama dag met heeeeel veel fimpjes :)

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wij doen bijna elke dag die we samen vrij zijn wel iets. Ik hou niet van thuis zitten dus we zijn vaak wel lekker bezig.
    Stad, kinderboerderij, zwemmen, dierentuin, stuk fietsen, bos, maar ook simpele dingen als op de weg naar de supermarkt even naar de stort rijden om wat dingen te weg te gooien.

Gisteren bijvoorbeeld eerst naar Duitsland om wat lege kratten Duits bier in te leveren. Daarvoor waren we al langs de stort gereden. Toen naar de kermis, dikke pret voor dochter! Daarna nog even de stad in voor een visje, wat lekkers voor de avond, een paar rompers en een zomaar kadootje voor dochter. Heerlijk zulke dagen!
    Thuis nog lekker gegeten, toen samen dochter in bad en op bed gedaan en languit op de bank met het lekkers ;)

Vanmorgen even naar twee tuincentra geweest. Wij vast een beetje kerstsfeer snuiven, dochter de grootste lol bij de vissen, konijnen en cavia's. De rest van de dag lekker in en rondom huis. Samen tv gekeken, gespeeld, gewoon lekker rustig.

Ik hou van dit soort weekenden.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.850
    19.216
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben eigenlijk maar weinig tijd om dit soort dingen te doen. Door de week is altijd wel één van ons twee aan het werk of we werken allebei. We proberen het huishouden wel veel door de week te doen, maar toch moet er in het weekend altijd wel het nodige gebeuren op dat gebied. Grote boodschappen, toch even stofzuigen en poetsen... Als we inkopen moeten doen die we samen moeten doen, kan dat ook alleen maar op zaterdag. En we hebben altijd allebei nog wel nakijkwerk. Onze zoon slaapt 's middags nog, dus we hebben sowieso alleen maar 'halve dagen'.

Om eerlijk te zijn komt het er dus zowel door de week als in het weekend op neer, dat mijn man en ik vooral afzonderlijk van elkaar iets met onze zoon doen. Ik ging vaak zwemmen, naar de kinderboerderij, gewoon lopend of met de fiets naar een speeltuintje of de bibliotheek.

We plannen af en toe wel echt een dagje met zijn allen samen. Maar dat is dan vooral in de vakanties. (We zitten allebei in het onderwijs, dus dat komt gelukkig regelmatig voor.) Maar in de gewone werkweken komt het niet veel voor.

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wij zijn veel thuis geweest in de weekends, wel met mooi weer wandelen ofzo maar we hebben het lange tijd rustig gehouden.
    Af en toe wokken met vrienden, of hun komen naar hier maar met slecht weer houden we vaak een "lui" weekend.
    Na een hele week haasten en werken ben je blij als het weekend is en niks moet.

Nu begint wel de tijd te komen dat het leuker is om samen weg te gaan. Vandaag binnenspeeltuin en het was heel goed bevallen

12. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    hier maar 2 weekenden per maand samen omdat ik er 2 werk.

we ondernemen niet zoveel. vaak al 1 weekend per maand logeren bij mijn ouders verjaardagen ver weg.
    zaterdag moet man voetballen bij mooi weer en thuis wedstrijd gaan we kijken.
    zondags is vaak hangdag. wil wel van alles ondernemen maar weten nooit zo goed wat of het is te duur. soms gaan we naar de markt of kinferboerderij. vaak wel wandelen en/of naar de speeltuin.
    bij mooi weer gaan we naar schoonouders (ook bij minder mooi weer) zodat dochter in hun tuin kan spelen.

13. susy26

susy26 Niet meer actief

we gaan in t weekend vaak wat leuks doen, we hebben een abb van de Efteling, dus das ook leuk, of lekker naar de speeltuin, wandelen, bos, stad gaan doe ik meestal alleen, of samen met me vriend, daar worden de kids niet blij van. En begrijpelijk. Maar ook dat we gewoon lekker thuis blijven, knutselen , filmpje kijken, spelen, dingen doen waar je doordeweeks niet aan toe kom, niks mis mee hoor.

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij zitten er aan te denken om een abbo te nemen op de apenheul, die is nu mooi in de aanbieding! Verder gaan we regelmatig even lekker de stad in, bos in met de hond

15. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Zeker in voorjaar, zomer en najaar werkt man gewoon op zaterdag, dus dan is zondag enige dag echt met z'n drieën. Wat we dan doen? Op bezoek bij familie, naar de bossen, stukje fietsen en soms ook gewoon lekker in huis rommelen.. Dan bouwt mijn man de duplo treinrails op en gaan ze "samen" spelen ;)

16. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ik probeer zoveel mogelijk te ondernemen met m'n zoontje. Het probleem is dat hij niet zo'n speeltuin en speelplek type is...wel rennen buiten bv in t bos of in een park of op de loopfiets.

Ik ben alleenstaande mama, ik werk en studeer, dus ik heb nu erg weinig tijd...maar toch probeer ik dingen te doen, zoals, wandelen in t bos, een kindervoorstelling of muziekles. Ik verzin altijd wel iets!

17. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wij doen eigenlijk bijna nooit wat als gezin. Ik vind dat echt vreselijk jammer, maar ik kan mijn man er vooralsnog niet toe zetten gezellig iets te gaan doen. Ik kan maar niet precies duidelijk krijgen waarom hij nooit mee wil. Hij gebruikt alle klussen die in en om het huis gedaan moeten worden als excuus, maar volgens mij is het probleem eigenlijk dat hij bang is dat de kinderen zich gaan misdragen en/of dat hij eigenlijk gewoon een weekend wil zoals in het pre-kinderen tijdperk, dus lekker niks hoeven doen en tv kijken als hik daar zin in heeft ;).

Ik ga elke zaterdagochtend met de kinderen naar de stad, om luiers oid te halen. Ik kan me de laatste keer dat hij mee is geweest niet eens meer herinneren. Als ik dan al die gezinnen gezellig met elkaar in de stad zie lopen dan steekt dat wel een beetje. Ik zou dat ook graag willen en dan nog even gezellig ergens wat drinken ofzo. Nu moet ik wel zeggen dat mijn man de afgelopen paar maanden heel druk is geweest met het opknappen van de zolder en het verbouwen van de badkamer en dat hij dus weinig vrije tijd heeft gehad. Maar goed, ook voor die tijd deden we al nagenoeg niets als gezin. Ik ben benieuwd wat hij nu als excuus gaat gebruiken om niet mee op stap te hoeven...

18. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Wij zijn helaas nooit een weekend samen vrij,alleen als we vakantie hebben. We zijn gemiddeld 2 dagen in de maand samen vrij en daar profiteren we ook echt van. Binnenspeeltuin,naar de stad,boswandeling,naar opa's en oma's enzovoorts zijn dingen die we graag doen!

19. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Wij zijn graag thuis :). En in 't weekend wil ik rust.
    Hier zijn "uitstapjes" dus echt wel eerder uitzondering dan regel.

Gisteren effe snel om boodschappen geweest bij de supermarkt 400 meter verder en in de namiddag de schoorsteenveger binnen gelaten, maar voor de rest was het een "lazy" weekend.

De helft van de tijd moet partner overigens minstens 1 dag werken in 't weekend.

Volgend weekend trekken we er samen een weekendje op uit richting Ardennen.

20. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    wij doen veel dingen samen. denk aan dierentuin (abbo), speeltuin, boswandeling, dagje strand, fietsen, lekker wandelen. Maar we hebben in het weekend ook wel ons eigen ding als dat zo uitkomt.
    Vanmiddag is man naar fc groningen geweest en ik ben gezellig bij een vriendin op verjaardag geweest met dochter.
    En volgend weekend hebben we helemaal niks, dus dan wordt het een heerlijk thuis weekendje. Beetje klussen, zondagmiddag wat lekkers op tafel, tijd voor eigen hobby's etc.

Als mijn man het megadruk heeft op zijn werk, wil ie in het weekend gewoon wat rust. Dan hoef ik hem echt niet overal mee heen te slepen. Dan blijft iig hij thuis.

Deel Deze Pagina