Mijn ouders deden eigenlijk nooit wat met mijn broertje en mij in het weekend. Dan waren ze moe en wilden ze rust. Wat ik hier ook een aantal keer lees. Maar ik had daar als kind echt last van, dat altijd maar thuis hangen. Vervelen. Weer hetzelfde weekend als altijd. Ik werd altijd zo verdrietig als ik na het weekend in het kringgesprek allemaal verhalen hoorde van kinderen die leuke dingen met hun ouders deden. ik heb daar later best last van gehad en ik heb het mijn ouders nog best lang een soort van kwalijk genomen dat ze praktisch nooit wat met ons deden. Misschien ben ik het wel aan het inhalen ofzo.
Oh ik ga trouwens ook regelmatig 's avonds zonder mijn gezin leuke dingen doen met vriendinnen/vrienden. Om ook even weer gewoon mezelf te zijn en niet alleen maar "mama". Is voor mij ook ontzettend belangrijk.
Bij ons is het elk weekend verschillend. Het ene weekend kan het heel druk zijn. Het andere rustig. Dit weekend was rustig en niet veel gedaan. Alleen naar de winkel. Vorig weekend zijn we naar Ballorig geweest en nog met de trein. Ergens anders pstatjes eten. Ik vind het belangrijk om wel af en toe wat te gaan doen. De oudste zit overdag al vrij vaak binnen en hebben weinig mensen om ons heen. Dus wil ik wel graag dat hij ook andere dingen ziet/doet.
De laatste tijd hebben we minder geld voor dure activiteiten maar goedkoop en gratis is er genoeg te doen. Even wat we afgelopen maand hebben gedaan -beeksebergen bergen ( abonnement) 2x -bos met kinderen en hond, ijsje van de ijswagen - oliemeulen ( abonnement) - de bieb -speeltuin en potje voetballen op het veld Vossenberg ( voor de rest nog wat dingen alleen met de kids maar bovenstaande als gezin) De maand Bos Bieb ( en kleurwedstrijd gewonnen Kinderboekenweek ) Bollerig ivm mijn verjaardag Oliemeulen ivm helloween We hebben vakantie weer achter de rug en proberen de weekenden wel te vullen met gezinsactiviteiten. Bezoek bij familie vind ik geen activiteit en maak daar de kinderen ook niet blij mee. Ja naar oma krijgen ze veel te snoepen haha. Thuis knutselen en koekjes bakken doen we door de weeks veel en op woensdag zijn we ook veel weg. Vanaf nu niet meer evebtjes want dochter gaat via school turne op die dag. Maandag zwemles dus de Andere dagen maar vullen. Kinderen vervelen zich nooit en Anders trek ik wat uit de kast of gaan wandelen
Wij gingen er vroeger met mijn ouders ook altijd weg in het weekend. Mijn vader werkte zon 12 tot 14 uur per dag om zijn gezin van 5 kinderen en dan nog de onderhoudt van zijn kinderen uit eerder huwelijk waardoor wij hem doordeweeks nooit zagen behalve met eten. Dit werd in het weekend goed gemaakt door leuke activiteiten. Ik heb daar lekke herinneringen aan.
NS heeft nu een kortingsactie, een 40% kortingskaart voor maar 29 euro voor het eerste jaar, je krijgt er een gratis eigen ov-kaart bij en je kan je kinderen er gratis op meenemen (wel op eigen ov kaart) Dat scheelt echt Abonnementen | NS
hier ook regelmatig wel dagjes. maar dan alleen op zondag want zat is klusdag..... als het regent doen we spelletjes of maken een filmmiddag met hapjes. anders doen we wandelen met de honden en kids in bos. o ook dierentuinen doen we veel en komende zondag staat de bios op de planning. zwemmen ook leuk. wij zorgen wel dat het geen vanzelf sprekend iets word. anders is het niet bijzonder meer om ergens heen te gaan. wil ze niet te verwend hebben. dus dat ze niks meer leuk vinen en zo zeurderig worden. hebben we wel eens gehad in de zomervakantie toen we bijna om de dag wat deden omdat we niet op vakantie gingen. dus daar passen we wel mee op.....
hier zijn wij in 4 jaar nog maar 1 dagje weggeweest. met kids, we kunne het gewoon niet betalen, dus gaan we maar wandelen in het dorp heir langs de speeltuintjes, Ballorig en dergelijke kunnen we niet betalen, Openbaar vervoer is gewoonweg verschrikkelijk duur.. en voor os bijna onbetaalbaar..
Dit kan ik me wel voorstellen. Mijn ouders werkten de hele week maar het weekend was echt voor ons. Ik weet dan nog idd van die kringgesprekken dat je hoorde dat kinderen niks deden terwijl ik uitbundig vertelde wat ik nu weer allemaal had beleefd. Niet om iemand aan te vallen, maar denk dat de moeders die niks leuks met de kinderen doen (hoeft echt niet betaald te zijn, ik bedoel lekker wandelen ofzo vinden kinderen ook leuk) niet beseffen hoe vervelend dat straks op school is voor kinderen. Ik zou het vreselijk vinden om mijn zoon dingen te ontnemen omdat ik te moe ben ofzo...
De ene week lekker druk en de andere praktisch niks te doen. Gisteren bv zijn we naar omas verjaardag gegaan, je kan dan met een bootje naar haat dorpje. Nou vinden ze helemaal geweldig. Zaterdag zijn ze met mn man naar de markt en de grote bibliotheek gegaan. Normaal gesproken is het elke zondag naar de honkbal. Maar goed nu hebben ze een stop dus doen we andere dingen
Wij hebben het geluk dat we beiden de weekenden en alle schoolvakanties vrij zijn. We gaan bijna elke dag wel ergens heen. We zijn hele slechte thuiszitters. We doen eigenlijk van alles en vinden het geen probleem om een poos in de auto te zitten. Wat we allemaal doen? Je kan beter vragen wat we niet doen .
Als gezin niet, mijn man werkt 6 dagen en op zondag liggen we wat langer in bed, ontbijten we uitgebreid en meestal gaat hij dan even naar de sportschool oid en ik ga in het huis aan de gang. Maar een vriendin van me is getrouwd met een man die samen met mijn man werkt en dus ook veel alleen is. Met haar doen we zeker wel 1 of 2 keer per week leuke dingen samen. Ze heeft ook 3 kinderen dus is erg gezellig.
mijn ouders deden dat ook niet. idd erg vervelend om dan niks te kunnen vertellen in het kringgesprek. Mijn ouders zijn echte huismussen. Nu is het onze beurt om het anders te doen.
Wij doen op zaterdag altijd van alles, boodschappen, bezoekjes enz. Zondag is echt gezinsdag lekker naar het bos, of kinderboerderij of iets anders. Vinden het ook heerlijk om niks te moeten alles lekker op je gemakje.
We doen eigenlijk van alles. Sowieso de boodschappen (doet mijn man met of beide kinderen of 1 kind en ga ik iets met de ander doen). Verder naar het bos op park met de hond, op visite (verjaardagen etc), speeltuin en mijn man neemt ze nog wel eens mee naar voetbal (van kindjes uit de klas van mijn dochter). We hebben eigenlijk elke weekend wel wat. Als het een drukke periode is geweest zorgen we er ook wel voor dat we dan 1 dag in het weekend niks hebben. Gaan we hoogstens even wandelen en verder binnen knutselen, filmpjes kijken etc. We zoeken daar wel een beetje een balans is. Mijn schoonzus gaat met haar 3 kinderen echt overal naar toe, die kinderen worden van hot naar her gesleept en zijn altijd zo druk en moe. Snap ik ook wel met zo'n schema.
Zo ging het bij ons vroeger ook. Enige uitstapjes waren even naar de winkels in het dorp of op koffievisite bij opa en oma. Bos deden we zelden, pretpark heb ik denk ik een of twee keer gezien met mijn ouders. Strand kwam ik voor het eerst in groep 8 toen we op kamp gingen. Ik ben twee keer op vakantie geweest vroeger en een keer een weekendje weg. Oké, er was niet veel geld, maar de uitstapjes die wij maken met dochter kosten ook niet altijd veel geld. Ik wil het ook echt wel anders gaan doen
Hier is er niet altijd tijd voor (werken o.a. op de binnenvaart en je kan er niet altijd af ) maar hebben sinds kort als we tijd hebben wel een nieuwe hobby geocaching is echt hartstikke leuk! lekker buiten opzoek naar een "schat" die je aan de hand van coordinaten en opdrachten moet zoeken. we hebben er "al" 2 gevonden en 1,5 uur lopen zoeken naar een die we dus nog niet hebben
wij zijn niet vaak in het weekend samen thuis ik werk in de kraamzorg dus werk altijd 8 dagen achter elkaar, dus mijn man gaat graag een tourtocht fietsen op de zondagmorgens die ik wel thuis ben en dan kan ik heerlijk genieten van een ochtendje thuis met de kids dan doen we simpele dingen van cakejes bakken tot knutselen of gewoon lekker niets. verder doen we veel samen wandelen, fietsen, loeren bij de boeren zijn we ook gaan doen dit jaar heel erg leuk, of lekker dagje winkelen naar de speeltuin op bezoek bij neefjes en nichtjes en vaak zijn de weekenden die ik vrij heb ook wel volgepland met verjaardagen dus soms gewoon lekker dagje niets heerlijk hahaha
Hier bestaan de weekenden deels uit de sportclubjes van de oudste 2 aflopen.De voetbal is altijd op zaterdag en daarna gaat mijn oudste zoon zelf de hort is.Hij is bijna 10 jaar en regelt zijn zaakjes allemaal zelf.De handbal is vaak op zondagochtend en daar gaan we dan met het hele gezin naartoe en daarna ondernemen we ook altijd wel iets.Naar het bos,naar het strand,bij mooi weer een stuk fietsen oid.Als de handbal niet op zondag is gaan we zondagmorgen op familie bezoek.Naar pretparken ed gaan we niet vaak.Ik vind het te duur en heb er een hekel aan.1x per jaar een bezoekje aan dierentuin/pretpark is meer dan genoeg. Ik moet ook zeggen dat het nu ook gewoon wat lastiger gaat met een kleintje van 1 jaar erbij.Toen we nog met zijn vieren waren ging het makkelijker maar met een groter leeftijdsverschil heb je daar gewoon mee te maken en pas je je meer aan en dat doen de kinderen ook en hebben daar geen moeite mee. Een dagje aanlummelen in huis vind ik overigens ook heerlijk.