Het nadeel bij ons is dat we alleen op zondag samen zijn als gezin. Ik werk op zaterdag. Maar nu komt het.... mijn man voetbalt altijd op zondag. Dat vind ik echt jammer want hierdoor kunnen we bijna nooit echt een dagje weg. We hebben wel een Eftelingabonnement dus we proberen wel regelmatig daar naartoe te gaan om lekker te wandelen ofzo. Ik kan nog niet alleen met de meisjes want daar zijn ze nog te klein voor. Maar over een poos zou dat wel kunnen. Verder gaan we wel vaak ergens op visite of een wandelingetje maken. Ook nog weleens een lekker broodje eten bij de plaatselijke kroeg op zaterdagavond.
Wij doen wel redelijk veel. Wandelen i/h park of bos (hebben een abo bij Kasteel de Haar, voor het park. Altijd lekker rustig, en er is een wei met herten, etc.), Dierenpark A'foort (jaarabo), museum bezoeken (Dick Bruna museum, Kinderboekenmuseum, etc), naar het strand, vliegtuigen kijken op Schiphol, naar 't Geertje (geitenboerderij, waar kinderen zelf geitjes kunnen voeren/melk geven), etc. Zijn afgelopen zaterdag appels gaan plukken bij de Olmenhorst, en daarna hebben we er een appeltaart van gebakken, en 's avonds pannenkoeken met appel gegeten. We gaan 2x per jaar een midweekje op vakantie, in NL. En verder neemt m'n man door het hele jaar door af en toe een dagje vrij, om lekker op pad te gaan met z'n drietjes.
Ik vind als ik sommige verhalen lees, een aantal mannen best egoistisch. Nu vinden die vrouwen dan misschien niet, dus dan is er mi geen probleem, maar hier zou het zo niet werken In sommige gezinnen is er bv maar 1 gezamelijke dag in het weekend en dan moet er gesport worden. Ik zou echt vragen aan mijn man om dat dan te stoppen. Vind de tijd met het gezin op deze leeftijd van de kinderen heel belangrijk. En helemaal erg vind ik het te lezen dat ouders moe zijn...ja duhh wie met kleine kinderen is nu niet moe?? Maar je leest uit andere reacties dus ook dat kinderen daar echt wat van mee krijgen...zoals leden nu aangeven dat ze het erg vonden dat ze op school nooit iets te vertellen hadden. En dingen doen hoeft niet groots te zijn als de efteling hoor, mijn oudste is al door het dolle heen als wij naar het bos of de kinderboerderij gaan
Ik ga mijn man niet vragen om te stoppen met sporten op zijn enige vrije dag, hij kijkt daar al de hele week naar uit en gaat ook ivm zijn rug. En ik vind niet dat hij dan gedwongen met zijn gezin bij de kinderboerderij moet rondlopen of bij ballorig moet zitten. Hij is gek op z'n kinderen maar hij is gewoon niet gek op zulke uitjes. Sowieso zijn we wel thuis die dag tot een uur of 1 waarbij hij genoeg speelt met de kinderen. De rest van de week ben ik regelmatig de hort op met de kinderen (na schooltijd) en ondernemen genoeg, vind niet dat dat perse in het bijzijn van hun vader moet.
Wij doen veel als gezin. Met z'n allen even de stad in, of naar het bos. Zondag een stuk wandelen, dan even wat lekkers eten in de stad en 's middags een filmpje kijken. Heerlijk. Mijn man is geen weekend sporter ( geen voetbal gelukkig! ). Hij werkt wel veel, maar de tijd dat hij thuis is, is hij er ook echt voor de kinderen. Ik zou het ook niet anders kunnen en willen in onze familie. Persoonlijk zou ik niet kunnen leven met een man die weinig tijd aan zijn kinderen besteed. Of aan de familie.
Tegenwoordig niet meer zo veel, mijn man werkt nu buitenshuis en ik geef de kinderen zelf les. Doordeweeks ben ik dus veel met ze op pad (musea, bijeenkomsten etc) en in het weekend heb ik daar dan eigenlijk niet meer zo veel zin in.
Ik snap wat jij zegt en zo denk ik er zelf soms ook over. Natuurlijk heb ik liever dat hij er zondag is. Maar hij werkt de hele week kei hard. En ik werk uren dat hij thuis is (2 avonden en zaterdag). Dus papadagen en avonden zijn er. Voor hem is voetbal heel belangrijk, de tijd voor hem zelf en het sociale. Ik wil hem dat niet afpakken want ik weet dat hij het nodig heeft. Maar ik baal er inderdaad wel iedere zondag van . Daarentegen heeft hij wel zijn voetbaltrainingsavond in moeten leveren. Ik vind dat geven en nemen heel belangrijk is in een relatie, een beetje een goede balans zien te vinden en elkaar ook dingen gunnen ook al vind de ander dat niet leuk.
Mijn man gaat vaak savonds even de hort op met de kleine. Ze slaapt altijd laat, dus ze gingen in de zomer soms even naar de kinderboerderij of supermarkt, of bij oma een kopje thee drinken. In t weekend doen we meestal dingen samen, zaterdag is altijd rommelig met boodschapjes uit t dorp, honden cursus ed en zondag is familiedag. We gaan regelmatig bij iemand op de koffie, f naar t bos oid.
Wij doen nog niet heel veel als gezin m.b.t. uitstapjes aangezien ons zoontje nog niet veel "kan". hij kan nog niet zelfstandig zitten en sinds 2 weken kan hij pas tijgeren dus een speeltuin of pretpark heeft bijvoorbeeld geen zin. We kunnen eigenlijk alleen met hem wandelen en naar omgevingen waar hij dingen kan bekijken. Wat we wel hebben afgesproken is dat we het weekend samen als gezin door brengen. Zaterdagmiddag is mijn vriend altijd weg. Als hij rond 5 a 6 uur thuis komt dan blijven we met zijn 3tjes gezellig thuis en zijn we met zijn 3en aan het "spelen" of we gaan samen naar vrienden. Zondag hebben we de afspraak dat we met zijn 3en iets gaan doen zoals wandelen naar de kinderboerderij of wandelen in de stad, met goed weer zwemmen. Het zijn niet perse dure uitstapjes maar we zijn wel van huis weg. We maken op zondag inprincipe geen afspraken, zondag is echt de dag voor ons 3en als gezin.
Ja, ik vind mijn man op dit gebied inderdaad egoïstisch. Heel naar om te zeggen, want het is echt een schat van een man. Ik vind het dus wel een probleem, maar ik vind het soms ook lastig om hem zo ver te krijgen dat hij mee gaat. Dus dan ga ik maar weer in mijn eentje even naar de stad. En idd zeg, iedereen met kinderen is toch moe , maar daar hebben de kinderen natuurlijk geen boodschap aan dat ik/hij/wij moe zijn. Ik heb me wel zojuist voorgenomen dat ik voortaan dan wel alleen met de kinderen wat leuks ga doen, naar de Pyramide van Austerlitz bijvoorbeeld, dat ziet er zo leuk uit en de kinderen vinden het hartstikke leuk in het bos.
Daar zijn wij ook regelmatig te vinden. Gratis (als je niet in de attracties gaat) en inderdaad heel leuk voor de kinderen!
Het hoeft ook allemaal niet zoveel te kosten, een stuk fietsen vinden de meeste kinderen al leuk, naar het bos.. broodjes en wat te drinken mee. Of wat ik ook wel eens doe is naar het schoolplein gaan op zondag. (hun eigen of een andere school) Meestal zijn daar wel kinderen om mee te spelen. Kost niks, toch wat gedaan die dag.
Ik snap het ben blij dat jullie het ook niet als aanval zien, maar het lijkt mij onwijs moeilijk zo. En ik doe doordeweek ook veel leuks met de kids maar merk dat ze dan in het weekend juist veel behoefte aan papa hebben haha(mamamoe denk ik,)) maar misschien als de kinderen het gewend zijn dat ze het dan niet zo voelen??
Oh jawel hoor! Hier willen de kinderen ook graag bij hun vader zijn in het weekend, maar mijn man vind het toch nog een soort moeilijk ofzo om de energie te vinden om iets leuks met ze te gaan doen. Ik heb nu in ieder geval ingevoerd dat er in het weekend overdag geen voetbal, formule 1 of wielrennen ofzo wordt gekeken, want dan zit mijn man helemaal als zo'n zombie voor de tv en dringt er überhaupt niets of niemand tot hem door. Ik heb hem vanochtend gemaild dat we het eerste vrije weekend dat we hebben naar Austerlitz gaan en dat we sowieso meer dingen als gezin gaan ondernemen en hij mailde terug dat hij dat een goed idee vond. Dus...we shall see...
Weinig, ik werk namelijk nachtdiensten rondom het weekend. Mijn man is door de weeks werken. Zo hoeven we geen opvang te regelen. Als ik vrij ben gaan we naar de ballenbak, wandelen, sowieso elke dag naar mijn paarden, fietsen, shoppen , zwemmen.. Maar komt weinig voor dat ik vrij ben in de weekenden dus het blijft vaak bij weekboodschappen en bij opa en oma op visite.
Ik zou willen dat het kon! Mijn vriend werkt in de avonden en elk weekend. een dagje dierentuin of zwemmen met zijn drietjes moet dus drie weken van tevoren al ingepland worden zodat hij vrij kan vragen. En dan dus hopen dat er niemand ziek wordt Maar ja, ach. Het is tijdelijk en centen moeten ook binnenkomen, beide zijn we heel erg hard aan het solliciteren.
Mijn man is meestal alleen op zondag thuis. We lopen dan met zn vieren met onze pony (oudste zit er dan op, jongste in de wandelwagen) zo'n 5 km. En daarna lekker borstelen ed. De rest van de week doen we dan met zn 3en. Verder familiebezoekjes, ikea, intratuin, monkey town, van alles eigenlijk.
Ziet er leuk uit. Daar wil ik ook naartoe. Btw: ik zie net dat het maar tot 27 oktober open is, dus je hebt tot komende zondag om samen met je man te gaan.